HOME – Klus update #1

De eerste week klussen zit er alweer op! Vorige week maandag zaten we nog bij de notaris en vanaf toen hebben we bijna al onze uurtjes in het huisje (of in de bouwmarkt) doorgebracht.

Klus update #1

Maandag
De ochtend bestond vandaag vooral uit formele bezigheden. Een bezoekje met de makelaar en de oud-bewoners aan het huis en natuurlijk het tekenen bij de notaris. Ook ’s middags is er niet veel meer uit onze handen gekomen. Wel kozen we alvast een kleur witte verf (klinkt niet als een lastige opgave, totdat je bij de bouwmarkt komt en ziet hoeveel kleuren wit er zijn!!).

Verder hadden we vandaag veel bezoekjes en gaven we natuurlijk vol trots rondleidingen door ons huisje.

Dinsdag
De eerste echte klusdag. Maar eerst zette ik alle ruimtes nog even op de foto in de oude staat (voor de voor en na foto’s). Altijd even lastig waar je moet beginnen als er zoveel te doen is. We begonnen met een bezoekje aan de bouwmarkt, er moet verf gekocht worden. Hierna zijn we aan de slag gegaan met het schuren en schoonmaken van de kozijnen en is de eerste laag verf al op de deuren gezet! Later vandaag brachten we nog twee bezoekjes aan de bouwmarkt en we hopen er nu even vanaf te zijn en alles voorlopig te hebben! Op hoeveel bezoekjes zal de teller staan aan het einde van deze week?

Woensdag
Klusdag twee bestaan uit veel schuren en verven! Ondertussen hangt er een terpetine/ammoniak walm om ons heen! Vandaag ben ik begonnen aan het schuren van het badkamermeubel, hier gaan vast nog heel wat uurtjes inzitten! Maar ik weet nu al zeker dat het het waard zal worden!

Donderdag
Vandaag zijn weer aardig wat kozijnen en ramen geverfd door schoonvader en vriendlief, ik was assistent. Vanavond is er een begin gemaakt aan het wegslopen van de rode glasplaat achter de keuken.

Vrijdag
Vanochtend begonnen we met het opruimen van al het glas en de keuken. Heel ander gezicht zo, nu nog beslissen wat we nu met de muur willen doen. ’s Middags kwam mijn zusje weer op bezoek en kwam een vriendinnetje langs, zij moest natuurlijk een rondleiding en we hebben wat zitten bijpraten! Lang niet gezien door de zomervakantie. Ook hebben we verf uitgezocht en berekend wat we allemaal nodig hebben!

Zaterdag
Vanochtend zijn we met onze boodschappenlijst richting de karwei gegaan. 25% korting op alle verf is natuurlijk de moeite waard! Omdat het weekend is hadden we flink wat hulp! Super lief allemaal! En er is dan ook flink wat gedaan!! Zelf heb ik nog wat uurtjes in het opschuren van het badkamermeubel gestoken, pff wat een werk op die lak eraf te krijgen! Maar het wordt zeker de moeite waard.

Na een week klussen moet ik zeggen dat ik al best wel moe ben! Toch heel wat anders dan hele dagen achter een bureau zitten! Maar ik klaag niet! Het is leuk om te doen en het uiteindelijk allemaal waard!

Volgende week moet iedereen weer aan het werk. Alleen ik heb nog een weekje vrij! We moeten het vanaf nu dus van de avonduren en de zaterdag hebben! Gelukkig is het meeste voorbereidende werk nu gedaan en kunnen we aan de slag met de leukere dingen, zoals het verven van de plafonds en muren.

Ik hou jullie op de hoogte! Volgende week hopelijk met wat meer resultaat!

♥
Nathalie

Geef een reactie

