FOOD – Frecious 7-daagse Milde Detox

Frecious 7-daagse Milde Detox
Een paar weken terug ontving ik een email dat ik de winnaar was van de Happy in Shape Frecious detoxkuur winactie. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik een beetje sceptisch ben tegenover sapkuren en in eerste instantie dus even moest slikken… Oeps, waarom heb ik hier ook alweer aan meegedaan?!

Maar toen ik na wat onderzoek de woorden “Met deze 7-daagse Detox mag je ook nog blijven eten!” op de website van Frecious zag staan zag ik alles plotseling veel positiever in! Ik mag gewoon blijven eten tijdens deze milde detox (ik houd van eten). Nu heb ik er zin in!

De detoxkuur duurt dus 7 dagen en is volgens Frecious perfect voor mensen die een goede start willen maken naar een gezonder lifestyle. Nu eet ik al best gezond, maar voor mij een goed moment om het snacken af te leren. Ik zie de detoxkuur als een super start van mijn ‘Summer Goals‘. Daarnaast kan het vast geen kwaad mijn lever eens een weekje te ontlasten en alle afvalstoffen in mijn lichaam op te ruimen. Zou ik ook last krijgen van heftige ontwenningsverschijnselen waar voor gewaarschuwd wordt?

Frecious

Een goede voorbereiding is het halve werk en daarom raad Frecious aan om al 7 dagen van te voren langzaam af te bouwen met het eten van een aantal producten.

In grote lijnen bestaat mijn eetpatroon tijdens de detoxweek uit:
1. Zoveel mogelijk groente & fruit
2. Water & thee
3. Zo weinig mogelijk brood, melk en vlees

De eerste twee punten zullen geen probleem gaan vormen. De verboden producten die genoemd worden bij punt drie vereisen wel wat creativiteit. Op zoek naar lekkere recepten dus waar de verboden tarweproducten niet in zitten! En afkicken van mijn bakken magere kwark (want: koemelk).

Frecious 7-daagse Milde Detox

In het Milde Detoxpakket zitten 21 Frecious slowjuices en 21 health shots, van beide drink je er dus drie per dag. In de begeleidende pdf staat een duidelijk voedingsschema, boordevol inspiratie en tips.

Meer weten over de Frecious milde detoxkuur? Bekijk de Frecious website.

Het detoxpakket is woensdagavond vers ingevroren geleverd. Zaterdag ga ik starten met mijn 7-daagse detox. Hierna breng ik natuurlijk verslag uit van hoe het mij is bevallen en hoe ik nu tegenover het sapkuren sta!

Heb jij wel eens een detox gedaan? Ik ben benieuwd naar jouw mening en ervaringen!


Nathalie

 

6 gedachtes over “FOOD – Frecious 7-daagse Milde Detox

  1. Oh leuk! Ik heb het nog nooit gedaan maar vind het wel super interessant en zou het graag ook eens proberen. Weet alleen niet zo goed hoe en wat (en wanneer ook vooral). Ben erg benieuwd hoe jij dit gaat vinden!

    • Bedankt! De meeste sapjes van de eerste dag waren prima te doen! De health shots zijn wel erg wennen, maar dit schijnt normaal te zijn!

  2. Pingback: SUMMER GOALS – Week 1 | Nana

  3. Pingback: FOOD – Mijn Frecious Milde Detoxkuur | Nana

Geef een reactie

