SPORT – CPC, nog 76 dagen

Nog 76 dagen tot CPC

Vol enthousiasme ging ik weer aan het trainen. Het doel: 3x in de week hardlopen! En de #DOcember challenge: 70 kilometer hardlopen in de maand december! Een mooie uitdaging die zorgt voor extra motivatie!!

Nog 88 dagen
Halverwege de dag ontving ik een whatsappje van vriendjelief: ‘Gaan we vanavond ff hardlopen?’ mijn antwoord: ‘Ja dacht vanochtend ook al dat dat eigenlijk wel moet. Als het een beetje mooi weer is doen we dat dan maar!’. Het weer sloeg halverwege de dag helemaal om (van stortregen naar een strakblauwe lucht), ook was het niet zo koud en eigenlijk had ik er dus best wel een beetje zin in!

Nike+ snelste kilometer

Het leuke aan ’s avonds hardlopen is dat ik altijd erg snel ben, want snel lopen = snel thuis = eten. Ook had ik de mini-challenge van Runninglau voor deze week in mijn hoofd: het lopen van mijn snelste kilometer! Nu valt dat niet mee, omdat mijn snelste kilometer volgens Nike+ 4’10” is met dank aan het slechte GPS signaal van mijn voormalig telefoon. Ik heb dus geen idee wat mijn snelste kilometer ooit is.. daarom ben ik maar gewoon gegaan voor een ontzettend snelle kilometer. Tijdens het lopen riep Nike+ 5’00” – baalmomentje – maar na mijn run gaf Nike+ 4’59” als tijd aan voor mijn eerste kilometer! Trots en zeker tevreden! Ook de rest van de run ging lekker.. Die eerste kilometer heb ik me eigenlijk veel te veel gegeven en dus had ik wel even nodig om weer op adem te komen. Toch is duidelijk te zien dat mijn gemiddelde snelheid zeker vooruit gaat! Eindstand na vandaag: 27.5/70KM voor #DOcember.

Nog 84 dagen
HALVERWEGE! Het koste ontzettend veel moeite, want echt iedere stap die ik zette koste pijn en moeite. Maar deze 7 zware kilometers maken in totaal 35 kilometer van de 70 voor #DOcember.

Nog 83 dagen
Na de moeizame kilometers van gisteren besloot ik vandaag maar rustig aan te doen. Mijn benen voelden dan ook ontzettend zwaar aan! Maar uiteindelijk heb ik er toch nog 8,5 kilometer van weten te maken. Ik baalde stiekem wel een beetje, want met deze tijden voelt het een beetje als stilstaan.. en ik wil sneller worden!

Nog 81 dagen
Sneller worden betekend intervallen! En dus ging ik dinsdagavond voor mijn eerste poging tot een rondje intervallen met behulp van Runkeeper. 5 min warming up, zes keer 1 minuut max, 1 minuut steady en tot slot 5 min cooling down. Leuk om te doen! Maar de volgende keer moet ik het verschil groter laten zijn en dan vooral meer geven tijdens de snelle minuten! Ik hoop dat als ik dit iedere week een keer doe ik zeker sneller ga worden..

Nog 76 dagen
Mijn run van vrijdag is erbij ingeschoten, omdat ik toen heerlijk naar Antwerpen ging! Voor vandaag staat de 10 kilometer op de planning! Een doel waar ik stiekem een beetje tegenop zag.. Maar het was een fijn rondje!! Stukken moest ik vechten met de wind en stukken vechten tegen de wind! Een eindtijd waar ik tevreden mee ben!

Nog 76 dagen tot CPC

Vanaf nu ga ik iedere week mijn aantal kilometer opvoeren. Voor volgende week zaterdag staat er een leuke run gepland van 12,8 km! Eindstand voor nu 57.75/70KM voor #DOcember.


Nathalie

Geef een reactie

