SPORT – Bikini Body Guide week 2

SPORT - BBG week 2

In week 1 ging ik fanatiek van start, na een iets ongezonder weekend begon ik deze week weer vol enthousiasme aan de tweede week van de Kayla Itsines Bikini Body Guide..

Bikini Body Guid week 2 - maandag
Dag 8 – Maandag
Maandag betekend Legs & Cardio en dat vind ik leuk, want dit was vorige week zeker mijn favoriet. Helaas verdween mijn enthousiasme al snel, want al na een paar oefeningen kreeg ik ontzettend last van mijn linkerbovenbeen. Ik kon bijna niet op dit been leunen, wat niet mee valt met al die lunges (en dat zijn er heel wat in week 2). De ‘raised reverse lunges’ waren echt te zwaar en in plaats van deze oefening deed ik ‘medicine ball squat & press’ uit week 1. Verder heb ik alle oefeningen gewoon gedaan. Ik weet niet of dit slim is, maar ik wil niet opgeven..

Voeding – Een redelijke dag, we hadden nog wat restjes over van het weekend en dus at ik nog een stukje brownie en cake. De wrap op de foto at ik als lunch, heel lekker met sla, runderrookvlees, een gekookt eitje en wat plakjes komkommer. Helaas voelde ik me na de workout zo teleurgesteld dat ik hierna teveel heb gesnoept..

Ik baal zo van mijn been! Als ik ergens aan begin dan wil ik ook alles helemaal goed doen! Vandaag voelde het echt alsof ik heb gefaald en dat niet alleen, ook ben ik bang dat mijn hardlooprondje dat voor morgen gepland staat er niet in zit.

BBG week 2 Dinsdag

Dag 9 – Dinsdag
Gisterenavond in bed had ik me er al een beetje bij neergelegd, geen LISS training voor mij vandaag. Nog steeds flink balen, maar ik hoop dat als ik mijn been een daagje extra rust geef ik morgen weer een poging kan wagen. Ik wil het tenslotte geen echte blessure aan over houden! Met een beetje geluk kan ik deze ‘gemiste’ workout later deze week alsnog inhalen.

Voeding – Na de teleustelling van gisteren vandaag weer met nieuwe motivatie mijn bed uit gekomen. Ik kan dan niet sporten met mijn zere been, maar gezond eten moet wel lukken!

BBG week 2 - woensdag

Dag 10 – Woensdag
Toen ik vanochtend mijn bed uitstapte voelde ik me al goed! En het beste nieuws, geen pijn in mijn been! Helaas was het weer ontzettend grauw en nodigde dit niet echt uit om naar buiten te gaan. Gelukkig stopte het s middags met regenen, snel een rondje rennen dan maar! En dat werd zeker een snel rondje, want ik liep een nieuw PR op de 5 kilometer!! Woehoe! Met een pace van 5’00”. Net mijn uiteindelijke doel niet gehaald, maar he volgende keer gaat dit zeker lukken! Hierna stond de Arm & Abs resistance training op de planning, ook dit ging lekker! Wel erg zwaar weer! Ondertussen is het al laat en dus verschuif ik het strechen naar vrijdag.

Voeding – Mijn beste dag tot nu toe! Lekker en gezond gegeten en helemaal geen trek gehad in extra tussendoortjes. Tijdens mijn moeilijke momentje na 4en was ik druk aan het sporten en had ik dus helemaal geen tijd om ook maar aan eten te denken!

BBG week 2 - donderdag

Dag 11 – Donderdag
De donderdag is normaal gesproken een drukke schooldag, deze middag viel de les uit en was ik dus onverwachts vroeg thuis. Eigenlijk had ik best wel zin om te gaan hardlopen, maar de regen die de hele middag uit de lucht bleef vallen hield me toch een beetje tegen..

Voeding – Vandaag heb ik me ook weer netjes aan het gezonde eetschema gehouden. ’s Avonds aten we wrap pizza’s! Een echte aanrader, ik zal snel een recept met jullie delen!

BBG week 2 vrijdag

Dag 12 – Vrijdag
Door de ‘vertraging’ van afgelopen dinsdag stond er voor vandaag naast de Full Body Workout ook de LISS training op de planning. Toen ik vanmiddag uit school kwam heb ik dus eerst mijn hardloopschoenen aangetrokken. Dit werden 8,2 hele zware kilometers met benen als lood. Waarschijnlijk nog iets vermoeid na mijn super snelle 5 kilometer van woensdag en daarnaast stond er enorm veel wind! En dan te bedenken dat de Full Body Workout ook nog gedaan moest worden!! Oef, daar brak het zweet me spontaan van uit. Ik heb gisteren namelijk al even gespiekt.. en dat gaat zwaar worden! Maar hé, zonder hard te werken kom ik er niet! En dus heb ik dit laatste half uurtje alles gegeven wat ik nog in me had.

Voeding – Ik begon de dag heerlijk met mijn zelfgebakken havermoutkoeken met appel en blauwe bes. Vanaf het avondeten heb ik de touwtjes iets meer laten vieren, het is tenslotte weekend! ’s Avonds was ik alleen thuis en kroop ik lekker op de bank met een schaaltje chips en een thermoskan met thee!

BBG week 2 - weekend

Dag 13 – Zaterdag
Ik heb vermoeide benen van gisteren, voor vandaag staat er niets ingepland en dat is fijn. Wel ben ik tot halverwege de middag lekker actief bezig in huis! Heerlijk opgeruimd en schoongemaakt. Ook sleepten we een enorme berg met stenen door het huis heen naar de achtertuin, voor onze toekomstige rotstuin. Toch nog een kleine workout op deze grauwe zaterdag!

Voeding – Ik begin de dag met een bananenpannekoek! Maar ook vandaag ben ik niet heel streng voor mezelf. Het is nu niet zo dat ik in het weekend alles eet waar ik trek in heb. Ik let nog wel op en probeer niet teveel te eten, maar af en toe een dropje of wat paaseitjes moet kunnen vind ik! ’s Avonds eten we bij bij mijn ouders, heerlijk mama’s ‘hete kip’. Smullen!

Dag 14 – Zondag
Eigenlijk stond er voor vandaag nog een rondje hardlopen op de planning, mijn 3e LISS training van deze tweede week. Maar toen de regen vanochtend al op ons dakraam tikte was de beslissing om vandaag even over te slaan snel genomen.. Morgen weer een dag! Wel staan de strech oefeningen voor vanavond nog op de planning!

Voeding – Het is echt weer voor havermoutpap, ik ging voor één van mijn favorieten op dit moment, havermout met banaan. Nooit gedacht dat ik dit zo lekker zou vinden, want eigenlijk mijn hele leven is banaan niet echt mijn favoriet. Toch blijkt het een ontzettend fijn product te zijn om te verwerken in producten. Ook de rest van de dag eet ik lekker, maar gezond.

Ik ben klaar voor week drie en nog altijd even gemotiveerd! Volgende week is het Pasen en dat wordt dus lekker en niet zo heel gezond eten, maar het betekend ook extra vrije tijd om te sporten! Wel hoop ik de komende week mijn workouts iets beter te verdelen over de week.

Hoe was jouw sportieve week?


Nathalie

4 gedachtes over “SPORT – Bikini Body Guide week 2

  1. Wauw goed bezig en knap dat je na die 8km toch nog door bent gegaan! Doe jij BBG gewoon binnen in huis?
    Ik wilde vandaag ook gaan hardlopen maar het weer zit inderdaad absoluut niet mee dus ben ook niet gegaan.. volgende keer weer beter zullen we maar zeggen.

    • Dankjewel! Ja ik doe de BBG workouts thuis. Ik heb niet alle spulletjes in huis, dus moet soms wat creatief zijn. Gelukkig is het vandaag droog, ik ga straks alsnog een poging wagen tot een rondje rennen! En jij?

Geef een reactie

