SPORT – Bikini Body Guide week 11

Bikini Body Guide week 11
Wauw. Nog maar 1 week te gaan en dan heb ik de hele 1e Bikini Body Guide voltooid! Afgelopen week vierde ik mijn 23e verjaardag! Wat voeding betreft dus absoluut geen perfecte week, maar ik heb wel lekker gesport!

Bikini Body Guide week 11 - maandag
Dag 50 – Maandag
De maandag staat deze week flink volgepland, ik ben pas rond een uurtje of 3 thuis van school. Even plof ik op de bank en dan ga ik snel aan de slag met de Legs circuit training van week 11. Fijne oefeningen!

Voeding – Het afgelopen weekend was weer lekker ongezond.. Die weekenden blijven lastig. Aankomende week voorspelt ook niet veel goeds en dus let ik vandaag goed op.

Bikini Body Guide week 11 - dinsdag
Dag 51 – Dinsdag

Mijn verjaardag!! Ik heb de hele dag geen les en ik slaap heerlijk uit! Heel fijn, want dit lukt me haast nooit. Daarna trakteer ik mezelf op bananenpannekoekjes. Helaas moet er ook op mijn verjaardag gewoon huiswerk gemaakt worden en hier besteed ik de hele ochtend en een gedeelte van de middag aan. Dan is het tijd voor een rondje hardlopen. Het weer valt al de hele dag een beetje tegen, maar hé dat ben ik gewend op mijn verjaardag. Toch laat het zonnetje zich als ik naar buiten stap heel voorzichtig een beetje zien. Ik loop rustig, maar lekker 7 kilometer weg.

Voeding – Overdag eet ik gewoon normaal en gezond. ’s Avonds gaan we uit eten in een nieuw restaurant hier in t dorp. Hier kies ik voor de gamba’s (even schrikken als blijkt dat ik ze zelf nog moet pellen, ik heb het niet zo op eten dat nog op het dier lijkt), maar verder eet ik lekker en hebben we het leuk. Om de avond af te sluiten bestellen we ijs! Dan is mijn dag perfect.

Bikini Body Guide week 11 - woensdag
Dag 52 – Woensdag
De wekker gaat vroeg, want om half 9 heb ik les. Gelukkig ben ik ook voor de lunch alweer thuis en heb ik dus de middag “vrij”. Ik ga powerwalken en begin dit steeds fijner te vinden. Ik let deze keer meer op mijn hartslag dan op de snelheid. Interessant! In totaal loop ik 4,45 kilometer met een snelheid van 6,2 kilometer per uur. Mijn hartslag zit 61% van de tijd in de ‘fat burn’ zone.

Voeding – Ik houd mijn voeding weer een daagje bij en eet de hele dag redelijk gezond. Wel snack ik iets te veel. Gisteren kreeg ik een groot stuk chocolade van mijn ouders, hiervan deelde ik direct uit. Vandaag at ik de laatste stukjes. Wel echt van kunnen genieten.

Bikini Body Guide week 11 - donderdag
Dag 53 – Donderdag
Deze middag doe ik weer een HIIT training! Ik ga flink kapot, maar vind dit stiekem ook wel leuk. Ik start met een warming up van 5 minuten, dan 15x 30:30 seconden en sluit ook weer af met een cooling down van 5 minuten. Ik zit er flink doorheen en loop dit laatste stuk met een pace 6’11”, toch loop ik nog rustig door tot ik de 5 kilometer vol heb gemaakt. In de snelle 30 seconden weet ik mijn pace bijna 12x onder de 5 minuten te krijgen.

Voeding – Ik heb het nog altijd moeilijk met mijn snackmomentjes. Als ik eenmaal begin met eten kan ik lastig stoppen. In week 12 moet dit echt beter. Lastig puntje!

Bikini Body Guide week 11 - vrijdag
Dag 54 – Vrijdag
Voor de derde dag op rij gaat mijn wekker om 6:40 uur en heb ik ’s ochtends les. Om 1 uur ben ik thuis, lunch ik snel en ga ik boodschappen doen. Er moeten taarten gebakken worden voor mijn verjaardagsfeestje morgen. Na de boodschappen ga ik eerst nog een rondje powerwalken. Ik loop direct langs mijn werk, waar ik nog iets af moet geven. Een korte pauze dus na 10 minuten. In totaal loop ik 5 kilometer op 6,34 kilometer per uur. Mijn hartslag zit 47% van de tijd in de ‘fat burn’ zone. Ik ben van plan om ’s avonds de Abs circuit training te doen, maar ben langer bezig dan gedacht met het bakken van de taart en kan het later op de avond niet meer opbrengen. Zondag dan maar.

Voeding – Ik eet vandaag netjes en gezond. Met het bakken van de taarten snoep ik natuurlijk van het beslag en na het bakken proef ik van allebei de taarten een klein stukje. Ik moet toch weten wat ik mijn visite morgen voorschotel?

Bikini Body Guide week 11 - zaterdag
Dag 55 – Zaterdag
Rustdag. Op sportief vlak dan. ’s Ochtends ben ik lekker in de weer met het opruimen en schoonmaken van het huis. Even twijfel ik of ik mijn buikspieroefeningen vandaag zal doen, maar uiteindelijk besluit ik toch een echte volle rustdag te houden.

Voeding – Ja wat zal ik zeggen… Taartjes, chips, stokbroodjes met brie… Ik drink de hele dag wel veel water (geen alcohol). En ik heb ervan genoten! ’s Avonds eten we een soepje van bouillon, prei en taugé.

Bikini Body Guide week 11 - zondag
Dag 56 – Zondag
Als ik vanochtend mijn buienalarm applicatie open zie ik dat het nog ongeveer een uurtje droog blijft. Snel besluit ik maar direct mijn hardloopschoenen aan te trekken en op nuchtere (die misschien nog best gevuld is met chips) maag te gaan lopen. Met mijn ogen nog half dicht stap ik naar buiten. Mijn benen zijn net als ik nog niet helemaal wakker.. Rustig ren ik 7,2 kilometer. Ondanks alles best een fijne manier om de dag te beginnen. Na een ontbijtje doe ik alsnog de Abs circuit training van vrijdag.

Voeding – Na het feestje van gisteren eet ik vandaag weer gezond. Kan ik ook best van genieten na een ongezonde dag. Op dat ene taartje na dan dat nog over was van gisteren.. Gelukkig hebben we verder goed ingekocht en is alles netjes opgegaan.

Nog maar 1 week te gaan en dan heb ik de eerste Bikini Body Guide van Kayla voltooid!! Wauw dat is best snel gegaan. De vele workouts zitten helemaal in mijn systeem en ik vind het echt een fijne manier van trainen. Wel is  het even wennen met een nieuw schoolrooster.

Hoe was jou sportieve week?


Nathalie

2 gedachtes over “SPORT – Bikini Body Guide week 11

  1. Dat van die garnalen heb ik ook! Je taartjes zien er heel lekker uit en het is inderdaad altijd een kunst om precies genoeg te kopen. Toch knap dat je wel je trainingen zo goed hebt gevolgd!

    • Klopt! De eerste keren kocht ik veel te veel, omdat ik bang was tekort te komen! Maar dan eet ik na de verjaardag alle restjes zelf op!

Geef een reactie

