SPORT – Bikini Body Guide week 9

Bikini Body Guide week 9
Aan de start van een nieuwe fase van Kayla Itsines Bikini Body Guide! Meer focus en intervaltraining erbij! Leuk, ik hou van afwisseling. Ik had bijna de hele week vrij en dan ook alle tijd om me op het sporten te focussen! Het was dan ook een heerlijke sportieve week!

Bikini Body Guide week 9 - maandag
Dag 43 – Maandag
Het beloofd een echte warme zomerdag te worden, daarom begin ik mijn dag op tijd met de Legs circuit training van week 9. Een zware training! Het tweede circuit krijg ik niet gedaan in de 7 minuten en dus zet ik mijn timer weer even op pauze. Verder gaan alle oefeningen wel goed. Met het mooie weer ‘moet’ er natuurlijk gefietst worden, na het avondeten haal ik eindelijk de racefiets weer uit de schuur voor een ritje van 35 kilometer. Niet zo snel, maar ontzettend genoten!

Voeding – Na het ongezonde eten van gisteren (moederdag) let ik vandaag extra goed op! Ik houd me netjes aan het voorgeschreven aantal calorieën en krijg aardig wat eiwitten binnen.

Bikini Body Guide week 9 - dinsdag
Dag 44 – Dinsdag

LISS training, het power walken bevalt me steeds meer en dus besluit ik ook vandaag deze wandeling weer te combineren met het boodschappen doen. In totaal loop ik 4,5 kilometer met een snelheid van 6,2 km/h. Op de dijk werd ik bijna weggeblazen, zo hard waaide het!

Voeding – Ik heb me vandaag netjes aan de hoeveelheid calorieën gehouden en ben ook redelijk netjes uitgekomen met de hoeveelheid eiwitten. Nog altijd kom ik niet aan de juiste hoeveelheid, maar het aantal procenten staat in ieder geval in verhouding met de koolhydraten en vetten die ik binnen krijg.

Bikini Body Guide week 9 - woensdag
Dag 45 – Woensdag
Eindelijk staat er weer een interval op de planning. Vanaf week 9 van de BBG adviseert Kayla 1 a 2 keer in de week te intervallen, ik ga voor 15x 30:30 seconden met een warming up en cooling down van 5 minuten. In totaal ren ik 5 kilometer! Erg fijn, maar ook ZWAAR! Bij de cooling down vallen mijn benen bijna onder me vandaan. ’s Middags doe ik de Arms circuit training. Eigenlijk raad Kayla een HIIT en resistance training op dezelfde dag af, maar ik dacht dat dit wel zou gaan. De armen training was ontzettend zwaar en ik was dan ook blij toen de timer eindelijk aangaf dat mijn workout erop zat!! Misschien toch de volgende keer niet eigenwijs zijn..?

Voeding – Vandaag wat onregelmatig gegeten en mijn voeding niet bijgehouden. Ik at gewoon gezond, maar misschien wel iets te veel.

Bikini Body Guide week 9 - donderdag
Dag 46 – Donderdag
Na de vermoeiende trainingsdag van gisteren, vandaag een rust daagje ingelast. Wel gaan we wandelen in de Biesbosch en lopen we op t gemakje nog 2 uur weg! Genieten.

Voeding – Lekker en gezond gegeten, ook vandaag mijn voeding niet bijgehouden. Iets te veel gesnackt, morgen weer iets beter opletten.

Bikini Body Guide week 9 - vrijdag
Dag 47 – Vrijdag
Vandaag gaan we met de racefiets op pad! Gisterenochtend kwam vriendlief met het idee om richting Brabant te rijden en daar te gaan fietsen. En zo vertrokken we vanochtend rond een uur of elf richting het oosten. Eenmaal in de auto heb ik direct een vakantiegevoel! In totaal fietsen we ongeveer 77 kilometer. Tussendoor stoppen we om een broodje te kopen bij de Belgische bakker en later op de middag om wat te drinken op het terras in Chaam. Natuurlijk stoppen we ook regelmatig bij de verschillende fietskaarten! Helaas was het nog iets te koud om zonder jasje te fietsen, maar zo’n fietstocht is zeker voor herhaling vatbaar! Ik heb er ontzettend van genoten. En een nieuw PR gefietst, want zoveel kilometers heb ik nog nooit op één dag gemaakt! In totaal hebben we bijna 3,5 uur op de fiets gezeten.

Voeding – Ik begin de dag met havermoutpannenkoekjes, een goede bodem is tenslotte erg belangrijk! Tussen de middag stoppen we bij de Belgische bakker, hier eet ik twee eierkoeken met appel en kaneel. Lekker! Voor onderweg heb ik Sultana’s bij me en een Zonnatura reep. Als we eind van de middag langs een leuk terras komen stap ik graag nog even af om neer te ploffen in een heerlijke stoel (met kussentje) en te genieten van een hele lekkere, koude mango smoothie! Onderweg nodigt mijn ‘schoonmoeder’ ons uit om ’s avonds bij hen te komen eten, daar zeggen we geen nee tegen! Hier eten we bami met satésaus. ’s Avonds eet ik een paar handjes chips. Maar he.. we hebben tenslotte ook heel wat calorieën verbrand!

Bikini Body Guide week 9 - zaterdag
Dag 48 – Zaterdag
Zoals je misschien al hebt begrepen heb ik de resistance training van vrijdag opgeschoven. Na een lui begin van deze zaterdag doe ik eind van de ochtend alsnog de abs circuit training. Oef ik ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb.. De laatste 10 sit ups moest ik nog doen nadat mijn timer riep dat mijn workout erop zat. Ik kwam echt niet meer omhoog, maar ook buiten de tijd heb ik alsnog die 10 sit ups weten te doen. De rest van de dag doe ik rustig aan.

Voeding – Redelijk netjes bijgehouden en geprobeerd niet te veel te snoepen. Het mag dan wel weekend zijn.. maar het zou zonde zijn als al het werk van de afgelopen week voor niets zou zijn geweest. ’s Middags bak ik granola, zo heb ik voor de komende week een lekker ontbijtje! Ik snoep overdag iets te veel en daarom ga ik voor een gezonde zalmsalade als diner en weet ik mezelf ’s avonds op de bank in te houden. Ik ben stiekem ontzettend trots op mezelf als ik de Japanse mix in de kast laat liggen en ga voor een stuk komkommer met sladressing!

Bikini Body Guide week 9 - zondag
Dag 49 – Zondag
Ik werd vanochtend wakker met ontzettende spierpijn (mijn buikspieren bestaan toch) + vermoeide benen en dacht even dat ik mijn bed niet uit kon komen. Maar wet bleek.. ik stelde me aan! Na een heerlijk ontbijtje was ik er dan toch klaar voor! Het zonnetje schijnt heerlijk en dus trek ik met plezier mijn hardloopschoenen aan. De 10 kilometer spookt door mijn hoofd en dus stippel ik snel een 10+ route uit. Ik doe rustig aan, maar geniet van het lekkere weer. Op de terugweg heb ik iets meer last van de wind en is het even bikkelen! Toch weet ik er 10,5 kilometer van te maken met een pace van 5’49”.

Voeding – Ik begin mijn dag met homemade granola en gebakken appeltjes. Tussen de middag roerbak ik een lekker eitje met spinazie, tomaat, rauwe ham, zuivelspread en bulgur. Vanavond staat de Skinny Mihoensalde van Chickslovefood op de planning. Ik ben erg benieuwd!

Een fijne 9e week van de Bikini Body Guide! Heel fijn om weer wat kilometers te hebben gemaakt op de racefiets! Hardlopen, wielrennen, krachttraining.. Heerlijk deze afwisseling!

Hoe was jou sportieve week?


Nathalie

8 gedachtes over “SPORT – Bikini Body Guide week 9

    • Is ook een hele leuke sport! Wel wat duurder door de aanschaf van een racefiets, kleding, enzovoorts. Maar het is het zeker waard!

  1. Heerlijk weer was het afgelopen maandag inderdaad. Ik fiets ook graag (met mooi weer) maar heb (nog) geen racefiets. Geen zadelpijn gekregen van die 77km haha? Granola moet ik ook eens maken, nog nooit gedaan namelijk, ziet er lekker uit.

    • Pff ja zeker wel zadelpijn!! Het nadeel van fietsen. Verder is het echt een aanrader! Ik deel deze week nog mijn granola recept! Na meerdere pogingen nu perfect 😉

  2. Supergoed bezig joh! Ik vond de intervaltraining ook echt enorm zwaar in het begin :p Het powerwalken is echt leuk en kan je mooi opbouwen maar die intervaltraining… pfupfupfu! Hahah 😀 gelukkig is de BBG zo effectief hé 😉 dat geeft goede motivatie om vol te houden. Is het door het programma dat je gezonder bent gaan leven of was dat ervoor ook al? 🙂

    • Ik heb ook behoorlijk last gehad van de intervaltraining! Dat terwijl ik deze manier met hardlopen al eerder heb toegepast! Viel toch weer tegen! Ik ben al een aantal jaar bezig met gezonder leven, al ontwikkeld dit nog altijd erg! Vind het fijn dat de BBG een duidelijk schema heeft! En precies, door het goede resultaat blijft de motivatie aanwezig!!

Geef een reactie

