FOOD – Yoghurt Parfait

Yoghurt Parfait recept

Op Instagram volg ik al langere tijd het populaire Yoghurt Barn. Wauw wat zien die bakjes yoghurt er lekker uit! Helaas is Amsterdam mij iets te ver weg en dus ging ik zelf aan de slag! Hier mijn Yoghurt Parfait recept.

Ingrediënten Yoghurt Parfait

Ingredienten Yoghurt Parfait

Alle ingrediënten zijn gewoon te verkrijgen bij een supermarkt als Albert Heijn. Zelf heb ik mijn cacao nibs van Body & Fit en ook wat spulletjes van de Lidl.

Bereidingswijze Yoghurt Parfait
Snijd de appel en peer in blokjes. Bak deze vervolgens met wat kaneel in een pannetje met anti aanbaklaag tot de stukjes zacht zijn. Je hebt nu genoeg fruit voor 2 a 3 yoghurt parfaits. Maak een bodem met appel en peer, schep hierop een laag Griekse Yoghurt, gevolgd door nog een laagje fruit en een laatste laag Griekse Yoghurt. Het fruit dat over blijft kan je goed bewaren in de koelkast, dit scheelt de volgende keer weer tijd!

Dan de topping, ik gebruik hiervoor ongeveer 4 a 5 walnoten, wat gedroogde cranberries, cacao nibs en pompoenpitten. Ik maak de Yoghurt Parfait af met een klein beetje honing en kaneel.

Dit is één van de vele mogelijkheden! Natuurlijk kan je ook ander fruit gebruiken of andere toppings! Net wat jij lekker vind!

Wat is jouw favoriete ontbijt? Ik ben benieuwd naar wat je van deze Yoghurt Parfait vind!

P.s. het weckpotje op de foto kocht ik bij Xenos en kost €2,50.


Nathalie

5 gedachtes over “FOOD – Yoghurt Parfait

  1. Pingback: Food – Februari 2015 | Nana

  2. Pingback: Food – Maart 2015 | Nana

Geef een reactie

