FOOD – Eetdagboek #2

Eetdagboek #2
Afgelopen donderdag en vrijdag hield ik aan de hand van foto’s precies bij wat ik at! Deze eetdagboekjes zijn voor mij echt een goede motivatie om gezonder te eten.. Na een periode van te veel snacken was het dan wel weer eens tijd voor een eetdagboekje!

Donderdag 23 april
Een vrije dag, met een beetje huishouden, een BBG Abs & Cardio workout en 7,2 km hardlopen.

Eetdagboek donderdag ontbijt en snack
Ontbijt:
Ik maak voor het eerst worteltjeshavermout! Het recept vind je hier. Natuurlijk drink ik hierbij een kop thee.

Snack: Nog altijd favoriet: de rijstwafel met pindakaas, zelfgemaakte pindakaas deze keer! Net iets gezonder. Ook drink ik nog een tweede kop thee.

Eetdagboek donderdag lunch en diner

Lunch: Restjes brood van gisteren met een omelet met wortel, spinazie, ham en chilisaus. Met een groot glas water.

Omdat ik ’s middags zo druk bezig ben met sporten vergeet ik een snack. Wel drink ik water.

Diner: Zelfgemaakte sajoer boontjes met kipfilet en zilvervliesrijst. Bij het eten drink ik 2 glazen water.

Eetdagboek donderdag snacks
Snack: Na het avondeten snoep ik wat aardbeien en witte druiven.

Eetdagboek donderdag snacks
Snacks: Rond een uur of 8 neem ik een grote kop groene thee met een lange vinger, lekker zoet, maar weinig calorieën. Later op de avond eet ik een zelfgemaakt ijsje (van aardbei en sinaasappel)

Vrijdag 24 april
Een vrije dag samen met vriendlief, samen een rondje hardlopen en genieten van het zonnetje in de tuin. ’s Avonds loop ik met vriendinnetjes de Crazy Colorrun.

Eetdagboek vrijdag ontbijt en snack
Ontbijt: Gisteren raspte ik genoeg wortel voor twee keer en daarom ook vandaag weer havermout met wortel. En ook vanochtend weer een kop thee.

Snack: Heel simpel, maar erg lekker: kwark, yoghurt en wat honing met een kop thee.

Eetdagboek vrijdag lunch en snackLunch: Twee mais boterhammen met rode tapenade, kipfilet en augurk. Hierbij drink ik een glas water.

Snack: Vrijwel direct na de lunch eet ik een appeltje met een beetje pindakaas.

Eetdagboek vrijdag snacksSnacks: We brengen de middag door in de tuin. Hier eet ik een rijstwafel met paprika smaak en drink ik water. Ook eet ik een zelfgemaakt aardbeien/sinaasappel ijsje.

Eetdagboek vrijdag diner en snacksDiner: ’s Avonds wok ik restjes. Zilvervliesrijst met kipfilet, tomatensaus, tomaat, courgette, ui, paprika, spinazie en gedroogde tomaatjes. Een goed gelukt gerechtje!

Snacks: Na de Crazy Colorrun drink ik twee flesjes vitamin water appel/golden kiwi, erg lekker! Weet iemand toevallig waar je deze smaak kan kopen? Ook drink ik 1 flugel. Ik eet niets meer.

Twee gezonde dagen en ik ben na deze dagen weer helemaal gemotiveerd om het gezonde eten vol te houden (en niet meer zoveel te snacken).

Ik hoop dat je het leuk vond om mijn eetdagboekje te lezen! Heb je nog tips?


Nathalie

5 gedachtes over “FOOD – Eetdagboek #2

Geef een reactie

