FOOD – Eetdagboek #1

Eetdagboek 18-19mrt

Mijn eerste eetdagboek! Voor mij zijn eetdagboekjes één van mijn favoriete blogs, omdat ik het heel interessant vind wat anderen bloggers nu precies eten en hier veel inspiratie uit haal. Ik maak bijna van al mijn maaltijden foto’s, dus leek het me leuk dit zelf ook eens om te zetten naar een eetdagboek. Wat ik de afgelopen twee dagen heb gegeten lees je hier:

Woensdag 18 maart
Een vrije dag, dit betekend sporten, boodschappen doen en huiswerk maken.

Eetdagboek 18 mrt - ontbijt + snack

Ontbijt: Bananenpannenkoek met kwark, rood diepvriesfruit en wat kaneel. Lekker! Ik maak dit ontbijtje niet erg vaak, maar vind het echt ontzettend lekker. Ook drink ik een grote kop thee.

Snack: Een aantal koppen thee en mijn verslaving, een rijstwafel met pindakaas!

Eetdagboek 18 mrt - lunch + snack

Lunch: Drie Knäckebröd Pompoenpitten crackers van AH (super lekker en nog gezond ook) met Hüttenkäse en wat peper. Natuurlijk ook bij de lunch weer een kop thee.

Snack: Om 3 uur neem ik een kop thee met een stukje chocola.

Eetdagboek 18 mrt - snack + diner

Snack: Later op de middag neem ik nog een paar lepeltjes Griekse Yoghurt 0% vet met een appeltje en kaneel. Een gedeelte van de appel doe ik door de yoghurt, de andere helft eet ik zo op.

Diner: Als diner eten we een mix van gebakken aardappels en winterpeen met champignons, ui en paprika. Hierbij eet ik een filetlapje. Hierbij drink ik twee glazen water.

Eetdagboek 18 mrt - snack

Snack: 8 uur is theetijd met een volkorenbiscuitje. Later op de avond eet ik een vrieslollie en een klein hapje van mijn vriendje zijn beker met vanille-ijs.

Donderdag 19 maart
Het tegenovergestelde van gisteren! Want ik zit van 9 tot 4 uur op school. Een groot gedeelte van wat ik vandaag eet gaat moet ik dus van te voren inpakken en meenemen.

Eetdagboek 19 mrt - ontbijt + snack

Ontbijt: Havermout, Griekse Yoghurt 0%, gebakken appel en peer met wat kaneel, honing, walnoten en zonnebloempitten.

Snack: In de pauze eet ik een rijstwafel kaassmaak.

Eetdagboek 19 mrt - lunch + snack

Lunch: Twee maisboterhammen met kipfilet en plakjes komkommer. Gedurende de dag drink ik 1,5 shaker (a 400ml) met water leeg.

Snack: Een handje rozijnen en handje cashewnoten (hiervan at ik de helft ’s ochtends al op) en een mandarijn.

Eetdagboek 19 mrt - diner + snack

Snack: Als ik thuiskom heb ik trek en neem ik een rijstwafel met viervruchtenjam en Hüttenkäse. Ook drink ik een grote kop thee.

Diner: Een groot bord met lente risotto en een gepocheerd ei. In de risotto zit een ui, winterpeen, diepvriesdoperwten, een handje 30+ kaas, rauwe ham en wat kruiden. Hierbij drink ik twee glazen water.

Snack: Na dit enorme bord risotto zit ik behoorlijk vol en ook heb ik mijn aantal calorieën voor vandaag al behaald. Ik hou het vanavond dus bij twee grote glazen thee.

Dit was mijn eetdagboekje, twee hele verschillende dagen uit mijn leventje als student! Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen!


Nathalie

7 gedachtes over “FOOD – Eetdagboek #1

  1. Altijd leuk om eetdagboeken te bekijken! Ik ga binnenkort weer eens appel met kaneel uit de oven maken, een vergeten snack. Appel met een beetje yoghurt kan natuurlijk ook! 🙂

  2. Pingback: SPORT – Bikini Body Guide week 1 | Nana

  3. Pingback: SPORT – Bikini Body Guide week 1 | Nana

Geef een reactie

