SPORT – Bikini Body Guide week 6

Bikini Body Guide week 6
Week 6 zit erop! En aangezien Kayla’s Bikini Body Guide in totaal twaalf weken duurt betekend dit dat ik al op de helft zit! Ik heb een vrije week en de planning was een beetje een rommeltje.. Toch heb ik ook deze zware zesde Bikini Body Guide week weer weten te voltooien…

Bikini Body Guide week 6 maandag
Dag 22 – Maandag
Er staat een daagje Den Haag gepland. Maar voordat ik richting deze mooi stad vertrek begin ik mijn dag met de maandag workout van week 6. Tot mijn verbazing geen Legs & Cardio, maar Arms & Abs. Oef wat zijn deze zwaar zeg!! Het eerste circuit redde ik beide keren niet binnen de 7 minuten, daarom heb ik de timer even op pauze gezet om de oefeningen toch af te maken. Ik sluit af met de strech oefeningen. Deze zesde week begon erg zwaar, ik ben benieuwd naar de volgende workouts! Heb jij ook ervaring met de guide? Ik ben erg benieuwd of het jou altijd binnen de tijd lukt om de circuits binnen de tijd te voltooien? De andere workouts lukken me altijd gemakkelijk, soms zelfs twee keer.

Voeding – Geen heel gezond daagje.. Ik begin de dag goed met havermout, tussen de middag eet ik maisbrood met aardbeien!! Deze haalde ik vanochtend op de markt. Op Scheveningen genoten we heerlijk van Simonis kibbeling! Echt een aanrader, smullen. ’s Avonds maakte een vriendinnetje voor ons carpaccio vooraf en als hoofdgerecht heerlijke pasta met gehaktballetjes uit de oven, als toetje aten we ijs! Met een hele volle buik ging ik richting huis.

Bikini Body Guide week 6 dinsdag
Dag 23 – Dinsdag
Het is prachtig weer en natuurlijk trek ik dan graag mijn hardloopschoenen aan. Al na de eerste kilometer weet ik dat dit een zwaar rondje gaat worden, want au mijn benen doen zeer. Zeer waarschijnlijk heeft dit iets te maken met het PR op de 5 km dat ik zondag neerzette, waarbij ik alles heb moeten geven. Daarnaast moet ik nog altijd wennen aan de warmte. Na 2 kilometer pauzeer ik even om te strechen, dit helpt. Maar ook op de 5 kilometer zet ik mijn horloge nog even stil. Ik loop een leuke toeristische route (geen aanrader, want het pad waar ik op liep ging langzaam over in een grasveld..). Toch weet ik mezelf na het gestelde doel van 40 minuten nog een paar keer op te peppen nog een stukje verder te lopen en zet ik mijn horloge pas stil bij 7,6 kilometer.

Voeding – Na al het lekkers van gisteren eet ik vandaag weer gezonder. ’s Avonds maak ik vispakketjes uit de oven, het recept doet me denken aan de vispakketjes die wij altijd maken op de BBQ en geeft me dus een heerlijk zomers gevoel.

Bikini Body Guide week 6
Dag 24 – Woensdag
Eigenlijk stond er vandaag weer een resistance training op de planning. ’s Ochtends doe ik boodschappen en daarna ga ik aan de slag in de keuken.. Ik maak ijsjes, houd een grote schoonmaak en voor ik het weet is de middag voorbij. Dan mijn workout maar naar morgen verplaatsen. Ik moet eerlijk toegeven dat een dagje rust wel fijn is, want de workouts van de afgelopen twee dagen vielen me zwaar. Hopelijk kan ik er morgen weer met nieuwe energie tegenaan.

Voeding – Ik begin de dag met een heerlijk ontbijtje, chocoladehavermout met aardbeien. Tussen de middag maak ik een gezondere variant van de tosti met tapenade, geraspte 30+ kaas, ham en augurk. Als diner maak ik Vietnamese Kipbugers. Ik eet nog altijd vrij veel tussendoortjes, maar ik blijf afvallen.. Misschien heeft mijn lichaam het wel gewoon nodig?

BBG week 6 - donderdag
Dag 25 – Donderdag
Vandaag dus mijn workout van gisteren.. na 2 kilometer voelen mijn benen weer ontzettend moe aan! Frustrerend! Toch weet ik met enig doorzettingsvermogen de 7,2 kilometer aan te tikken. Tevreden zet ik mijn TomTom GPS horloge stil.

Voeding – Vandaag besef ik me opeens dat ik al halverwege de guide ben.. En eigenlijk niet helemaal tevreden met het resultaat tot nu toe. Ik moet weer beter bij gaan houden wat ik eet. Vanaf vandaag is het klaar met snacken! Vol motivatie houd ik me weer beter bezig met wat ik binnen krijg. Komende week plaats ik weer een voedingsdagboekje. Ik eet vandaag voor het eerst worteltjeshavermout, lekker!

BBG week 6 - vrijdag
Dag 26 – Vrijdag
Vanavond staat de Crazy Colorrun gepland! Vriendlief vraagt ’s middags of ik mee ga hardlopen en hier kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. We rennen uiteindelijk ruim 7 kilometer en daarmee heb ik de derde LISS training van deze week erop zitten!

Na een paar uurtjes in het zonnetje is het tijd voor de Colorrun. Om half 7 kom ik na een fietstocht van ongeveer 45!! minuten samen met mijn vriendinnetje in Dordrecht aan.. Na een lange rij starten we om iets over half 8 aan onze eerst colorrun! Ondertussen zijn ook wat andere vriendinnetjes aangesloten en starten we als groepje, maar niet voordat we met de kleurrijke poeder hebben rond gegooid. De run is uiteindelijk 4,4 kilometer, maar ook na de run is er nog een leuke after party. Uiteindelijk sta ik pas om half 1 alle poeder van me af te schrobben onder de douche en duik ik daarna heerlijk mijn bed in met een kop thee! Een super leuke ervaring!

Voeding – Ook vandaag eet ik weet erg gezond en snoep ik niet! Zelfs tijdens de colorrun weet ik me in te houden (op één drankje na dan). Maar ik zeg nee tegen de patat en alle andere drankjes die door vriendinnetjes rijkelijk genuttigd wordt.

Dag 27 – Zaterdag
Mijn bedoeling was om vanmiddag de ‘vrijdag BBG workout’ te doen die op de planning staat, maar door een ruit die kapot klapt en al het geregel er omheen loopt dit net even anders.. Morgen gelukkig nog een dag in deze zesde week.

Voeding – Redelijk gezond. Door de omstandigheden verloopt de lunch wat rommelig, even tussendoor een cracker, later een rijstwafel en halverwege de middag een boterham met pindakaas. Ik sla een oranje tompouce af, maar eet ’s avonds wel wat chips en Japanse mix.

BBG week 6 - zondag
Dag 28 – Zondag
Vanochtend moet ik er dan toch aan geloven, de Legs & Cardio workout van week 6. En dat is heel veel springen, springen, squaten, springen, lunchen en nog meer springen. O ja en zweten! Ik kan ieder circuit ongeveer 1,5 keer doen binnen de 7 minuten. Met trillende benen maar heel veel energie maak ik nog wat foto’s en spring ik onder de douche! Week 6 is voltooid!

Voeding – Ik begin de dag met een heerlijke bananen/havermoutpannenkoek. Tussen de middag gaan we voor knakworstjes (light dat wel ;). Vanavond eten we gezellig bij mijn ouders. Super gemotiveerd ga ik week 7 in, ik heb het snacken voorlopig even achter me gelaten en ga dit voorlopig zo houden.

Morgen maak ik voortgangsfoto’s! Ben erg benieuwd, ik zie zelf wel dat mijn lichaam veranderd, met name mijn buikspieren worden steeds meer zichtbaar. Toch besef ik me nu ook dat ik al halverwege ben… en of ik dan helemaal tevreden ben met het resultaat?

Hoe was jou sportieve week?


Nathalie

5 gedachtes over “SPORT – Bikini Body Guide week 6

  1. Ik vind dat je het hartstikke goed doet, elke progressie is vooruitgang! En af en toe wat lekkers moet kunnen, het moet wel leuk blijven natuurlijk 😉 Ik heb zelf de guide nooit gedaan, heb hem wel trouwens maar thuis sporten vind ik niks (onderburen, warm, weinig ruimte etc).

    • Bedankt voor je lieve compliment! Je hebt er inderdaad wel wat ruimte voor nodig ja! En met al dat springen dreunt het best door. Gelukkig zijn er genoeg andere manier om te sporten!

  2. Leuke updates! Ik heb zelf ook altijd moeite met gezonder eten, er is altijd wel iets te snacken en heb moeite om er vanaf te blijven. Ben zelf ook aan het nadenken om de BBG te doen. Hoop over een maandje te beginnen (na mijn eerste halve marathon). Blijf je updates volgen!

    • Wat grappig! Ik ben ook begonnen na mijn eerste halve marathon, de CPC! Welke ga jij doen? Bij mij begint het ook wel weer te kriebelen. Succes met trainen!

  3. Leuk zeg! Ik ga hem in Hoorn, Noord Holland doen. Ben erg benieuwd hoe het wordt, want het is mijn eerste hardloopwedstrijd! Dank je en jij ook veel succes met de laatste weken van de BBG

Geef een reactie

