SUMMER GOALS – Week 1

zomerdoelen-planning-2015-wk1
De eerste week van mijn ‘Summer Goals’! En zomer was het zeker (wat een hitte)!! Helaas was mijn zomervakantie nog niet begonnen en verliep de week om deze reden wat rommelig…

photogrid2xsummergoals-wk1-ma
Maandag

Zoals je al in mijn plog hebt kunnen lezen heb ik maandag nog wat uurtjes doorgebracht op school. Daarom helaas geen Bodypump les vandaag, maar in plaats daarvan een fijne powerwalk na het eten. Het is echt perfect weer en hier kan ik dus best van genieten! Ik eet vandaag gezond en houd me netjes aan het aantal calorieën.

Sport:
– LISS 4,9 kilometer powerwalk

Voeding:
– 1731 calorieën gegeten, 213 gram koolhydraten, 107 gram eiwitten, 44 gram vet

photogrid2xsummergoals-wk1-di
Dinsdag

Oké, hardlopen dus! Ik ben vroeg wakker en na een licht ontbijtje trek ik snel mijn hardloopschoenen aan voor een intervaltraining! Ik ben de ergste warmte nu voor (het is nog altijd warm, maar hé ik wilde toch zomer?) en loop best lekker. De middag besteed ik heerlijk met een boek in de tuin! Enige nadeel hieraan is dat ik dan veel te veel ga snacken.. Niet meer doen! ’s Avonds ga ik een rondje powerwalken. Dit was eigenlijk niet mijn bedoeling, maar ik was ’s middags zo handig geweest om op de fiets richting de supermarkt te gaan en lopend terug te komen. Pas toen mijn vriend ’s middags thuis kwam en vroeg waar mijn fiets was, ging er bij mij een lampje branden.. En toen ik met die zware boodschappen naar huis liep vroeg ik mezelf nog af waarom ik de fiets niet had gepakt… Denken is duidelijk niet mijn sterkste kan met dit warme weer. Omdat ik nu toch mijn fiets op moest gaan halen, besloot ik er maar direct wat kilometers aan te plakken.

Sport:
– HIIT 5,4km interval – warming up 5min / 8x 1:1 min / 5min cooling down
– LISS 4,6 kilometer powerwalk

Voeding:
– Niet bijgehouden, teveel gesnackt.

photogrid2xsummergoals-wk1-wo
Woensdag

En nog een hele warme dag. Eenmaal mijn bed uit heb ik gelijk met sportkleding aangetrokken! Een goed begin dus, totdat ik met mijn ontbijtje op de bank YouTube video’s ging kijken… Later begonnen dan de bedoeling was dus, maar met de deur open was het nog goed te doen. Eigenlijk wilde ik buiten sporten, maar uiteindelijk durfde ik het toch niet aan (wat als iemand me ziet). Stiekem mis ik Kayla toch wel een beetje, als ik thuis sport ga ik zeker haar workouts er weer vaker bij pakken. En na de zomer misschien toch maar starten met een nieuwe ronde BBG…?

Sport:
– 30min Kayla Itsines bootcamp

Voeding:
– 1685 calorieën gegeten, 239 gram koolhydraten, 87 gram eiwitten, 39 gram vet

photogrid2xsummergoals-wk1-do
Donderdag
Een nieuwe warme dag. Vriendlief heeft vrij genomen van zijn werk en we hebben een daagje strand gepland staan. Dit maakt deze dag direct een rustdag! Ondanks de hitte heb ik vandaag niet genoeg water gedronken. Mijn fles water staat thuis in de koelkast en ik ben hier dus niet bewust mee bezig. Ook is het echt nog even puzzelen hoe ik een beetje goed uit kom met mijn eiwitten, nu ik geen koemelk producten mag gebruiken als voorbereiding voor de detoxkuur! Lastig! Iemand tips?

Sport:
– Rustdag

Voeding:
– 1576 calorieën gegeten, 203 gram koolhydraten, 86 gram eiwitten, 44 gram vet

photogrid2xsummergoals-wk1-vr
Vrijdag
De allerlaatste lesdag! Er staan twee spannende presentaties gepland, maar omdat ik pas om half 10 richting de bus hoef doe ik eerst een half uurtje krachttraining. Ik focus op mijn armen en doe oefeningen met behulp van YouTube video’s. Om een uur of 9 kriebelt het toch een beetje om nog een rondje te lopen en weet ik zelfs mijn vriend over te halen voor een rondje powerwalken (al wil hij dit niet zo noemen). We genieten van een prachtige zonsondergang en praten gezellig de kilometers weg.

Sport:
– 30 min krachttraining armen
– LISS 4,9 km powerwalk

Voeding:
– 1627 calorieën gegeten, 184 gram koolhydraten, 109 gram eiwitten, 49 gram vet

photogrid2xsummergoals-wk1-za
Zaterdag
Vandaag start ik aan mijn 7-daagse Milde Detox van Frecious! Toen ik eenmaal het ochtendritueel door was (shots, sapje en ontbijt) heb ik snel mijn lunch en snacks voorbereid. Vandaag start namelijk de Tour de France in Utrecht en daar “moeten” wij natuurlijk bij zijn! We hebben een hele leuke (en warme) dag gehad in Utrecht en zaten ’s avonds pas om half 9 aan het avondeten. Van sporten is vandaag dus niets terecht gekomen.

Sport:
– Rustdag

Voeding:
– 1517 calorieën gegeten, 184 gram koolhydraten, 89 gram eiwitten, 44 gram vet

photogrid2xsummergoals-wk1-zo
Zondag
Een tweede dag die in het teken staat van de Tour de France. Maar eerst gaan we nog even nieuwe zomerkleding kopen in Rotterdam. Ook vandaag dus weer veel onderweg! Na de regen eind van de middag laat het zonnetje zich na het avondeten weer zien en ga ik nog lekker een rondje hardlopen! Een derde rustdag in de week kan natuurlijk niet. Het lopen gaat niet erg lekker en dus besluit ik het te houden bij 6 kilometer. De vermoeidheid van de afgelopen dagen is duidelijk terug te voelen. Vandaag is een dieptepunt in het aantal eiwitten, echt als iemand tips heeft!! Graag!

Sport:
– 6 kilometer hardlopen

Voeding:
– 1414 calorieën gegeten, 191 gram koolhydraten, 68 gram eiwitten, 40 gram vet

photogrid2xsummergoals-wk1-zd
Zomerdoelen
Het was heerlijk weer en dus heb ik deze week veel gelezen. Mijn eerste boek las ik in een paar dagen uit! Eind van de week ben ik veel weg geweest en heb ik dus niet meer gelezen. Snel weer een nieuw boek uitkiezen (als ik eenmaal begin in een boek ben ik niet meer te stoppen).

De week was een beetje rommelig, omdat mijn zomervakantie nog niet helemaal begonnen was.Komende week hoop ik mij beter aan mijn schema te houden! Toch ben ik tevreden met hoe de afgelopen week is gegaan. Ondanks de verplichtingen rondom mijn studie en de hitte heb ik aardig wat workouts weten te voltooien! Iets te weinig krachttraining naar mijn zin, terwijl ik me daar nu juist meer op wilde focussen. De komende week weer knallen!

Hoe was jouw sportieve week?


Nathalie

3 gedachtes over “SUMMER GOALS – Week 1

  1. Ik heb ook een stuk minder gesport deze week, erg warm inderdaad, toch knap dat je de meeste workouts wel hebt gedaan, Misschien kun je plantaardige melk/yoghurt gebruiken? En eiwitten zitten ook in peulvruchten/bonen.. maar daar moet je natuurlijk net van houden 😉 . Wat een superschattige kitten trouwens!

Geef een reactie

