FOOD – Maart 2015

FOOD maart 2015

Daar is dan eindelijk mijn food dagboek van de afgelopen maand! Maart was een gezonde maand waarin ik veel in de keuken bezig ben geweest. Met als resultaat veel nieuwe lekkere receptjes…

Ontbijt
FOOD - Maart 2015 - ontbijt
Mijn ontbijtjes worden steeds beter, al zeg ik het zelf. Ik wissel steeds meer af en het ene ontbijtje is nog lekkerder dan het andere. Havermoutpap, yoghurt parfait, yoghurt met fruit en snack-a-jack, frisse lente havermout en bananenpannenkoekjes. In bijna alle ontbijtjes is wel havermout verwerkt, wat is dat toch een fijn product!

Lunch
FOOD - Maart 2015 - lunch
De wrap was de afgelopen maand zeker favoriet, lekker met runderrookvlees een eitje, komkommer en sla. Ook een aanrader, de mix van een groene appel, tonijn en Hüttenkäse. Maar de helft van de week ga ook ik gewoon met mijn brooddoos richting school, maak je brood net wat lekkerder met wat plakjes komkommer of augurk!

Tussendoor
FOOD - Maart 2015 - tussendoor
Fruit is en blijft altijd een heerlijk tussendoortjes, snel even een appel in je tas en je kunt de deur uit. Thuis combineer ik mijn appel graag met wat kaneel en een schepje Griekse yoghurt. Ook dook ik in maart een aantal keer de keuken in en bakte ik deze Havermoutkoekjes van Lekker & Simpel en maakte ik zelf een nieuw receptje: Gezonde havermoutkoeken met appel en blauwe bes. Natuurlijk eet ik in het weekend ook graag een schaaltje chips.

Diner
FOOD - Maart 2015 - diner
Af en toe vind ik het wel lastig om te bedenken wat we iedere avond moeten eten, maar gelukkig heb ik genoeg kookboeken en online receptjes opgeslagen. We eten zeker wel twee keer in de week een simpele roerbak met groenten die nog in de koelkast liggen, rijst en een stukje kip of een filetlapje. Verder is een soepje altijd favoriet en komen er steeds vaker salades op tafel. De afgelopen maand probeerde ik voor het eerst mijn stoofpan! Toen voelde ik me wel echt een goede huisvrouw, haha!

Maart was een goede maand! Ik kon het gezonde eten weer goed oppakken, heb veel nieuwe recepten geprobeerd en ben zelf wat vaker in de keuken aan de slag gegaan.

Ik ben benieuwd naar wat jullie de afgelopen maand voor lekkere dingen hebben gemaakt of gegeten! En oja, als jullie graag een recept willen van één van mijn eigen gemaakte gerechten hoor ik het natuurlijk ook graag!


Nathalie

2 gedachtes over “FOOD – Maart 2015

  1. Ziet er allemaal lekker uit, laatst heb ik je havermoutkoeken met appel gemaakt, zeker voor herhaling vatbaar! Nieuwe recepten uitproberen vind ik ook altijd super want meestal is het superlekker! De laatste tijd eet ik veel kikkererwten gekruid uit de oven, heerlijk!

    • Wat leuk om te horen! Fijn dat je ze lekker vind. Ik ga ze zelf ook snel weer eens maken. Jouw kikkererwten klinken ook erg lekker, wil ik ook wel eens proberen!

Geef een reactie

