GOALS – #DOcember 70/70

#DOcember challenge

Vorige maand werd de uitdaging mij voorgelegd: 70 kilometer hardlopen in december. Een weekje twijfelde ik, maar stiekem vond ik het te leuk om niet mee te doen. In november liep ik 34,6 km en afgelopen juli mijn record van 55,7 km. Is die 70 km dan wel haalbaar? Toch besloot ik om mee te doen…

Tenslotte staat de CPC loop in maart gepland en moet ik toch gaan beginnen met trainen! De #DOcember challenge kwam dus eigenlijk als geroepen en is een hele fijne motivatie voor mij geweest!

Ik besloot vooruit te werken, want voorzag al dat het met de feestdagen toch lastiger zou gaan worden! Het aantal kilometers liep dus heerlijk op! En de ‘sociale druk’ werkte in dit geval prima.. niet meer stiekem ’s avonds op de bank ploffen, maar gewoon die hardloopschoenen aan en just do it!

Na een frisse douche voelt het toch echt veel bevredigende om alsnog op die bank te ploffen!

Even hoopte ik nog over de 80 kilometer te gaan! Maar de sneeuw maakte het me dit weekend erg moeilijk! Om die reden moest ik gisterenavond nog geloven aan een flinke avondrun van 7 kilometer. Nog steeds ietwat glibberig, maar ontzettend fijn. Heerlijk die frisse, koude lucht!

Met deze 70 kilometer is mijn #DOcember challenge voltooid en heb ik een mooie start gemaakt aan mijn training voor mijn eerste halve marathon! In januari ga natuurlijk door met trainen (mijn doel is nog altijd minimaal 3x in de week trainen) en met de steeds langer wordende duurlopen hoop ik op 100km voor de maand januari!

Heb jij ook meegedaan aan de #DOcember challenge? Heb je de challenge gehaald? Ik ben benieuwd!!


Nathalie

2 gedachtes over “GOALS – #DOcember 70/70

Geef een reactie

