SPORT – Bikini Body Guide week 4

Bikini Body Guide week 4

Wauw, week 4 van de Bikini Body Guide zit erop en dat betekend dat ik één derde van de guide heb voltooid! Het nieuwe gedeelte is al geprint en ligt er klaar voor, maar eerst een terugblik op de afgelopen week…

BBG week 4 - maandag

Dag 15 – Maandag
Ook op tweede paasdag staat gewoon weer de Legs & Cardio workout op de planning. Om 12 uur staat er een brunch gepland, dus zorg ik ervoor dat ik mijn workout hiervoor vast doe. Dit leverde een druk ochtendje op, want ik had beloofd ook iets te bakken. Maar het is gelukt! Een zware workout, maar het ging deze keer veel beter dan in week twee.

Toen we eind van de middag thuis kwamen en het zonnetje toch nog een beetje tevoorschijn kwam konden we het niet laten een rondje te gaan wandelen, dit werd uiteindelijk een rondje van ruim een uur. Denk niet aan powerwalken, met onze volle buiken zat dit er absoluut niet in.

Voeding – Als afsluiting van deze mooie paasdagen gingen we brunchen bij  mijn ouders. Erg gezellig en weer veel te veel gegeten. Broodjes, eimuffins, wraps, bananenbrood, gehaktbrood, sapjes, chocolade eitjes en ga zo maar door! Zelf maakte ik deze croissantrol, die bij iedereen goed in de smaak viel!

Dag 16 – Dinsdag
Ik heb deze week ontzettend veel deadlines en heb het erg druk met het afronden van alle schoolopdrachten. Om toch even achter mijn macbook vandaan te komen liep ik nog een rondje (niet zo) hard. Au wat ging dat moeizaam, in mijn benen was goed te voelen dat ze moe waren. Maar ik heb er toch nog ruim 7 kilometer van weten te maken en het was een fijne manier om even mijn hoofd leeg te maken.

Ook maakte ik vandaag mijn voortgangsfoto’s, je kan je zo voorstellen dat er na de paasdagen niet zo heel veel voortgang te zien is. De afgelopen week merkte ik als ik in de spiegel keek zeker wel verschil en ik ga ervan uit dat als de paaskilo’s er weer vanaf zijn die spieren wel weer zichtbaar worden.

Voeding – De hele dag gezond gegeten, totdat ik mijn paastraktatie op ging halen op t werk. Oeps, die ging in 1x op. Maar ach.. Op is maar weer op toch?

BBG week 4 - woensdag

Dag 17 – Woensdag
Nog altijd even druk met bergen huiswerk. Na de moeizame run van gisteren besloot ik vandaag maar even rust te houden. Wel vond ik eind van de middag nog een half uurtje voor de Arms & Abs workout. En ik had het weer zwaar.. Hebben jullie dat nu ook, dat gevoel dat je af en toe huilend op je matje wilt vallen? De hashtag #deadbykayla was vandaag zeker weer van toepassing! Gelukkig is dat gevoel na de workout helemaal anders! Verslavend!

Voeding – Redelijk, ik moet het snacken weer afleren!!

Dag 18 – Donderdag
Na de afgelopen dagen druk bezig te zijn geweest mijn huiswerk stond er vandaag een hele lang dag school op de planning. Om half 8 vertrok ik van huis om pas om half 6 weer binnen te stappen. Tussendoor hadden we nog wat tussenuurtjes en hebben we heerlijk kunnen genieten van het zonnetje!

Voeding – Een lange dag op school en dus geen snacks in de buurt. Eindelijk weer een dag echt gezond gegeten dus.

BBG week 4 - vrijdag

Dag 19 – Vrijdag
Ik begin deze vrijdag met de Full Body workout, oef wat is deze toch ontzettend zwaar! Ik moet mezelf af en toe echt streng toespreken om door te blijven gaan! Ik voel mijn buikspieren een beetje van de workout van woensdag en dat voelt fijn. Deze mooie vrijdagavond staat ons eerste rondje wielrennen op de planning! Ik keek hier al weken naar uit en heb er ontzettend van genoten. Al na 3 kilometer voelde ik mijn benen, valt dat even tegen! Tijdens het fietsen klets ik gezellig met mijn zusje en zo gaan die kilometers toch snel voorbij, uiteindelijk zelfs 32 kilometer! Aan de gemiddelde snelheid moet nog heel wat gebeuren, maar ik heb ervan genoten!

Voeding – Tevreden, maar het blijft lastig het gezonde voedingspatroon weer helemaal op te pakken na wat ongezonde dagen. ’s Middags drink ik een drankje met een vriendinnetje op het terras. Daarna maak ik thuis een heerlijke zomerse maaltijd, die ik buiten op eet. Het zonnetje maakt mij vrolijk!!

Dag 20 – Zaterdag
Ook deze zaterdag is weer een rustdag. Dit betekend niet dat ik niets doe, maar even niet sporten. Ik heb flink wat zadelpijn overgehouden aan die kilometers van gisteren!!

Voeding – Het is weekend en dus iets minder gezond.

BBG week 4 - zondag

Dag 21 – Zondag
Op deze mooie zondagochtend ging onze wekker al om 8 uur! Ons plan: op de racefiets naar Rotterdam om te gaan kijken bij de marathon. Heen en weer ongeveer 28 kilometer. Met nog altijd veel zadelpijn van vrijdagavond was het even door de pijn heen bijten en daarna werd het vechten tegen de wind. Eenmaal in Rotterdam was het nog een klein kwartiertje wachten op de 1e lopers, wat een respect voor al die mensen die het toch maar mooi hebben geflikt vandaag!! Stiekem kriebelde het bij mij ook wel een beetje… misschien toch volgend jaar…? De terugweg op de racefiets ging gelukkig iets soepeler, maar absoluut geen snelheid om trots op te zijn. De racefiets moet de komende weken zeker vaker de schuur uit, want daar moet aan gewerkt worden!

Voeding – De dag begonnen met havermoutpannenkoekjes, dat was lang geleden! Eind van de middag, tijdens het huiswerk maken ga ik weer snacken. Verder een prima dag!

Ondanks dat ik door alle drukte met huiswerk niet heel erg gefocust was de afgelopen week zijn die paaskilo’s zijn er gelukkig weer snel afgevlogen. De komende week lijkt heel wat rustiger te worden en er is mooi weer voorspelt, ik ga dus vol nieuwe motivatie week 5 tegemoet.

Hoe was jou sportieve week? Heb je genoten van de paasdagen?


Nathalie

Een gedachte over “SPORT – Bikini Body Guide week 4

Geef een reactie

