SPORT – Bikini Body Guide week 7

Bikini Body Guide week 7
Een zevende Bikini Body Guide week vol met workouts! Circuit en natuurlijk de LISS trainingen, door mij ingevuld met hardlopen. En al dat harde werken verdiend natuurlijk een beloning…

Bikini Body Guide week 7 maandag en dinsdag
Dag 29 – Maandag
Koningsdag! Toch sta ik vanochtend gewoon weer in mijn sportbroekje te zweten door de Legs & Cardio workout. Omdat ik mijn Legs & Cardio van week 6 pas op zondag (lees: gisteren) deed, was dit best even zwaar! En dat leverde natuurlijk spierpijn op!

Voeding – Ondanks deze feestdag eigenlijk gewoon gezond gegeten. Nog ietwat in de weekendmodus, maar geen drank, vette snacks of tompoucen voor mij vandaag!

Dag 30 – Dinsdag
En toen werd ik natuurlijk wakker met spierpijn! Daarnaast is het vandaag koud, waait het hard en heb ik dus echt geen zin in mijn hardlooprondje. Na wat geklaag op whatsapp trek ik toch mijn hardloopschoenen maar weer aan en ga ik voor mijn rondje van vandaag. Niet nadenken, maar gewoond doen! Als ik eenmaal loop is het toch niet zo erg als ik me van te voren had bedacht.. Ja het waait hard, maar eigenlijk vind het best lekker! Uiteindelijk loop ik zelfs ruim 11 kilometer en kom ik met veel meer energie thuis dan dat ik weg ging! Vorige week koste het hardlopen me heel veel moeite, maar vandaag voelde mijn benen ondanks de spierpijn fijn aan. Mijn les van vandaag: gewoon gaan en je krijgt er zeker geen spijt van!

Voeding – Na het weekend eet ik vandaag weer lekker en vooral gezond.

Bikini Body Guide week 7 woensdag
Dag 31 – Woensdag

Mijn benen zeuren ook vandaag nog wat na de workouts van de afgelopen dagen. Gelukkig staat er voor vandaag geen benen training gepland! De Arms & Abs resistance training gaat het worden, maar niet voordat ik nog een rondje ben wezen hardlopen. Vandaag met minder tegenzin de deur uit, maar toch iets vermoeid van gisteren en daarom loop ik een iets korter rondje van 6,6 kilometer. Eenmaal thuis zet ik mijn buikspieren en vooral mijn armspieren flink aan het werk, met trillende armen plof ik na de circuit training op de grond (enΒ ik geef het eerlijk toe, tijdens de oefeningen gebeurd dit ook meerdere keren).

Voeding – Een heerlijke gezonde start van de dag! Halverwege de ochtend eet ik 3 rijstwafels en pas om 2 uur lunch ik. ’s Middags vieren we de verjaardag van mijn neefje, hier kan ik niet van de chipjes en toastjes met zalm afblijven. Om dit een beetje te compenseren eet ik bij het avondeten een klein schepje rijst.

Bikini Body Guide week 7 donderdag en vrijdag
Dag 32 – Donderdag

Voor de derde dag op rij hardlopen! Ik zit bijna aan de 100 kilometer voor de maand April en ik kan het niet laten om de 100 nog net aan te tikken. Uiteindelijk loop ik 8 kilometer en kom ik uit op een totaalstand voor april van 101 kilometer. Mijn derde “LISS” training voor week 7 zit erop! Eindelijk loop ik weer een beetje op tempo met een pace van 5’31”.

Voeding – De ochtend breng ik door op school en snacken zit er dus niet in. ’s Middags gaat dit iets minder.. Maar al met al een prima daagje.

Dag 33 – Vrijdag
Na een ochtend school besluit ik een rondje te powerwalken, na mijn eerste mindere ervaring in de eerste week kan ik er deze keer wel genieten. Ik loop 4,8 kilometer met een gemiddelde snelheid van 6,5 km/h. Hierna loop ik gelijk door langs de supermarkt om inkopen te doen voor het weekend. Ondertussen is het later dan ik dacht en daarom doe ik de Abs & Cardio training pas na het eten! Niet heel fijn, maar naar omstandigheden gingen de oefeningen fijn. Ik sluit af met de strech oefeningen.. Deze schuif ik altijd een beetje door, omdat ik mezelf hier de tijd niet voor gun.

Voeding – Ik heb vandaag mijn voeding weer netjes bij gehouden in de Food applicatie. Ook heb ik geprobeerd veel eiwitten te eten, twee keer kwark, een gekookt eitje tussendoor en kipfilet bij het avondeten. Interessant om weer eens bij te houden.

Bikini Body Guide week 7 zaterdag
Dag 34 – Zaterdag

Rustdag! Maar ook vandaag ben ik op sportief vlak goed bezig geweest. Ik bezocht namelijk de Run2Day in Rotterdam voor een loopanalyse en nieuwe hardloopschoenen. Het belang van de juiste hardloopschoenen is me de laatste tijd meer dan duidelijk geworden. Mijn Lunarglides zijn voor de langere afstanden echt te klein, wat me zere voeten en blauwe teennagels opleverde. Gelukkig kan ik mijn Lunarglides wel blijven gebruiken voor de kortere afstanden, het model past namelijk goed bij mijn loopstijl. Met een nieuw paar Adidas hardloopschoenen loop ik de winkel weer uit. Ook de Nike winkel kan ik niet voorbij lopen zonder iets te kopen..

Voeding – Redelijk gezond. Tussen de middag eet ik een sandwicht met brie, honing en walnoten. Boven verwachtingen lekker! ’s Middags kan ik het niet laten een bezoekje aan de IJssalon te brengen. Op de markt kopen we een groot Turks brood, lekker! Verder eet ik gewoon gezond. En ook vandaag eet ik geen chips! Een heel weekend zonder snacken in de avond, ik ben toch best een beetje trots op mezelf!!

Bikini Body Guide week 7 zondag
Dag 35 – Zondag

Natuurlijk wil ik vandaag graag mijn nieuwe schoenen uitproberen! Het eerste wat ik doe als ik mijn ogen open is mijn Buienalarm applicatie openen, het lijkt mee te vallen en het lukt me eind van de ochtend dan ook een droog uurtje te vinden! De eerste 8 kilometers zijn gemaakt. Het is nog wel even wennen aan andere schoenen, ook heb ik vermoeide benen en tegenwind op het lange open stuk. Eindstand 8,1 kilometer met een pace van 5’41”. Hopen dat er nog veel kilometers mogen volgen!!

Voeding – Goed bezig! En geen gesnack. Ik starte mijn dag met een chocolade-bananenpannenkoek, goed gelukt!

Het was een drukke en zware zevende Bikini Body Guide week! Eindstand: 5x LISS/hardlopen, 3x circuit training en 1x stretchen.

De komende week heb ik meivakantie en tijd genoeg voor mijn workouts.. Nu nog hopen op mooi weer!

Hoe was jou sportieve week?

β™₯
Nathalie

4 gedachtes over “SPORT – Bikini Body Guide week 7

  1. Lekker bezig met hardlopen (& de rest) en gaaf je nieuwe schoenen! Chocoladebananenpannenkoek (wat een lang woord) is wel een goed idee, dan doe je daar gewoon cacao door heen?

  2. Wat leuk dat je ook Kayla Itsines’ BBG doet πŸ™‚
    Ik ook! Ik ben nu 18 weken aan een stuk bezig. Voordien ben ik 2x na 6 weken gestopt, maar zo blij dat ik nu volhou.
    Je zit nu op week 7, vanaf week 8 beginnen de meeste meiden resultaten te zien πŸ˜‰ Succes met de volgende weken!

    En wat een mooie, nieuwe loopschoenen!

    PS: Moest je het interessant vinden, morgen post ik op mijn eigen blog een introductie over de BBG (deel 1) en overmorgen een BBG post (deel 2) met tips, valkuilen, materiaal vervangingen, enz.

    • Dat geeft hoop! Het is zeker niet zo dat ik helemaal geen resultaat zie nu hoor, misschien ben ik wat ongeduldig! Ben ook zeker van plan om door te gaan, vind het een fijn schema. Ik ga je blogs zeker lezen!

Geef een reactie

