TECH – 6 tips voor mooie Instagram foto’s

6 tips voor mooie Instagram foto's
Op Instagram zie je de mooist gestylde foto’s voorbij komen! Ik zelf vind het heel leuk om hiermee bezig te zijn. Wil jij ook de mooiste foto’s maken? Lees mijn tips hieronder:

Tip 1. Maak de lens schoon
Je iPhone zit vaak in je tas, jas- of broekzak, hier wordt de lens natuurlijk niet schoner van. Haal even een doekje over je lens voordat je een foto maakt en je ziet direct verschil! Een kleine moeite voor veel resultaat.

Tip 2. Schakel HDR in
Als je de iPhone camera opstart dan is er de mogelijkheid om bovenin HDR in te schakelen. Dit zorgt voor een betere lichtverdeling in je foto. Meer weten: Lees hier het technische verhaal achter HDR.

Instagram tips - scherpe foto's

Tip 3. Kies een lichte locatie
Licht doet ontzettend veel voor het maken van een mooie foto! Maak je foto’s buiten of in de buurt van een raam en je zult zien dat het resultaat veel scherper is.

Tip 4. Opgeruimde omgeving
Nee mijn kamer is ook niet altijd even netjes, maar zorg voor een mooie achtergrond en ruim alles wat in beeld is even op. Zorg dat alleen op de foto staat wat jij hierop wilt hebben.

Instagram tips - decor

Tip 5. Het decor
Denk na over de objecten die je wel in beeld wilt hebben. Een mooie structuur op de achtergrond? Of juist een hele witte achtergrond? Wat leuke bloemetjes erbij in beeld? Er zijn heel veel mogelijkheden om jouw foto aan te kleden!

6. Een rechte horizon
Een horizon op je foto? Zorg dat deze altijd recht (lees: horizontaal) is. Het ziet er ontzettend raar uit als dit niet het geval is. Toch een foto met een scheve horizon? Met het bewerkingsprogramma van de iPhone of met de Instagram bewerk tool is dit heel gemakkelijk recht te zetten!

Instagram tips - rechte horizon

Zelf probeer ik steeds meer aandacht te steken in mijn Instagram foto’s en vind dit ook ontzettend leuk om te doen. Bekijk hier mijn Instagram account. Vaak zie ik de foto al voor me als ik ergens loop! Ook doe ik veel inspiratie op uit andere Instagram accounts!

Heb jij ook een Instagram account? Laat het me weten! Ik hoop dat je wat aan deze 6 tips voor het maken van mooie Instagram foto’s hebt!


Nathalie

Geef een reactie

