TRAVEL – Luxemburg

Luxemburg travel

Afgelopen week zijn we een weekje bij mijn ouders die dit jaar in Luxemburg op de camping stonden. Het weer zat helaas niet helemaal mee, maar we hebben ons uitstekend vermaakt.

Een leuke blog, met vooral erg veel foto’s van het mooie Luxemburg.

photogrid3xluxemburg01

Zaterdag
De dag waarop wij richting Luxemburg vertrokken. We hadden geen navigatie en dus moest het ouderwets met een routebeschrijving! Gelukkig zijn we (bijna) in één keer goed gereden! Die dag genoten we verder van de Luxemburgse zon en ’s avonds van een wijtje en een heleboel gezelligheid!

photogrid3xluxemburg02

Zondag
Helaas regende het zondag de hele dag. Daarom heb ik heerlijk kunnen lezen in mijn boek. ’s Avonds gingen we uit eten net over de grens bij een heel leuk restaurantje in Duitsland. Toen we terug naar de camping reden was de lucht ontzettend mooi gekleurd!!

photogrid3xluxemburg03

photogrid3xluxemburg04

Maandag
Voor vandaag stond er een wandeling op de planning! Wat een ontzettend mooie route! We liepen door het Mullerthal, echt een ontzettend bijzonder natuurgebied! In totaal hebben we aardig wat kilometers gemaakt, maar ze waren het allemaal meer dan waard.

’s Avonds moest de BBQ aan! Erg gezellig en direct een echt zomervakantie-gevoel!

photogrid3xluxemburg05

photogrid3xluxemburg10

Dinsdag
Vandaag bezochten we de stad Luxemburg! Wat een bijzondere stad, met zoveel hoogte verschil! Op de tweede foto zie je ons staan onder een brug, wat zijn we klein! Erg bijzonder en daarom zeker aan te raden om te bezoeken als je in de buurt bent.

’s Avonds stond er een likeur proeverij op de planning in Duitsland. Echt één van de leukste dingen die we hebben gedaan! De likeur werd gemaakt door een Duits vrouwtje van 81 jaar oud! We hebben ontzettend gelachen! Aan het eind hebben we natuurlijk wat lekkers meegenomen voor thuis!

Woensdag
Ook de woensdag was helaas een regenachtige dag. Geen foto’s dus. We hebben ons vermaakt met een boek en wat gezellig geklets.

photogrid3xluxemburg07

photogrid3xluxemburg11

Donderdag
Door het mindere weer was het er nog altijd niet van gekomen om te fietsen! Maar vandaag was het dan eindelijk zover! Wat een rit! Toch even wat anders dan dat vlakke Nederland!! We fietsten naar Vianden (ontzettend leuk plaatsje), helaas begon het hier opeens ontzettend hard te regenen! En dus hebben we zitten schuilen bij een restaurantje. Hierna konden we gelukkig weer droog verder! In totaal toch nog ruim 41 kilometers gemaakt! ’s Middags zijn we nog even de bossen in geweest. Dit leverde weer mooie plaatjes op!

photogrid3xluxemburg08

Vrijdag
De laatste wandeling door dit mooie Luxemburg, ook vandaag liepen ik samen met mijn vriend en oom ruim 7 kilometer door de bossen! Ondertussen begon ik mijn benen en kuiten flink te voelen! Om de vakantie af te sluiten aten we ’s avonds nog een keer in het Duitse restaurantje!

photogrid3xluxemburg09

Zaterdag
En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan! Een ontzettend leuke week gehad! Voor in de auto kochten we lekker chocoladebroodjes en wafels. Onderweg stopten we nog even bij de watervallen van Coo! Het blijft indrukwekkend die grote hoeveelheden water!

Ben jij al op vakantie geweest? Hoe was jouw vakantie?