SPORT – CPC, nog 20 dagen

CPC training nog 20 dagen

Ik schrik als ik het op de CPC website zie staan.. nog MAAR 20 DAGEN! O ik begin echt zenuwachtig te worden. Het ene moment zie ik het helemaal zitten, het volgende moment lijkt mijn doel verder weg dan ooit!

Nog 33 dagen
Ik weet dat ik eigenlijk beter rust kan houden, maar dit is mijn laatste week vakantie en dus voor nu mijn laatste mogelijkheid om een lesje Bodypump te volgen. Deze week op maandag, om mijn lichaam iets meer tijd te geven om te herstellen voor de duurloop komende zondag. Ik heb extra genoten van deze les en ga het zeker weer missen! Ik merk dat het nu erg zwaar is voor mijn lichaam, omdat ik het simpelweg niet meer gewend ben. Maar dit is zeker niet de allerlaatste Bodypump les van mijn leven, want het is te leuk!

Nog 30 dagen
Rustig aan doen dus! Daarom deze week maar één keer een klein rondje hardlopen. 5,2 kilometer met een pace van 5’51”.

Nog 27 dagen
Zondag betekend een duurloop! Net van te voren ben ik toch altijd een beetje zenuwachtig! Hoe zal deze duurloop gaan? De eerste 2 kilometer liep ik samen met D en dus ging ik redelijk snel van start. Hierna moest ik even mijn eigen tempo zoeken en hem laten gaan. Bij kilometer 5 kreeg ik het zwaar, ik besloot iets rustiger aan te doen. Hier liep ik in het bos en dit gaat bij mij toch altijd iets langzamer. Toen ik bij kilometer 8 het bos achter me liet besloot ik weer te versnellen..

CPC training 18KM

En snel ging ik!! Het voelde echt alsof ik vloog! Ik genoot van de muziek, het mooie weer en het rennen zelf. Ik vliegen bleef ik doen tot aan de 18e kilometer. Met een eindpace van 3’35” ben ik meer dan tevreden.. Stiekem droom ik al van deze tijd tijdens mijn halve marathon.. Zou het lukken!! Met het schrijven van deze blog zie ik toevallig op Nike+ dat ik ook nog eens mijn snelste 10 kilometer heb gelopen!! En dat terwijl ik het toch wat kilometers best zwaar had! Wauw.

Nog 26 dagen
Na het doen van de oefeningen voor de Ab challenge voor vandaag besluit ik nog een kettlebell workout te doen van een klein half uur! Een fijne thuisworkout dus.

Nog 24 dagen
Interval training of een snelle 5 kilometer? Ik besloot voor een interval training te gaan, omdat dit op de lange termijn meer oplevert. Maar ik liep zo snel dat dit als vanzelf nog een snelste 5 kilometer werd! En dan bedoel ik ook ECHT SNEL. Ik verbeterde mijn vorige record namelijk met 10 seconden per minuut!!

Nog 22 dagen
Nog voor school ging ik voor een klein rondje hardlopen (ik wilde eigenlijk iets verder, maar had me vergist in de tijd). Maar zo lekker als ik de afgelopen twee runs ging, zo zwaar had ik het vandaag. Ik kreeg mijn benen bijna niet van de grond en zette de teller na 6,2 kilometer ontzettend teleurgesteld uit. Begon ik me toch even te denken dat ik echt snel was… Laten we het er maar op houden dat dit te maken heeft met rust..

Nog 21 dagen
Stiekem ben ik al op zoek naar een nieuw doel voor na de CPC. Ik wil me even niet meer alleen focussen op het hardlopen, want ik mis de krachttraining ook wel. Al even volg ik Kayla Itsines op Instagram en uiteraard maken deze resultaten mij nieuwsgierig. Om alvast te kijken of het wat is ging ik vandaag voor de eerste HIIT training uit het schema, een ‘leg & cardio’ training. Met een ontzettend rood hoofd maar ook een fijn tevreden gevoel deed ik de circuits! Leuk, zwaar, maar haalbaar!

Eigenlijk stond er voor vandaag een duurloop op de planning. Helaas voelde ik vanochtend direct al pijn in mijn bovenbeen, daarom heb ik besloten om die (hopelijk) 15 kilometer naar morgen te verschuiven. Even aankijken hoe het gaat, ik heb namelijk de afgelopen weken wel gemerkt wat rust met mijn lichaam doet! Vriendlief liep vandaag wel 18 kilometer en omdat het toch echt zonde is om vandaag binnen te zitten ben ik gezellig meegefietst!

Ook doe ik mee aan een ab challenge, wat betekend dat ik bijna iedere dag mijn buikspieroefeningen doe! Vandaag dag 15 van de 30.

Nog maar 20 dagen!! Spannend!


Nathalie

Een gedachte over “SPORT – CPC, nog 20 dagen

Geef een reactie

