SPORT – CPC, nog 90 dagen

Nog 90 dagen tot CPC

Vol enthousiasme ging ik weer aan het trainen. Met mijn nieuwe doel #DOcember: 70 kilometer hardlopen in de maand December!

Nog 95 dagen
Deze week loopt mijn abonnement bij Basic-Fit af! Vanavond was dus mijn allerlaatste bezoekje.. Stiekem toch wel een beetje raar.. Om mijn ‘Basic-Fit tijd’ af te sluiten koos ik voor een lesje Bodypump (nog altijd mijn absolute favoriet). En omdat deze les altijd wat later op de avond is hoefde ik ook niet zo te haasten, ook wel eens fijn! Ik besloot rond een uurtje of 7 richting de sportschool te gaan om zo eerst nog wat kilometers op de loopband te maken! Maar ik kwam er na 500 meter alweer achter waarom ik daar zo’n hekel aan heb! Ik kijk iedere seconde weg.. en dan zijn het er echt een hoop! Uiteindelijk heb ik het 3 kilometer volgehouden!! En dit is een grotere overwinning voor mij dan 10 kilometer buiten rennen. Ga ik niet meer doen dus. Die volgende 67 kilometer voor #DOcember loop ik mooi buiten! Toen was het tijd voor Bodypump! Ik was stiekem best een beetje bang, want ook dit heb ik al te lang niet meer gedaan. Maar het viel alles mee! Nu alleen nog wachten op de spierpijn…

Nog 92 dagen
Vandaag ging ik met de mini challenge van Runninglau aan de slag: het lopen van een nieuwe route! Mijn doel 10 kilometer lopen. Van te voren had ik mezelf al verteld dat ik niet teleurgesteld moest zijn als ik dit niet binnen het uur zou redden… Moeilijk te accepteren en ik was dan ook best zenuwachtig van te voren. De eerste kilometers voelden mijn benen erg stijf aan (ja ik heb behoorlijk spierpijn gehad van bodypump). Daarna ging het lekker! De nieuwe route was erg leuk om te doen en zorgde ook voor de nodige afleiding! Mijn gemiddelde pace bleef de hele route onder de 6 minuten (totdat ik toch even snel een foto moest maken, maar die seconden moest ik er natuurlijk weer aflopen)! Toen ik de 10 kilometer binnen het uur op de teller had staan heb ik er uit blijdschap nog maar 11 km van gemaakt met een pace onder de 6’00”. Meer dan tevreden dus na een fijn rondje!

#DOcember challenge

Nog 90 dagen
Ik had nog wat kilometers te gaan voor de #DOcember challenge en dus moest ik er vandaag ondanks de zware benen ook weer aan geloven. Ook nu vielen de eerste kilometers niet mee, maar na 3 kilometer had ik de smaak toch weer te pakken. Met deze 8,5 kilometer erbij is de eindstand na de eerste week december 22.5 / 70 kilometer voor #DOcember! Mooi op schema dus!

Ik heb besloten mijn nieuwe abonnement op de sportschool nog even op zich te laten wachten. Ik heb op het moment erg weinig tijd en focus me liever even op het hardlopen. Ook kan (of eigenlijk moet) ik nog wat oefeningen thuis doen met mijn dumbells. Ik ben benieuwd hoe snel ik de groepslessen ga missen… Na mijn stage ga ik me zeker inschrijven! En mocht ik het erg missen dan schrijf ik me gewoon eerder in!


Nathalie

Een gedachte over “SPORT – CPC, nog 90 dagen

Geef een reactie

