SPORT – Bikini Body Guide week 1

BBG week 1

Vorige week schreef ik over mijn nieuwe doelen en deze week ging ik fanatiek van start! Benieuwd naar hoe week 1 van de Kayla Itsines Bikini Body Guide mij is bevallen?

Kayla BBG week 1 dag 1
Dag 1 – Maandag
De ochtend begon op tijd met de eerste legs & cardio workout, maar eerst was het tijd voor het maken van de ‘voor’ foto’s, ik ben super benieuwd hoe het gaat zijn om de voortgang te zien met dat de weken verstrijken. Ik ben niet ontevreden over mijn lichaam op dit moment, maar er is zeker nog het één en ander te verbeteren.

Ik deed de legs & cardio workout een maandje terug al eens om de guide te proberen en dit leverde de dagen erna flink wat spierpijn op! Benieuwd hoe ik morgen wakker word! 

Voeding – De dag begon goed, maar rond een uurtje of 4 kreeg ik trek en begon ik te ‘snoepen’. Een extra rijstwafel met kipfilet, een handje cashewnoten en dropjes. Vanaf morgen moet dit beter. Want die extra calorieën zijn er zo aan gegeten, maar niet zo gemakkelijk weer afgetraind. Zonde natuurlijk! Dit snack momentje eind van de middag moet ik afleren.

Kayla BBG week 1 dag 2
Dag 2 – Dinsdag
Toen ik vanochtend wakker werd voelde het aantrekken van mijn sportsokken al als een onmogelijke uitdaging.. En dat terwijl er toch echt hardgelopen moet gaan worden vandaag. De spierpijn negeren dus en gewoon gaan! En daar heb ik absoluut geen spijt van gekregen! Want vanaf de eerste stap heb ik genoten! Wauw. Wat een heerlijk begin van een prachtige lentedag. Perfect hardloopweer, bijna geen wind, het zonnetje en zo in de ochtend nog niet warm. Ik was misschien niet zo snel, maar daar ging het vandaag eens niet om. Na mijn run was de smile niet van mijn gezicht te krijgen! Liep ik dan dom te grijnzen op straat.. En te strompelen, want lopen lijkt moeilijker dan rennen! Vol energie begon ik aan de rest van de dag!

Voeding – Het gezond eten is vandaag goed gegaan! Ook omdat ik eind van de middag nog op school zat en mijn snackmomentje dan een beetje vergeet. Ik had les op de VIJFDE verdieping, een hele uitdaging met mijn benen vandaag. We hebben wel een lift op school hoor, maar ik heb ooit met mezelf afgesproken dat ik niet de lift pak of een roltrap als er ook een trap is en dus doe ik dat ook vandaag niet. Ik ben vandaag begonnen met het bijhouden van mijn voeding in de VirtuaGym Food app, zodat ik wat meer inzicht krijg ik wat ik nu precies binnen krijg.

BBG week1-woensdag
Dag 3 – Woensdag
Op woensdag heb ik geen les en daarom staat deze dag ook aardig volgepland met workouts. Ik begon vanochtend om 9 uur met de arms & abs circuit training! Niet mijn favoriet (en stiekem had ik nog een beetje spierpijn van zaterdag), maar het ging niet slecht! Ik sloot deze circout training af met de strech oefeningen. Na het middageten ging ik voor mijn eerste rondje “powerwalken”. Ik wandel altijd graag, maar heb dit nog niet eerder alleen gedaan. Ik keek best uit naar mijn rondje wandelen van vandaag, maar helaas bleef het de hele dag bewolkt!

Voeding – Ondanks dat ik vandaag de hele dag thuis was (lees: veel verleiding met de voorraadkast op een paar meter loopafstand) heb ik gezond gegeten! Wat ik vandaag precies at lees je terug in mijn voedingsdagboek dat ik vrijdag plaatste. Direct een goede motivatie om gezond te eten, want ik laat dit dus wel aan iedereen lezen!

photogrid2xbbg01-donderdag
Dag 4 – Donderdag
Een lange dag school en dus geen sportieve activiteiten op de planning vandaag!

Voeding – Ook vandaag hield ik al mijn eten netjes in mijn eetdagboek bij. Weer een hele dag zonder snoepen!

photogrid2xbbg01-vrijdag
Dag 5 – Vrijdag
Tijd voor de ‘optionele’ full body workout, zo in de eerste week ben ik nog extra fanatiek en doe ik deze natuurlijk ook gewoon mee! Ik ben benieuwd hoe dit gaat na verloop van tijd! De Full Body workout ging goed! Ik merk aan mijn spieren dat de aandacht bij deze workout meer verdeeld wordt, want ik heb minder last van hele erg spierpijn. De spierpijn in mijn benen lijkt vandaag eindelijk eens af te nemen!!

Voeding – Ook vandaag eet ik netjes gezond, eind van de middag eet ik een handje met dropjes (het is tenslotte weekend). De weegschaal is ook trots, want ik zit eindelijk weer iets onder mijn streefgewicht.

photogrid2xbbg01-zaterdag
Dag 6 – Zaterdag
Mijn tweede rustdag deze week! Vandaag viert mijn vriendje zijn verjaardag en dus staat de hele dag in het teken van de visite.

Voeding – Verjaardag betekend taart, kaas, worst, chips, en noem maar op. Niet zo gezond, maar ach morgen weer een nieuwe dag!

BBG week1 - zondag
Dag 7 – Zondag
Mijn laatste LISS training bestaat uit een rondje hardlopen! Vanochtend lijkt het zonnetje niet door te willen komen, maar net na de middag slaat het weer opeens helemaal om. Dit maakt dat ik 9 fijne kilometers loop. Eenmaal thuis doe ik de ‘Shaped Back’ workout van Nike, schouders trainen vind ik altijd leuk om te doen! En met deze extra workout zit de eerste week van de BBG er op!

Voeding – Op wat restjes na van gisteren eet ik redelijk gezond. Mijn ontbijtje is een echte aanrader!! Griekse yoghurt met mango, frambozensaus, brownie en walnoten!! Smullen. Vanavond gaan we heerlijk uit eten voor zijn verjaardag!

Week 1 zit erop, nog 11 weken te gaan! Ik vind de trainingen leuk om te doen en vind het fijn om weer meer te focussen op krachttraining. Wel heb ik heel veel spierpijn gehad, ik ben benieuwd hoe dit de komende weken gaat zijn!

Ben jij bekend met de Bikini Body Guide van Kayla Itsines? Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen! In welke week zit je? Hoe bevalt het jou?


Nathalie

Een gedachte over “SPORT – Bikini Body Guide week 1

Geef een reactie

