FOOD – Zelfgemaakte ijsjes

Zelfgemaakte ijsjes

Waterijsjes zijn zo slecht nog niet, er zitten over het algemeen vrij weinig calorieën in en zijn erg fijn als het warm en dorstig weer is. Maar het kan natuurlijk nog veel gezonder! En ook erg lekker! Namelijk door zelf ijsjes te maken. En nog leuk om te doen ook!

Eigenlijk gebruik ik nooit echt een recept. Vaak maak ik een smoothie waarvan ik een gedeelte in ijsvormpjes doe, let er wel op dat als je iets invriest iets van de smaak verloren gaat! Zelf vind ik het daarom lekker om bijvoorbeeld wat extra honing toe te voegen. Hieronder mijn twee favorieten van dit moment.

Favoriete zelfgemaakte ijsjes recepten

Yoghurt-honing ijsjes
Meng in een grote schaal kwark, yoghurt en honing door elkaar. Eventueel kan je hier natuurlijk ook fruit aan toevoegen, net wat welk fruit je zelf lekker vind. Dan schep je het yoghurt mengsel in de ijsvormpjes en de ijsjes kunnen in de vriezer.

Sinaasappel-nectarine ijsjes
Pers de sinaasappels (of gebruik sinaasappelsap uit een pak) en doe dit samen met schoongemaakte nectarines in de blender. Om het geheel wat zoeter te maken heb ik een klein beetje honing toegevoegd. Giet het sap in de ijsvormpjes en invriezen maar!

De ijsvormpjes kun je bij veel verschillende winkels kopen, die ik heb gebruikt zijn van tupperware en komen bij mijn oma vandaan, erg degelijk dus! Voor mijn eigen uitzet heb ik een setje gekocht bij de Xenos, maar ook de Hema of de Flying Tiger heeft leuke ijsvormpjes.

Heb jij wel eens zelf ijsjes gemaakt? Wat is jouw favoriet? Ik ben erg benieuwd!!


Nathalie

Een gedachte over “FOOD – Zelfgemaakte ijsjes

Geef een reactie

