SPORT – CPC, nog 8 dagen

Sport - CPC 8 dagen

Daar viel de envelop vanochtend dan op de mat! Mijn startnummer voor de CPC halve marathon!! Ik voel mijn hart even een keer overslaan, dit maakt het nog niet een beetje echter! Mijn eerste halve marathon komt eraan!! En natuurlijk heb ik ook de afgelopen weken lekker doorgetraind en ontzettend genoten van het zonnige weer!

Nog 19 dagen
Ik heb besloten de lange duurlopen af te wisselen met wat kortere duurlopen, omdat ik merk dat ik beter loop als ik iets langer rust neem. Vandaag dus een korte ‘duurloop’ van ruim 15 kilometer. Deze week niet op zondag, maar op maandag! Simpelweg omdat ik echt nog een daagje langer rust nodig had. Het was ook vandaag weer prachtig weer en ik heb echt enorm kunnen genieten van iedere kilometer! Toen ik een foto wilde maken met de krokussen (lentekriebels, ja!) kwam er een ontzettend lief katje op me afgelopen. Het beestje heeft zeker 10 minuten lang om mijn benen heen gelopen en kopjes gegeven. Een betere beloning na zo’n duurloop kan je je toch niet wensen? Het maakt mij in ieder geval erg gelukkig!

Nog 8 dagen tot CPC

Nog 17 dagen
Interval! Vandaag probeer ik wat langere tijden te intervallen. Normaal ga ik meestal voor 1:1 minuut, vandaag ging ik voor 3 snelle minuten en 2 rustigere minuten. Dit heb ik 8 keer herhaald. Erg zwaar! Maar het zou moeten helpen om mij sneller te maken! En daar ga ik voor!

Nog 13 dagen
De allerlaatste echte lange duurloop, 20 kilometer staat er op de planning! Al na 2 kilometer voelde ik dat dit hele zware kilometers gingen worden, mij benen voelden moe aan. En zware kilometers werden het! Sommige stukken ging ik wel lekker, maar met name de kilometers met tegenwind net over de helft en de laatste 5 kilometer had ik het erg zwaar. Ik moet dan ook rekenen dat ik stiekem (niemand heeft het gehoord hoor) heb lopen schelden tegen de wind, over de steken in mijn buik en de blaren onder mijn voeten die zich aan het ontwikkelen waren. Maar ondanks alles ben ik super blij met mijn eindtijd! Over 2 weken moet er nog maar 1 kilometer bij en het kan bijna alleen maar beter gaan! Hoop ik dan maar…

Nog 11 dagen
Het is prachtig weer en dus ga ik heerlijk wat kilometers op het gemakje rennen door onze “achtertuin”, waar dit prachtige ooievaarskoppel vanuit hun nest naar mij kijkt. Ik voel die 20 kilometer zeker nog in mijn benen en doe het dan dus echt heel rustig aan. Gewoon even wat kilometers genieten! Als ik thuis ben doe ik nog mijn favoriete arm workout met dumbells van Tone It Up en natuurlijk mijn dagelijkse oefeningen voor de Ab Challenge.

Nog 9 dagen
Niet hardlopen vandaag, maar wel mijn buikspieroefeningen! Dag 26 alweer. Dat betekend 110 sit ups, 170 crunches, 60 leg raises en 100 seconden planken. En dan te bedenken dat ik bij dag 1 na 15 sit ups al drie keer op adem moest komen. Gelukkig merk ik zeker vooruitgang! Mijn abs zijn nog niet erg zichtbaar, maar dit is te denken aan dat hardnekkige vetlaagje wat er nog altijd overheen zit! Uiteindelijk hoop ik dit er natuurlijk ook af te krijgen, maar dan zal ik toch echt beter op mijn eten moeten gaan letten! In ieder geval worden mijn buikspieren met de dag sterker!

Nog 8 dagen
En toen viel vanochtend het startnummer op de mat! Het komt nu echt heel dichtbij!! Omdat ik deze week nog geen intervaltraining had gedaan besloot ik vanmiddag een lange interval te doen. Ik ben gestart met een warming up van 5 minuten, hierna heb ik zes keer 3 minuten snel, 2 minuten rustig gelopen (of in ieder geval een poging gedaan tot). Na een paar minuten uitlopen was ik er echt klaar mee. Ik had flink last van mijn onderbenen en dit is ook duidelijk terug te zien in mijn tijd.. Balen!

Maar ach.. ik weet dat ik het kan! Nog een weekje trainen en ik ben er klaar voor! Nu nog hopen dat het er op het juiste moment ook uit komt! Ik heb er zin in!


Nathalie

Geef een reactie

