DIY – Creative lijsten

DIY-lijsten

Lijsten in het interieur zijn ontzettend hip en erg leuk! Natuurlijk zijn er genoeg mooie lijsten en posters te koop.. Maar nog leuker en persoonlijker is het om zelf iets moois te maken..

Daarom hier een leuke DIY om creatief aan de slag te gaan!

Benodigdheden:
– Fotolijst
– Mooie quote of tekst
– Verschillende lettertypes
– Prints
– Tekst/grafisch programma
– Papier en printer

Fotolijst
Zelf ben ik van de simpele lijsten. Deze kan natuurlijk bij ontzettend veel verschillende winkels kopen. Denk aan de Hema, Ikea of de Xenos. Net wat je zelf leuk vind.

Mooie quote of tekst
Voor mij is Pinterest de bron voor het vinden van mooie quotes of teksten. Maar natuurlijk kan je deze overal tegenkomen. Als je iets leuks ziet, foto maken of even opschrijven!

Verschillende lettertypes
Iedere computer heeft een groot aantal lettertypes. Wil je toch wat anders? Download mooie lettertypes op bijvoorbeeld een site als 1001freefonts.com, met zoals de naam al zegt en ontzettend groot aanbod aan mooie, gratis lettertypes!

Prints
Ook is het leuk om een mooie print te gebruiken als achtergrond of als letter. Ik download deze meestal op gratis stockphoto sites zoals bijvoorbeeld deviantart.com. Of zoek in Google, let hierbij wel op het formaat van de afbeelding die je download!

Tekst/grafisch programma
Zelf gebruik ik het liefst Illustrator of InDesign voor het opmaken van mijn prints. Maar je kan ook al een eind komen met een simpel programma zoals Word. Uiteraard zijn de mogelijkheden dan wel beperkter, maar helaas heeft niet iedereen een uitgebreid aanbod aan grafische programma’s..

Papier en printer
Ik denk dat bijna iedereen wel papier en een a4 printer in huis heeft. Zo niet? Kijk eens rond in je omgeving of laat je print afdrukken bij een fotoservice. Ook voor formaten groter dan a4!

Door mijn grafische achtergrond vind ik het ontzettend leuk om hier mee bezig te zijn! Daarom ben ik van plan om de komende tijd iedere zaterdag een mooie zelfgemaakte print met jullie te delen! Morgen komt mijn eerste free printable online!

Ik hoop dat jullie dit een leuk idee vinden!


Nathalie

2 gedachtes over “DIY – Creative lijsten

Geef een reactie

