FOOD – Juli 2014

Food juli

Ik hou van lekker eten en vind het leuk om mooie en gezonde gerechtjes te maken en deel deze natuurlijk graag met jullie.

Deze maand had ik echt ontzettend veel food foto’s gemaakt en er moesten dus keuzes gemaakt worden! Benieuwd wat ik allemaal voor lekkere dingen op heb?

Ontbijt
Food Juli - ontbijt   

Mijn favoriete ontbijtje is nog altijd havermout ik maak meestal pap of pannenkoeken, allebei erg lekker! Daarbij eet ik veel fruit! Mijn favoriete combinatie van deze maand is de havermout met nectarine en blauwe bessen! Aanrader! Als ik weinig tijd heb eet ik eigenlijk altijd een schaal cruesli, ik weet het.. niet zo gezond, veel suiker! Maar wel lekker..

Lunch
Food Juli - lunch

Omdat ik de hele maand juli zomervakantie had ik alle tijd om lekkere gerechtjes te maken voor tussen de middag. Vaak eet ik of sla met bijvoorbeeld augurk, ei, komkommer, appel, mais en vleeswaren of een gebakken ei met verschillende groentes. Mijn favoriet was toch wel de falafel die over was van de avond ervoor! Heerlijk met sla, komkommer, mais en wat chilisaus! Ook het broodje kalfskroket van Mr Cocker was erg lekker!

Tussendoor
Food Juli - tussendoor

Tussendoortjes vind ik nog altijd lastig om gezond te houden! Zoveel lekkers en zo vaak trek! Maar het gaat deze maand best goed. Ik eet echt heel vaak een rijstwafel met pindakaas!! Verder zijn gedroogde abrikozen lekker om te snoepen of een stuk extra pure chocola (gezond). Natuurlijk is fruit ook altijd erg lekker. In het weekend eet ik natuurlijk ook wel eens chips of lekkere zelfgemaakte popcorn.

Diner
Food Juli - diner

’s Avonds mag ik nog (even) genieten van mijn moeders kookkunsten! Eén van mijn lievelingsgerechten is toch nog altijd sajoerboontjes. Simpel, snel en erg lekker! De rijst met taugé, paprika en rundvlees is een klassieker van mijn moeder. Soms vergeten we het gerecht weer een tijdje.. maar het blijft ontzettend lekker. De taco-bowl van chickslovefood.com maakte ik al eens eerder en was voor herhaling vatbaar! Het recept van de noedels moet ik zeker nog eens opzoeken en overnemen uit mijn moeders receptenboekje! En natuurlijk werd met dit mooie weer ook de BBQ meerdere keren aangestoken.

Ijsjes
Food Juli - ijs

Bij zomer (en bij mij eigenlijk in alle seizoenen) hoort ijs! Ik heb echt heel veel ijsjes op en kon bijna niet kiezen uit al die foto’s!! Alles is zo lekker!! Meestal eet ik gewoon waterijsjes (deze zet ik alleen niet dagelijks op de foto, dat zou een hele lange lijst worden), maar af en toe kan ik ook genieten van sorbet ijs of schepijs! Twisters van Ola zijn ook echt favoriet! En natuurlijk heerlijke zelfgemaakte ijsjes!! Ga ik nog een artikel over schrijven. Ik heb deze maand weer eens een milkshake op, lekker!! Was echt heel lang geleden dat ik die op had!

Ik ben benieuwd naar wat jullie de afgelopen maand voor lekkere dingen hebben gemaakt of gegeten! En oja, als jullie graag een recept willen van één van mijn eigen gemaakte gerechten hoor ik het natuurlijk ook graag!


Nathalie

6 gedachtes over “FOOD – Juli 2014

Geef een reactie

