MOTIVATION MONDAY – Wordt een ochtendsporter

Motivation Monday Ochtendsporter

Het vergt absoluut heel wat discipline, maar als het eenmaal in je ritme zit is het een heerlijk begin van je dag.. Sporten! Op deze maandagmorgen 3 tips en 3 redenen om ’s ochtends te sporten!

’s Avonds lijkt het misschien een goed idee, maar hoe verklein je nu de kans op smoesjes als ’s ochtends de wekker gaat voor jouw ochtendworkout?

1. Sportkleding aan
Dus niet eerst je joggingbroek en sweater, maar gewoon direct je sportoutfit aan! Leg je outfit ’s avonds vast klaar naast je bed en je duikt er ’s ochtends zo in.

2. Plannen
Plan je ochtendworkout in op de dagen dat je hier tijd voor hebt en zorg dat je alles hebt voorbereid, dit kost je in de ochtend minder tijd. Leg je kleding en tas vast klaar, zodat je na je workout zo in je outfit kunt stappen en de deur uit kunt richting school of werk.

3. Ga op tijd naar bed
Logisch, maar wil je ’s ochtends bij het af gaan van je wekker een beetje fris en fruitig je bed uit stappen dan is het belangrijk om op tijd naar bed te gaan. Slaap is ontzettend belangrijk voor een goede dag.

Motivation Monday - Wordt een ochtendsporter

Oké je bent er klaar voor! Nog meer motivatie nodig? Lees de redenen hieronder, waarom ’s ochtends sporten zo goed voor je is!

1. De hele dag meer energie
Sporten geeft energie! Als je je dag sportief begint zul je zien dat je de hele dag een goed gevoel en tevreden gevoel hebt. Je kunt de rest van de dag trots zijn op jezelf!

2. Rust in de sportschool / op straat
’s Avonds is het ontzettend druk in de sportschool, je kunt niet direct de apparaten gebruiken die jij graag wilt en dit is ontzettend vervelend. Veel sportscholen gaan al rond een uurtje of 7 ’s ochtends open en om deze tijden is rust gegarandeerd! Ook op de weg is het ’s ochtends nog  rustig, een heerlijke manier om wakker te worden tijdens jouw rondje hardlopen.

3. Meer calorieën verbranden
Door je dag sportief te beginnen verhoog je je metabolisme, dit zorgt ervoor dat je over de hele dag meer calorieën verbrand.

Wanneer sport jij het liefst? Ik vind het toch het fijnst om ’s ochtends te sporten, maar als dit niet binnen mijn planning past dan einde van de middag of na het avondeten.


Nathalie

5 gedachtes over “MOTIVATION MONDAY – Wordt een ochtendsporter

  1. Ik heb het vaak geprobeerd, ´s ochtends vroeg de wekker zetten en goed ontbijten. Dan het ontbijt even laten zakken en hoplakee de natuur in en lekker gaan hardlopen. Maar bij mij werkt het gewoon echt niet, ik kom geen centimeter vooruit als ik ´s ochtends ga hardlopen. Op de een of andere manier heb ik dan het gevoel dat ik een blok van 10 kilo achter me aan sleep. Hierdoor ben ik ook de hele dag energieloos :(. Zelf ga ik altijd of ´s middags of ´s avonds na het eten, dan werkt het voor mij het aller best.

    • Heel vroeg hardlopen vind ik soms ook wel lastig, alles voelt dan wat stijver! Maar gewoon doen wat voor jou het beste voelt natuurlijk!

  2. In de ochtend sport ik ook het liefst! Maandag ga ik altijd om 8uur sporten, heerlijk begin van de week. Savonds heb ik vaak last van het eten dus daarom sport ik liever ook in de ochtend. En inderdaad dat fijne gevoel heb je de hele dag.

  3. Goede tips! Ik sport ook vaak ’s ochtends maar meestal pas halverwege de ochtend waardoor uiteindelijk de helft van de dag al voorbij is 😉 Ik zou eens wat eerder moeten opstaan zodat ik nog een hele dag voor me heb als ik klaar ben!

    • Bij mij gaat dit precies hetzelfde! Ik ben er vaak een hele ochtend aan kwijt.. Maar er zijn dagen dat ik me wel aan mijn eigen tips houd (meestal als ik “gedwongen” word en bijvoorbeeld halverwege de ochtend naar school moet) en het voelt toch echt wel fijn! Succes!

Geef een reactie

