SPORT – Bikini Body Guide week 8

Bikini Body Guide week 8
Twee derde van de BBG done! Dat betekend dat het weer tijd is voor voortgangsfoto’s! Spannend. Maar eerst een terugblik op mijn 8e week van de Bikini Body Guide…

Bikini Body Guide week 8 maandag
Dag 36 – Maandag
Het is weer maandag en dat betekend voor mij Legs & Cardio! Eigenlijk staat deze in week 8 pas op vrijdag, maar ik vind het fijner om dit toch gewoon op maandag te doen. Ik vind de oefeningen van deze circuit training erg fijn om te doen, maar ze zijn zwaar! Halverwege de middag trek ik mijn Nikes aan en ga ik een rondje powerwalken. Nu de hoeveelheid LISS trainingen per week zo hoog ligt wil ik het hardlopen toch iets meer afwisselen! In totaal loop ik 4,3 kilometer met een gemiddelde snelheid van 6,4 km/h.

Voeding – Weer goed bijgehouden in mijn Food applicatie. Handig, want hier kan je direct zien hoe je koolhydraat, eiwit en vet inname is. Ik wil nog altijd meer eiwitten eten, maar dit vind ik nog knap lastig!

Bikini Body Guide week 8 dinsdag
Dag 37 – Dinsdag
Ik ben deze ochtend ontzettend vroeg wakker en besluit na wat gespeel met mijn telefoon maar uit bed te gaan. Het is mooi weer en ik kan de voorspelde storm maar beter voor zijn! Een havermoutontbijtje erin en de hardloopschoenen aan. Het waait al flink, het zonnetje schijnt en het is warm! Ik heb flink spierpijn van mijn wandeling van gisteren! Ik kan kilometers rennen zonder pijn en na 4 kilometer wandelen heb ik spierpijn!! Maar oké, ik geef niet op en bikkel lekker tegen de wind in. Ik zet mijn TomTom sporthorloge meerdere keren op pauze om foto’s te maken (mooi excuus om even uit te hijgen), maar zet het horloge pas stop na 9 kilometer! Oef het is warm, maar het geeft een super goed gevoel om mijn workout al achter de rug te hebben. (Uiteindelijk gaat het pas begin van de middag regenen!)

Eind van de middag ga ik nog een rondje rustig wandelen met vriendlief en kom ik erachter wat pas echte wind is! Whoo! Het was echt geen doen.. en de wandeling werd dan ook een kort rondje.

Voeding – Weer een gezonde dag, waarbij ik precies mijn calorieën aantal aantik en mijn koolhydraat en vet inname netjes in verhouding heb.. Nu alleen die eiwitten nog, weer vrij laag. Als lunch maak ik een recept uit de Women’s Health van vorig jaar, erg lekker! Ik maak direct genoeg om 4x te lunchen.

Bikini Body Guide week 8 woensdag
Dag 38 – Woensdag
De tweede circuit training van de week, Abs & Cardio! Deze week met leuke oefeningen. Eigenlijk was het mijn bedoeling om ook nog een LISS training te doen, maar het weer is vandaag zo onvoorspelbaar dat ik besluit over te slaan. Er zitten nog meer dagen in de week!

Voeding – Nog steeds fanatiek mijn voeding aan het bijhouden! Ik begin mijn dag met een lekkere havermout. ’s Middags ga ik bij mijn mams langs, zij heeft chocolade pinda’s waar ik een paar handjes van eet. Hier baal ik de rest van de dag zo van!! Bah. Stom, want ik kan er nu niets meer aan doen. Maar ik vind het zo zonde om zoveel calorieën, vet en suikers te verdoen aan iets wat ik niet eens heel erg lekker vind!!

Bikini Body Guide week 8 donderdag
Dag 39 – Donderdag
Vandaag staat een daagje winkelen op de planning! Ik heb gisterenavond mijn hardloopkleding al naast mijn bed gelegd, om ’s ochtends op tijd nog een rondje te gaan rennen. Helaas komt er iets tussen (iets met een half ontdooide vriezer, omdat ik de deur open heb laten staan), waardoor mijn rondje rennen er weer niet in zit. Als we om half 5 in de auto richting huis zitten na een geslaagd bezoekje aan Rotterdam lijkt het weer op te klaren en besluit ik voor het eten toch nog te gaan. Helaas begint het later weer te regenen, maar ik laat me nu echt niet meer tegenhouden. Pas 7 kilometer later stappen we tevreden weer binnen!

Voeding – Prima gegeten! Tussen de middag eten we bij een ontzettend leuk nieuw lunchzaakje in Rotterdam, hier schrijf ik later nog een artikel over. Vandaag weet ik wel de ongezonde dingen af te slaan, ik ben dus weer trots op mezelf.

Bikini Body Guide week 8 vrijdag
Dag 40 – Vrijdag
Na wat uurtjes aan het huishouden te hebben besteed is het weer enorm opgeknapt en heb ik zelfs zin om een rondje te gaan rennen. Weinig wind en een fijn zonnetje, het is tijd om het tempo weer eens een beetje op te voeren. De laatste weken ben ik duidelijk langzamer geworden! Niet leuk, maar mijn benen zijn vaak moe. Vandaag zet ik door en weet ik de 7,4 (bijna dan) kilometer te lopen met een pace van 5’25”, tevreden! De komende weken staan er interval trainingen gepland, hopelijk gaan deze er voor zorgen dat ik weer sneller word! Ik rust een uurtje uit en begin dan aan de Arms & Abs workout, ook deze keer lukt het me niet om het circuit binnen de 7 minuten te voltooien! Ik zet mijn timer even stil om de oefeningen toch af te maken. In de tweede ronde zet ik een tandje bij en lukt het me wel, ik ben zelfs zo snel dat ik de eerste oefeningen nog een keer moet doen.

Voeding – Ik eet de hele dag gezond en weet zelfs aardig wat eiwitten binnen te krijgen. ’s Middags maak ik voor het eerst een rode bieten smoothie, voor herhaling vatbaar. De helft van de smoothie drink ik heerlijk op in de tuin, terwijl ik geniet van ons mooie uitzicht en even uitrust tussen mijn workouts door. ’s Avonds snack ik “gezond” met zelfgemaakte popcorn.

Dag 41 – Zaterdag
Zaterdag is rustdag, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen rust heb. Het is gewoon raar om een dag niet te sporten.

Voeding – Ik ontbijt met zelfgemaakte granola, smullen! Al veel beter gelukt dan mijn eerste baksel, bijna perfect nu! ’s Avonds eten we pizza, ik moet hem toch af en toe zijn zin geven. Verder eet ik redelijk gezond.

Bikini Body Guide week 8 - vrijdag
Dag 42 – Zondag
Moederdag! En die begin ik met een rondje van 7,1 kilometer. Fijn begin van een verder niet hele gezonde dag! Het rennen gaat niet erg lekker, maar het weer is perfect en dus kan ik er wel van genieten.

Voeding – Het is moederdag en er staan wat gezellige etentjes gepland. Mijn schoonouders komen bij ons lunchen en ’s avonds eten wij bij mijn ouders. Voor de lunch eten we lekkere broodjes met rauwe ham, brie, eitjes en ander lekkers. ’s Avonds smul ik van mama’s biefstuk salade met frietjes en bij de thee een stukje appeltaart.

Het was een super gezellige dag! Vanaf morgen weer gezond en dan komt het allemaal goed.

Morgen moeten er dus weer voortgangsfoto’s worden gemaakt.. Ik ben benieuwd naar het verschil.. Vorige keer viel het me een beetje tegen, maar het trainen van een Bikini Body heeft simpelweg tijd nodig! En ik geef zeker nog niet op!

Hoe was jou sportieve week?


Nathalie

3 gedachtes over “SPORT – Bikini Body Guide week 8

  1. Leuk zo’n overzicht en wauw wat sport je veel en vaak! Respect! Een rode bieten smoothie ga ik binnenkort ook eens maken, klinkt goed & gezond!

Geef een reactie

