LIFE – De perfecte huisvrouw?

Perfecte huisvrouw?

De perfecte huisvrouw ben ik zeker nog niet.. Ik doe mijn best, daar ligt het niet aan! Maar ik moet nog een hoop leren…

Zo vergeet ik steeds de wasmachine aan te zetten, net als dat ik vergeet het vlees te ontdooien (waardoor dan weer mijn hele planning voor het avondeten mislukt). Ik koop twee pakken melk die nog maar heel kort houdbaar zijn, die dus een paar dagen later door de gootsteen konden en vond gisteren nog vier groene mandarijnen in de voorraadkast… Standaard kom ik iedere dag tijd te kort en onze to do lijst voor het huisje wordt eigenlijk alleen maar langer in plaats van korter. Ook val ik bijna iedere avond op de bank in slaap! Ik sport lang niet zo vaak als dat ik van te voren bedacht had en ik eet zeker nog niet zo gezond als mijn bedoeling was (en nog is)! En zo kan ik nog wel even door gaan…

Gelukkig gaan er nog altijd meer dingen goed dan fout, maar duidelijk is dat ik mijn draai nog moet vinden.. En dat ik zeker nog niet de perfecte huisvrouw ben zoals ik van te voren voor ogen had. En toch voel ik me gelukkig! Ons plekje wordt steeds een beetje mooier en ik vind het heerlijk om bezig te zijn in ons eigen huisje!

Natuurlijk moet ik nog een hoop leren, maar dit komt vast allemaal wel goed. Ook hoeft natuurlijk niet altijd alles perfect te gaan.. Ik merk dat ons huis nog niet af is, er liggen nog een hoop klusjes op ons te wachten. En de vermoeidheid van de afgelopen weken komt er duidelijk uit! Maar ach… ik ben blij!

Wat is jouw grootste blunder als ‘huisvrouw’?


Nathalie

8 gedachtes over “LIFE – De perfecte huisvrouw?

  1. Hmm mijn grootste blunder.. Ik denk dat dat wel zou zijn dat ik vergeet dat ik een wasje had gedraaid en dat die daar dan de volgende dag nog in ligt, haha. Gebeurd me gelukkig niet vaak meer maar dat overkomt me wel..

    En wat je zegt.. Je woont pas samen daarvoor had je waarschijnlijk je moeder die een hoop dingen deed dus ja tis niet zo gek dat je er nog aan moet werken! Maar geloof mij dat gaat helemaal goed komen 😀

    Voelt het nog steeds aan alsof je op vakantie bent?

    • Ja dat is ook wel iets wat ik thuis al regelmatig vergat als ik de was eens deed voor mijn moeder.. en dan zit het helemaal in de kreukels! Nee vakantiegevoel is nu wel weg.. went snel!!

      • Ach, dat is ook een goed teken. Misschien beetje jammer dat het “vakantiegevoel” weg is, maar misschien juist ook weer helemaal niet. Want dan weet je dat het goed zit!! 😀

  2. Ik ben zo’n slechte huisvrouw, ik ben een enorme rommelkont en poetsen ben ik ook niet zo goed in. Niet dat ik het niet kan, want moeilijk is het niet, maar ik vergeet het altijd xD Gelukkig is m’n vriend wel netjes anders zou het hier een zwijnenstal zijn!

  3. Zolang je maar gelukkig bent toch? Zelf ben ik ook totaal niet de perfecte huisvrouw, maar het gaat allemaal zoals het gaat. Zolang het huis schoon genoeg is om veilig in te leven is er niks aan de hand. Ik ben zelf niet iemand die het huis perfect opgeruimd heeft, maar het is in ieder geval niet vies. En tja, mijn vriend vindt dat ook prima, hij is allang blij dat ik bijna alles doe.

  4. Haha, dit is zo herkenbaar! :p Mijn vriend klaagt er ook over dat ik niet alles netjes op zijn plaats leg, dingen niet uit de frigo haal, dingen niet proper achterlaat, spullen laat rondslingeren,.. Hij is ubernetjes en georganiseerd.. dat laat bij mij soms wat te wensen over 😉

Geef een reactie

