SPORT – Bikini Body Guide week 5

Bikini Body Guide week 5

Nieuwe oefeningen en mooi lenteweer! Een hele drukke, maar fijne vijfde week van de Bikini Body Guide. Het mooie weer heeft ervoor gezorgd dat ik meer workouts heb gedaan dan gepland en zelfs een nieuw PR op de 5 KM weten neer te zetten…

BBG week 5 maandag
Dag 22 – Maandag
Nieuwe oefeningen voor week 5, leuk want ik hou van afwisseling. Maar ik begin mijn maandag met projectles. Eind van de middag is het tijd voor de Legs & Cardio circuit training. Wel merk ik dat de oefeningen duidelijk weer wat zwaarder zijn! Ook test ik mijn nieuwe kettlebell van 6 kg, wat een verschil met mijn vorige van 4 kg. Al die squats in combinatie met gewichten gaan spierpijn opleveren!

Voeding – Ik begin mijn dag met een bakje havermout met appel, blijft lekker. Ook de rest van de dag eet ik netjes en gezond. Na het weekend ben ik altijd weer extra gemotiveerd.

BBG week 5 dinsdag
Dag 23 – Dinsdag
Het is prachtig weer vandaag en daarom besluit ik weer eens voor een duurloop te gaan. Na de CPC halve marathon ben ik niet meer boven de 10 kilometer uitgekomen en ik moet eerlijk bekennen dat ik het best een beetje zwaar had.. En wat moet ik ook wennen aan die warmte, maar ik heb er ontzettend van kunnen genieten!

Voeding – Ik maak vandaag weer veel lekkere receptjes. Tussen de middag probeer ik een hartige havermout! Even wennen, maar toch wel erg lekker.

BBG week 5 woensdag
Dag 24 – Woensdag
Wauw wat was het prachtig weer, het lijkt wel zomer!! Na hard werken in de ochtend had ik de rest van de dag de tijd om te genieten van het mooie weer op onze nieuwe loungeset. ’s Avonds ga ik gezellig een rondje wielrennen met mijn zusje! Het worden 27 kilometers, waarvan de meeste keihard tegen de wind in. Afzien!

Voeding – Vanochtend bakte ik de zoete cranberry cake met appelmoes van Runninglau. Erg lekker, hier eet ik de komende dagen dan ook iets te veel van. Smullen. Met het lekkere weer begin ik ook weer trek te krijgen in andere gerechtjes..

Dag 18 – Donderdag
Laatste uurtjes school voor deze periode! ’s Middags ga ik aan de slag met de laatste eindverslagen en geniet ik ook nog een uurtje van de zon. Heerlijke rustdag.

Voeding – De hele week snack ik nog steeds iets te veel naar mijn zin, toch blijft de weegschaal steeds minder aangeven. Wel eet ik over het algemeen gezond.. Mijn doel is eigenlijk niet meer om af te vallen, wel om vetmassa te verliezen. Ik ga dan ook online op zoek naar tips over hoe ik dit het beste aan kan pakken, altijd even lastig om weer een nieuwe balans te vinden.

BBG week 5 vrijdag
Dag 19 – Vrijdag
Druk, druk, druk met de laatste eindverslagen.. En dan vliegt de dag zo voorbij terwijl ik druk aan het typen ben achter mijn MacBookje. Eind van de middag ga ik snel nog even naar de supermarkt (we moeten tenslotte eten) en besloot ik mijn derde résistance training maar naar de avond te verplaatsen. Na het avondeten twijfel ik even of ik niet lekker op de bank zal kruipen, er is tenslotte nog een heel weekend voor de derde training, maar ik weet dat ik me beter voel als ik mijn workout toch gewoon doe. En zo is het uiteindelijk ook, na een lekkere douche kruip ik tevreden op de bank. Geen spijt.

Voeding – Tot en met het avondeten eet ik ook vandaag lekker en gezond. ’s Avonds geniet ik van een zak chips. Het is weekend!

BBG week 5 zaterdag
Dag 20 – Zaterdag

Na al het huiswerk vandaag druk in de weer geweest om het huis weer een beetje op orde te krijgen. Eind van de middag ren ik 8 kilometer met een vriendinnetje, gezellig! Wat vliegen de kilometers toch voorbij als je gezellig aan het kletsen bent. Als dat geen multitasken is, bijpraten en hardlopen. Ook vandaag weer is het genieten van het mooie weer! Wel staat er best wat wind, wat ervoor zorgt dat er wel negen molens draaien, speciaal!

Voeding – Deze zaterdagavond staat er een verjaardag gepland en omdat ik weet dat ik hier graag een taartjes en ander lekkers eet houd ik hier de rest van de dag rekening mee en eet ik gezond.

BBG week 5 zondag
Dag 21 – Zondag
Het is zondag en al mijn workouts voor de week zitten er al op, dat is nog niet eerder gebeurd! Toch kriebelt het om te gaan sporten.. Prachtig weer, bijna geen wind. Ik denk er over om te gaan powerwalken, maar ben toch meer van het hardlopen. Ik twijfel tot een uur of 4 en dan besluit ik plotseling dat het prima weer is voor dat gewenste PR op de 5 kilometer. Ik ga ervoor! Ik loop eerst een stukje rustig aan en is het rennen, heel hard rennen!! Het blijkt toch warmer te zijn dan gedacht en ik heb het dan ook best zwaar. Zweten! Maar ik weet dat ik het kan!! En daarom geef ik niet op, het MOET lukken. Met een eindtijd van 24:51 minuten zet ik mijn GPS horloge stop op de 5 kilometer! Doel gehaald!!! Yeaaahhh!

Voeding – De dag vliegt voorbij en ik eet netjes mijn late ontbijt, lunch, tussendoortje, avondeten en ’s avonds nog een tussendoortje. Zoals het hoort, hopen dat dit in week 6 weet vol te houden.

Zoals je hebt kunnen lezen was mijn vijfde week meer dan geslaagd! Hoe was jou sportieve week?


Nathalie

4 gedachtes over “SPORT – Bikini Body Guide week 5

  1. Pingback: MOTIVATION MONDAY – 5x de leukste buitensporten | Nana

Geef een reactie

