LIFE – Mijn veranderingen naar een healthy lifestyle

Healthy Lifestyle

Crackottes met pure chocoladevlokken en een kop thee, het ontbijt waar ik jarenlang mee wakker werd. Tussen de middag twee boterhammen met vleeswaren, tussendoor koekjes als sultana of een milky way. En ’s avonds een avondmaaltijd met een schaaltje vla toe. Om 8 uur een kop thee met gevulde koek en ’s avonds regelmatig wat handjes chips.

Dit is hoe mijn gemiddelde eetpatroon er ongeveer vijf jaar geleden uit zag. Iets wat ik me nu absoluut niet meer voor kan stellen. Sporten kwam al helemaal niet in mijn woordenboek voor, al vanaf schoolgym had ik een hekel aan alles dat maar met sport te maken had.

Nu ongeveer drie jaar geleden gooiden we thuis het roer om, andere producten (zoveel mogelijk vers) en andere verhoudingen (meer groente, minder vlees en pasta/rijst/aardappels).

Wat is er een hoop veranderd en wat verander ik nog steeds. Door alle interessante boeken, blogs en artikelen die ik lees leer ik steeds meer over wat nu gezonde voeding is en wat voeding en sport met je lichaam doet. Plaatste ik destijds nog een schaal met cruesli met de hashtag #healthy, nu weet ik wel beter.

Natuurlijk ben ik absoluut nog geen deskundige, maar ik doe mijn best om de juiste keuzes te maken. Hier voel ik me dan ook echt goed bij. Dacht ik vroeger nog blij te worden van een zak chips of bak ijs, nu weet ik dat ik op de lange termijn gelukkiger word en beter in mijn vel zit als ik bewustere keuzes maak (en natuurlijk af en toe nog eens geniet van iets minder gezonde producten).

Is jouw eetpatroon en levensstijl met de jaren ook zo veranderd? Ik ben benieuwd naar jouw tips en ervaringen!


Nathalie

 

6 gedachtes over “LIFE – Mijn veranderingen naar een healthy lifestyle

    • Precies! Omdat ik minder vaak iets ongezonds eet, kan ik hier ook echt meer van genieten (mist ik het echt lekker vind, anders heb ik wel last van een schuldgevoel achteraf). Juist omdat het nu iets bijzonders is!

  1. Wat grappig dat je eerder niks met sport had, maar zo zie je maar. Ging je met je hele gezin anders eten? Dat lijkt me wel het fijnst en volgens mij houd je het dan ook echt vol. Zelf was ik niet tevreden met mezelf qua uiterlijk en achteraf dus ook innerlijk. In eerste instantie wilde ik afvallen maar dat deed ik niet op de gezonde manier.. toen ik door had dat dat niet langer ging, ging ik me verdiepen in wat dan wel gezond is.En elke dag leer ik nog steeds maar dat maakt het ook weer leuk natuurlijk.

    • Ja we hebben met het hele gezin ons eetpatroon veranderd! Je moet het zelf doen, maar toch helpt dit wel heel erg. Ik ben in eerste instantie ook echt begonnen om af te vallen, nu doe ik het ook zeker omdat ik me er beter door voel! Fijn dat jij dit ook zo voelt nu!

  2. Leuk om te lezen, want het is inderdaad zo! De keuzes die de media en de winkels ons doen geloven ‘gezond te zijn’ zijn vaak zo fout! En dat is zo spijtig want voor de mensen die er niet voldoende over lezen en over opzoeken, is dat erg misleidend. Goed dat je er zo mee bezig bent! 😀 Bij mij is het ook nog altijd een proces van vallen en opstaan (ook ik heb lang gedacht dat cruesli uit een doosje gezond was 😉 ).

Geef een reactie

