LIFE – Checklist vakantie

Ook mijn korte, maar welverdiende vakantie zit er aan te komen! En aangezien de voorpret bijna net zo leuk is als de vakantie zelf schrijf ik hier graag een artikel over! Wat moet je allemaal niet vergeten voordat je op vakantie gaat?

Checklist vakantie

Ik ben dus altijd bang dat ik iets vergeet! Daarom heb ik ook voor mijn vakantie een lijstje met dingen die ik moet regelen van te voren en natuurlijk een inpaklijst.

Laatste boodschappen
Denk aan zonnebrand, wat nieuwe tijdschriften en pindakaas of hagelslag voor degene die Nederland niet kunnen missen. Er zijn altijd wat dingetjes die je graag meeneemt naar jouw vakantiebestemming. Of een lekker belegd broodje voor onderweg, een flesje drinken en een zak snoep om al die uren in de auto mee door te komen.

Koffers inpakken
Er zijn eigenlijk maar een paar dingen die je echt niet mag vergeten op vakantie!! Medicijnen, camera en je portemonnee (met pinpas, geld, zorgpas en legitimatie). Verder is alles gewoon te koop en zou ik me dus nergens druk om moeten maken..

Maarja ik heb toch altijd graag al mijn eigen spulletjes bij me en dus maak ik gewoon een ontzettend lange inpaklijst, zodat ik niets kan vergeten.. Bekijk een paar dagen van te voren welke kleding je allemaal mee wilt nemen, zodat er nog genoeg tijd is om ervoor te zorgen dat alles gewassen en gestreken is.

Nieuwe boeken voor e-reader
Ik heb mijn Kobo e-reader eigenlijk vooral gekocht om mee te kunnen nemen op vakantie, scheelt aardig wat kilo’s aan boeken. Zoek daarom wat fijne nieuwe boeken uit om te lezen voor tijdens jouw vakantie en zorg dat deze op tijd op jouw e-reader of ipad staan.

Camera leeg maken en opladen
Het is logisch dat de camera opgeladen moet worden voordat je deze mee neemt op vakantie (natuurlijk moet de oplader ook mee), maar vergeet ook niet je camera leeg te maken. Ik heb al vaak genoeg gehad dat ik foto’s wil maken en dat mijn SD kaart vol zit! Ontzettend vervelend, omdat je dan ter plekke snel wat foto’s moet gaan wissen en ondertussen “het” moment allang weg is. Zorg er dus voor dat er genoeg vrije ruimte op je SD kaart beschikbaar is.

Blogberichten inplannen
Het is voor je volgers natuurlijk niet leuk als je blog tijdens je hele vakantie op helemaal ‘pauze’ staat. Schrijf daarom van te voren wat leuke artikelen en plan deze in.

Huis achterlaten
Zorg dat je koelkast leeg is (je wilt niet na je vakantie thuiskomen en een heleboel bedorven producten aantreffen). Als je huisdieren hebt is het handig dat je hiervoor verzorging regelt en bij deze persoon een huissleutel achterlaat, zet de brokjes en andere benodigde dingen klaar en laat dit weten aan de jouw dierenoppas.

En dan kunnen de koffers de auto in, de deur op slot en ben je klaar om te vertrekken!

Ben jij al op vakantie geweest? Of zit jouw vakantie er ook nog aan te komen? Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

♥
Nathalie

 

Geef een reactie

