SPORT – CPC, nog 34 dagen

CPC nog 34 dagen

Vol enthousiasme ging ik weer aan het trainen. Het doel: drie keer in de week hardlopen! En zeker één keer in de week een bezoekje aan de sportschool!

Nog 45 dagen
Voor de #JANUari challenge heb ik nog wat workouts in te halen en daarom ga ik vandaag voor 6.3 kilometer hardlopen + een korte kettlebell workout. Eindelijk mijn nieuwe kettlebell gebruikt, leuk!

Nog 44 dagen
Daar stond ik dan na hard te hebben gefietst braaf om 9 uur klaar in de zaal voor een lesje Bodypump. Kwam de instructeur 40 minuten te laat opdagen (miscommunicatie). Fijn begin.. Mijn eerste indruk was ook niet erg goed. Maar niets bleek minder waar.. wat was dit een heerlijke les! Nog nooit zijn we zo afgebeuld!! Op het moment zelf KILLING! Maar achteraf een heerlijk voldaan gevoel! Wauw wat heb ik dit gemist! En wat ben ik bang voor de spierpijn die gaat komen…

Nog 43 dagen
Daar zat ik dan om half 12 nog in mijn pyjama te werken achter mijn laptop.. toen opeens de bel ging! Oeps en dan moet je open doen.. Maar dat was een leuke verrassing!! Want daar stond de PostNL man met een pakketje voor mij! Mijn nieuwe TomTom GPS horloge!! Die had ik zo snel niet verwacht! En die kwam als geroepen, want ik had totaal geen zin om te gaan hardlopen.. Nu moest mijn nieuwe TomTom natuurlijk even getest worden! Vol nieuwe motivatie ging ik voor een testrun van ruim 5 kilometer! Erg blij met mijn nieuwe hardloopmaatje!!

TomTom GPS horloge

Nog 41 dagen
Het is weer weekend en dus staat er een nieuwe duurloop op het programma! Ik loop iets voor op schema en natuurlijk wil ik mijn verste afstand ook deze week graag weer verbeteren! 17 kilometer dus! Maar pff dacht ik eerst nog dat ik benen van staal had (ik had namelijk totaal geen last van die killing les bodypump), vandaag voelde dit wel anders! Al na 3 kilometer zat ik er helemaal doorheen en koste iedere stap me erg veel moeite! Maar als ik iets in mijn hoofd heb (in dit geval 17 kilometer lopen) dan ga ik dit doen ook! En zo liep ik dus met veel pijn en moeite “gewoon” die kilometers. Pas de laatste 3 kilometer voelde weer oké. Ondanks de langzamere tijd voelde het bij thuiskomst toch weer ontzettend goed! Trots op mijn doorzettingsvermogen van vandaag.

Nog 39 dagen
Intervallen schiet er helaas nog iets te vaak bij in! Maar vandaag wilde ik deze functie op mijn TomTom GPS horloge toch even testen! Ik liep rustige 5 minuten als warming up en wisselde hierna tien keer een snelle minuut af met een rustige minuut. Heel leuk om ook mijn hartslag continu in de gaten te houden op het horloge! Mijn training eindigde na een cooling down van 5 minuten, maar natuurlijk kon ik het hierna niet laten door te lopen tot de 6 kilometer!

Nog 37 dagen
De spierpijn is na een week helemaal weg (mag ook wel) en dus is het weer tijd voor een nieuwe les Bodypump! Ook na deze les fietste ik weer met een tevreden gevoel weg.. Toch voelde het niet zo slopend als vorige week! Maar niets bleek minder waar, want al snel voelde ik de spierpijn opkomen. Zo erg zelfs dat ik ’s nachts een aantal keer wakker ben geworden bij het omdraaien van de spierpijn!! Oeps!

Nog 36 dagen
Toen ik ’s ochtends wakker werd twijfelde ik even of ik mijn bed die dag wel uit kon komen. Maar geen smoesjes en dus trok eind van de ochtend mijn Nikes gewoon weer aan en liep ik toch nog 8,5 kilometer. En eigenlijk voelde het ontzettend goed! Door het winterweer was de natuur echt prachtig!! Wel was het ontzettend glibberig en dus besloot ik rustig te rennen en vooral te genieten! En dat heb ik gedaan!! Wauw.

Hardlopen in winterwonderland

Ik heb mijn doelen voor januari allebei ruim gehaald! Met deze laatste 8,5 kilometer sluit ik de maand af met een totaal van 120,5/100 kilometer! En ook de #JANUari challenge van Girlslove2run heb ik ruim gehaald, want dit was alweer mijn 16e workout van januari!

Nog 34 dagen
Ik heb nog steeds last van spierpijn en dus besloot ik dit weekend te gaan voor een ietwat “kortere” duurloop. Niet erg, want ik loop tenslotte voor op mijn schema. Ik begon lekker, maar ook nu weer begonnen mijn benen tegen te stribbelen na 3 kilometer. Rustiger aan dan maar.. Aan alles was te voelen dat ik de afgelopen weken teveel heb gegeven op sportief vlak. Natuurlijk heb ik die 14 kilometer gelopen (want ja als ik een doel heb dan haal ik dit..), maar de komende week ga ik rustiger aan doen. Echt! En dan maar hopen dat ik volgend weekend weer fris en fruitig (zonder spierpijn, maar wel sterker) een wat langere en snellere duurloop kan lopen, waarvan ik gewoon weer kan genieten!

Het is alweer februari! Dat betekent nog maar één maand trainen voor de CPC! Zo spannend! Halen ga ik het wel! Maar die tijd… na een goede run ben ik vol hoop en vertrouwen, maar na een moeizame run, zoals de afgelopen weken dan ben ik toch minder zelfverzekerd..


Nathalie

Een gedachte over “SPORT – CPC, nog 34 dagen

Geef een reactie

