SPORT – Terug bij af?

Daar zit ik dan achter mijn bureau… Met spierpijn van 5 kilometer hardlopen. Misschien logisch, maar niet leuk!

photogrid2xterugbijaf

Zoals jullie hebben gemerkt heeft sporten op dit moment niet mijn hoogste prioriteit. Logisch ook, ik heb het tenslotte ontzettend druk met mijn stage en het klussen in ons huisje.

Afgelopen zondag trok ik samen met mijn vriend na 6 weken eindelijk de hardloopschoenen weer eens aan. En ja ik was bang, maar had nog een kleine hoop dat het misschien wel mee zou vallen (ik heb tenslotte nog wel af en toe een lesje XCO gevolgd)…

Maar toen ik na nog geen kilometer al bijna niet meer kon praten, na twee kilometer al zere benen had en bij de drie kilometer mijn pace boven de drie minuten hoorde gaan wist ik genoeg. Ik moest die laatste kilometers doen op wilskracht. En mijn doel de halve marathon lijkt verder weg dan ooit!! Dat terwijl ik 1,5 maand terug nog bijna makkelijk 15 kilometer rende.

Het ergste vind ik nog dat ik spierpijn heb!! Spierpijn!! Van 5 kilometer hardlopen, ik kan me sowieso niet echt herinneren wanneer ik voor het laatst spierpijn heb gehad van hardlopen!

Eenmaal thuis was ik natuurlijk teleurgesteld, maar ik weet ook dat dit een logisch gevolg is van al die tijd (bijna) niets doen. Ik weet ook dat het op het moment gewoon niet anders is, ik heb het tenslotte gewoonweg geen tijd (en wil ook geen tijd maken, ik wil klussen). Maar het belangrijkste wat ik binnenkort zeker weer ga trainen! Die conditie moet terug en ik ga die halve marathon lopen!

Als mijn klus updates er eenmaal opzitten en we in ons huisje wonen ga ik aan de slag met een trainingsschema! Ik heb er zin in!

Wat zijn jouw sportieve doelen voor dit najaar?

‚ô•
Nathalie

4 gedachtes over “SPORT – Terug bij af?

  1. Balen dat het niet zo lekker ging! En het is altijd een beetje jammer hoe snel je conditie achteruit gaat als je even niks doet, maar als je 1,5 maand geleden nog 15 km liep zal je ook wel weer vrij snel op het oude niveau komen. Welke halve marathon ga je doen?

  2. Jammer dat het niet goed ging, maar je hebt het super druk gehad en dat eist ook veel van je lichaam. Als je wat meer rust neemt en weer langzaam begint gaat het wel weer beter. Iedereen heeft wel eens een mindere dag. Het is gewoon weer een nieuwe uitdaging.

Geef een reactie

