FOOD – Mei 2015

Food mei
Wow.. Ik besef me net opeens dat het al juni is en het dus alweer tijd is voor een een eetdagboek van de maand mei! Benieuwd naar wat ik de afgelopen maand at?

Ontbijt
Food mei - ontbijt

Oh wat word ik toch vrolijk van het ontbijt! Ik word steeds creatiever en al het heerlijke seizoensfruit maakt het helemaal een feestje. Zo genoot ik in mei van mango, aardbeien, nectarines en abrikozen, heerlijk in combinatie met kwark en lekkere toppings! De bananenpannenkoek met een stukje extra pure chocolade en kwark was ook een absolute favoriet! Mijn havermoutpap maak ik regelmatig gezellig oranje met sinaasappelsap. En natuurlijke maakte ook mijn homemade granola regelmatig een feestje van mijn ontbijtschaal!

Lunch
Food mei - lunch
Ik probeerde de afgelopen maand vaker eten van de avond ervoor over te houden om te gebruiken voor de lunch, zoals wraps of extra groente. Een andere favoriet: tosti! Nee niet met vette kaas, maar met ham, zuivelspread en augurk. Ook ging ik eten bij Baker & Moore en “mealprepte” ik voor het eerst! Een heerlijk recept uit een Women’s Health van vorige zomer! Zou ik vaker moeten doen…

Tussendoor
Food mei - tussendoor
Ik snackte de afgelopen maand echt te veel.. handje cashewnoten, augurken, ijsjes, enzovoorts. Komende maand hoop ik mezelf iets meer in de hand te houden. Mijn favorieten snacks: Optimel Lentekwark (mag het altijd lente blijven?) en rijstwafels met cottage cheese en jam (of pindakaas of snack-a-jacks). Ook dronk ik in mei weer heel veel thee, deze nieuwe Pickwick smaak Double Green Apple en Lemongrass is echt een aanrader! Mijn nieuwe favoriet. Ook bakte ik een heerlijke appelcake, iets wat ik vaker moet doen! In het weekend at ik regelmatig ’s avonds chips, maar ik heb ook een aantal keer gezondere keuzes weten te maken. Zoals zelfgemaakte popcorn, of nog beter komkommer met een beetje sladressing!

Diner
Food mei - diner
Ik bedenk eigenlijk bijna niet meer wat ik wil eten de komende week, toch doe ik meestal maar twee keer per week boodschappen. Ik zorg dat ik altijd de basis in huis heb en koop wat verschillende groente. Pas op de dag zelf bedenk ik eens wat ik kan maken die avond! En ik kan je vertellen, hier komen de lekkerste gerechtjes uit!

Ik ben benieuwd naar wat jullie de afgelopen maand voor lekkere dingen hebben gemaakt of gegeten! En oja, als jullie graag een recept willen van één van mijn eigen gemaakte gerechten hoor ik het natuurlijk ook graag!


Nathalie

Een gedachte over “FOOD – Mei 2015

Geef een reactie

