FOOD – Kikkererwtencurry

Dit voorjaar heb ik kikkererwten ontdekt en sindsdien ben ik er weg van! In de vorm van humus, falafel of gewoon door een salade, couscous of bij de rijst, allemaal even lekker! Vandaag één van mijn nieuwe favoriete recepten… kikkererwtencurry.

Food kikkererwtencurry

Een ontzettend lekker gerecht dat jullie al voorbij hebben zien komen in mijn eetdagboek van september. Het recept is voor vier personen.

Ingrediënten

  • 130 gram bruine rijst
  • 1,5 liter kokend water
  • 2 eetlepels curry pasta
  • 2 middelgrote uien (300 g), fijngehakt
  • 2 teentjes knoflook, geplet
  • 2 blikken kikkererwten (425 g elk), afgespoeld, uitgelekt
  • 375 ml warme kippenbouillon
  • 1 eetlepel mangochutney
  • 250 ml kokosroom
  • ¼ kopje gehakte verse korianderblaadjes

photogrid2xkikkererwtencurry

Kook de rijst volgens de aanwijzingen op het pak en giet deze af. Bak hierna de uien en knoflook in een wokpan en roer de kerriepasta hierdoor. Voeg vervolgens de kikkererwten en de bouillon toe en laat dit 10 minuten zachtjes koken. Roer de cutney, kokosroom en rijst door het mengsel en verwarm dit nog eens 5 minuten. Roer als laatste de verse korianderblaadjes erdoor.

Tip: Ik vind de kikkererwtencurry best pittig! Daarom heb ik er kroepoek bij gegeten, dit zwakt een beetje af en is erg lekker! En oja! Zorg voor een kan water in de buurt!

Ik ben erg benieuwd wat jij van dit recept vindt! Ik ben er in ieder geval weg van!


Nathalie

Een gedachte over “FOOD – Kikkererwtencurry

Geef een reactie

