SPORT – CPC, nog 47 dagen

CPC nog 47 dagen

Vol enthousiasme ging ik weer aan het trainen. Het doel: drie keer in de week hardlopen! En sneller worden!

Nog 59 dagen
Deze run stond al een tijdje in mijn agenda: de Good Intentions Run van de Rotterdam Running Crew. Mijn enige doel was nog om mijn vriend over te halen om met me mee te gaan. Toen dit eenmaal was gelukt besloten we samen voor de 9 km te gaan. De hele Rotterdam Running Crew verzamelde om 7 uur bij de Rotterdamse schaatsbaan. Na wat wachten en een korte warming up konden we dan eindelijk gaan lopen!

Het werden uiteindelijk 10 prachtige kilometers door Rotterdam, waarbij we maar liefst 2x de van Brienenoordbrug op zijn gerend! Ik vond het erg leuk om mee te doen! Verwacht niet snel te kunnen lopen, want je loopt echt als groep! De hele run was wel erg goed georganiseerd met veel begeleiding, welke zeker hebben voorkomen dat ik tegen één van de vele paaltjes en andere obstakels ben aangelopen!

Nog 57 dagen
Met het aantal kilometers zit het deze week wel goed! Maar met mijn snelheid ben ik nog altijd niet tevreden, daarom toch een korte interval. Ondanks de tegenwind zette ik toch nog een goede tijd neer! Erg tevreden dus!

Nog 55 dagen
Zondag betekend een duurloop, het doel: 13,5 kilometer. Ook vandaag stormde het nog behoorlijk. Maar ondanks windkracht 6 hebben wij het erop gewaagd. De eerste kilometers waren echt VERSCHRIKKELIJK! Toen ik eindelijk de wind in de rug kreeg was mijn pace 6’19” en bedacht ik me dat ik toch echt huilend langs de kant zou gaan zitten mocht ik eindigen met een gemiddelde boven de 6 min.

14 km run pace

Toen ik eenmaal weer op adem was heb ik de meewind gebruikt om die tijd weer naar beneden te krijgen. Toen ik met een pace van 5’45” aan de laatste zware kilometers met tegenwind begon was ik vastbesloten om een goede tijd neer te zetten. Nu maakte de wind niet meer dat ik ‘opgaf’, maar dat ik alleen maar harder wilde vechten. Even zat ik nog op een pace van 5’52”, maar in de laatste 2 kilometer heb ik nog alles kunnen geven om te eindigen met een gemiddelde van 5’48”! Een tijd waar ik meer dan tevreden mee ben! En o ja.. ik heb er toch ook maar 14 kilometer van gemaakt, dat klinkt tenslotte toch beter dan 13,5 km..

Met deze 14 kilometer is mijn stand voor januari 49,6/100KM en zit mijn 5e workout voor #JANUari erop.

Nog 50 dagen
Veel te lang niet gelopen en ook vandaag weinig tijd, daarom besloot ik voor een snel rondje te gaan. Mijn ‘target pace’: 5’30”. Maar wat verbaasde mijn benen mij vandaag, ik ging zo lekker dat ik even hoopte op een nieuw PR op de 5 kilometer. Ik wist steeds te versnellen tot aan kilometer vier, helaas begonnen vanaf dit punt mijn benen toch te protesteren en kreeg ik ook nog tegenwind. Bij de 5 kilometer was ik volledig op en flink teleurgesteld met mijn pace van 5’19”. Mijn snelste 5km heb ik namelijk gelopen met een pace van 5’16”. Toen ik eenmaal thuis was besefte ik ook wel dat ik super trots moest zijn op mijn prestatie!! Mijn op één na snelste 5 kilometer! En dat PR dat gaat er de komende weken nog wel aan!!

Nog 49 dagen
Het ziet ernaar uit dat het zondag slecht weer wordt, daarom heb ik besloten deze run een daagje op te schuiven en vandaag met het mooie weer nog wat kilometers te maken! Maar au wat vielen dit tegen na die snelle 5 kilometer van gisteren! Mijn kuiten wilden absoluut niet mee werken en dus heb ik geen tijd neer kunnen zetten waar ik trots op ben. Omdat ik dit al vrij snel aan zag komen besloot ik dan maar voor de kilometers te gaan. Dit zijn er uiteindelijk 7,2 geworden.

Nog 47 dagen
Omdat het zondag slecht weer was heb ik mijn duurloop een daagje opgeschoven! Erg fijn deze vrijheid! Ik voelde de pijn in mijn kuiten nog ligt, maar werd hier niet echt in belemmerd. Het voorspelde weer viel wel een beetje tegen, de mist wilde maar niet wegtrekken! Een kleine wereld dus! Maar ik heb echt weer genoten!! Op dit soort momenten kan ik er maar niet over uit dat ik zo kan genieten van zoiets als hardlopen. Zo a-sportief als dat ik mijn hele leven ben geweest… Toch lag er best wat druk op deze run! Mijn verste afstand is namelijk de 15 kilometer, deze liep ik afgelopen zomer (op mijn best) met een pace van 5’50” en NATUURLIJK wilde ik hier ontzettend graag onder lopen! En dat deed ik!! En hoe!! Met een pace van 5’39” liep ik mijn verste afstand van 15,5 kilometer! Nog 6 kilometer erbij op deze afstand en ik loop mijn halve marathon onder de 2 uur! Als dat niet mooi zou zijn… Spannend!

photogrid2xcpc47

De stand op dit moment: 77.3/100KM, goed op schema dus! Om de #JANUari challenge te halen heb ik nog wel wat in te halen, op dit moment heb ik acht van de vijftien workouts gedaan. Maar dit komt vast nog goed!!

De komende weken hoop ik vier keer in de week te kunnen hardlopen! Met één duurloop, één interval en twee keer een tempoloop. Ook hoop ik eindelijk weer wat groepslessen te kunnen volgen!! Zin in! Wens me succes!! Wat zijn jouw sportieve doelen voor de komende weken?


Nathalie

Geef een reactie

