MOTIVATION MONDAY – 4 redenen om buiten te sporten

Motivation Monday - 4 redenen om buiten te sporten
Wie wordt er nu niet vrolijk van het zonnetje? Ik in ieder geval wel! Als het zonnetje schijnt krijg ik vanzelf meer zin om naar buiten te gaan en sportief bezig te zijn.

Voor de komende dagen is prachtig lente weer voorspeld, daarom deze Motivation Monday 4 redenen om buiten te gaan sporten:

♥ Maak buiten na een lange dag werken of studeren je hoofd leeg door een rondje te gaan lopen, hardlopen of wielrennen. Een mooi moment om even al je gedachten op een rijtje te zetten of juist aan helemaal niets te denken.

♥ Geen dure abonnementen op de sportschool meer nodig. Besparen doe je door de loopband in te ruilen voor mooie asfaltwegen, bospaadjes en parken, allemaal helemaal gratis!

♥ Het zonnetje zorgt niet alleen een mooi bruin kleurtje, maar levert ook de nodige vitaminen D. In Nederland is het lastig om aan onze benodigde vitaminen D te komen, genoeg reden om zodra het zonnetje schijnt jezelf naar buiten te begeven. Bijkomend voordeel: dat bruine tintje en natuurlijk geblondeerde haren! Ps. Niet vergeten in te smeren!

♥ Niet meer de minutenlang naar dezelfde muur in de sportschool staren. In de buitenlucht vliegt de omgeving aan je voorbij en maak je gemakkelijker meer kilometers. Daarnaast is er geen mogelijkheid om halverwege uit te stappen, want je zult toch terug naar huis moeten!

Afgelopen week haalde ik eindelijk mijn racefiets weer uit de schuur en maakte ik mijn eerste kilometers. De komende week hoop ik mijn lange hardlooptight in te ruilen voor de korte variant.

Sport jij meer en gemakkelijker door het mooie buitenweer?


Nathalie

2 gedachtes over “MOTIVATION MONDAY – 4 redenen om buiten te sporten

  1. Jaaa heerlijk! En inderdaad, hardlopen op de loopband ben ik na een kwartier beu en buiten kan ik zo een uur doorgaan (en dan ben ik het niet beu maar wel moe 😉 ).

Geef een reactie

