SUMMER GOALS – Week 5

Summer Goals - week 5

De eerste maand van mijn Summer Goals is alweer voorbij, de dagelijkse doelen gingen al goed. Maar deze week heb ik ook hard gewerkt aan de zomerdoelen. Tevreden dus!

Maandag
Oeps verslapen voor mijn les Bodypump.. Helemaal vergeten mijn wekker te zetten gisterenavond. Ondertussen plenst de regen op het dakraam en kan ik het ook niet opbrengen om te gaan haasten om alsnog op tijd te zijn. Dan maar een uur later voor een les XCO richting de sportschool. Ik heb me nog even lekker om gedraaid en ben daarna met de auto (want het bleef maar onweren en stortregenen) richting Basic-Fit gegaan voor een lesje XCO. Wat een geluk dat er twee leuke lessen gepland stonden deze ochtend!

Eind van de middag heb ik mijn kamer nog opgeruimd. Pff de hitte blijft maar hangen binnen, terwijl het buiten toch al veel beter te doen is!!

Dinsdag
Deze week is de instructeur weer terug van vakantie en ging de les XCO weer gewoon door. Ook mijn leuke vriendinnetje was er weer, dat maakte het extra gezellig! Die 45 minuten XCORE waren dus weer zo voorbij! Het is zo fijn dat het nu zomers gewoon nog licht is en ik dus fijn op de fiets naar de sportschool kan. ’s Winters als het donker is kost het zoveel meer moeite om de motivatie te vinden en toch te gaan in plaats van lekker op de bank te kruipen..

Woensdag
Vandaag was een luie dag. Ik heb een route uitgestippeld voor de 15 kilometer die ik wil gaan lopen, wat een eind! Daarna heb ik een kort rondje van 5 km hardgelopen. En nog steeds heb ik heel veel last van zware benen! Zo vervelend! Hopen dat het vrijdag minder is, want dan zou ik toch heel graag die 15 km doen.. En dat gaat een stuk beter met benen die goed voelen..

Nike juli 2014

Ik vind de website van Nike+ altijd leuk om rond te kijken, zoals bijvoorbeeld deze leuke statistieken over de maand juli. En ik ben goed bezig, heel wat meer kilometers gemaakt dan vorige maand!

Summer Goals - Blogilates

’s Middags heb ik de Abs on Fire en de EXTREME Abs Workout gedaan van Cassey en een korte arm workout, de Fine Toning Arm Routine van Tone It Up. Pff de buikspieroefeningen vielen vandaag niet mee.. zo zwaar! Maar achteraf toch blij dat ik dit doel weer af kan vinken.. En in totaal goed voor ruim 30 minuten!! Ook maakte ik gelijk foto’s voor mijn artikel SPORT – Thuis workout, van zaterdag.

Donderdag
Bodypump is al ruim een week geleden, omdat het afgelopen donderdag uit viel en ik me maandag was verslapen, en dus had ik me voorgenomen om het rustig aan te doen. Vooral omdat ik al zo’n last van mijn benen heb en ik morgen toch echt die 15 kilometer wil gaan hardlopen! Maar toen stond ik opeens toch met 7,5 kilo aan beide kanten van mijn barbell te squaten, er niet bij nagedacht dat met de nieuwe gewichten dit dus zwaarder is dan eerst. Oeff! Maarja het is gelukt, dus stiekem ook wel weer trots! En we zien het wel morgen.. Verder ging de les best lekker!

Vrijdag
En toen was het alweer vrijdag en moest ik er toch echt aan geloven, de 15 kilometer! Ik was vroeg wakker en ben de dag gestart met havermout. Ik was best een beetje zenuwachtig voor die 15 kilometer, maar nadat ik de route nog even had bekeken heb ik mijn hardloopschoenen aangetrokken en ben ik maar gewoon gegaan. Het gekke is dat ik er tegenop zag en er toch eigenlijk ook wel zin in had! Iets wat ik best vaak heb met sporten, het haten en tegelijkertijd kunnen genieten.

15K

Mijn benen voelden redelijk aan het begin, niet zo slecht als de afgelopen week, maar ook nog niet echt heel lekker. Maarja niet aan denken en maar gewoon gaan. Ik heb mijn ‘running playlist’ aangezet en genoten van het zonnetje en het uitzicht. Hoe de run verliep hebben jullie al kunnen lezen in mijn plog van 1 augustus. Al met al was het een fijn rondje en ben ik natuurlijk weer super trots dat ik mijn doel heb gehaald!! Wat is het heerlijk om dat vinkje te zien staan bij mijn Summer Goals!!

Omdat ik nu toch zo lekker bezig ben heb ik ook mijn buikspieren nog maar gedaan. Ik wil die vinkjes zetten!! Haha. Ik koos voor de Get Rid of Your Love Handles van XHIT, niet een hele zware video (precies waar ik aan toe was dus) van 15 minuten.

Daarna was die douche en scrub zeker wel verdiend!!

Zaterdag
Rustdag, mijn benen zijn nog moe van gisteren! Dus daar ben ik wel aan toe!

Zondag
Ik heb deze week al drie keer hardgelopen en dus verruil ik het hardlopen vandaag in voor een ‘rondje’ wielrennen.

Summer Goals - wielrennen

Dit rondje wordt uiteindelijk een best groot rondje, mijn verste afstand ooit zelfs! De laatste kilometers had ik het erg zwaar, zadelpijn(!) en vermoeide benen! Maar het was echt een ontzettend mooie route! Stiekem zou ik het liefst om de paar meter afstappen en foto’s maken van mijn uitzicht.

Halverwege besloten we even een korte pauze te nemen en wat te eten en drinken. Daar kwamen we het schattige katje tegen van de laatste foto! Even knuffelen en ik was weer helemaal klaar voor de laatste kilometers.

Ik heb er van genoten, maar was ook erg blij toen mijn eigen dorpje weer in zicht kwam!! Uitgeput maar trots op mijn 66 afgelegde kilometers! Die buikspieren sla ik vandaag even over.. Ben meer dan tevreden met mijn prestatie van vandaag!

Zomerdoelen
Op sportief vlak ben ik goed bezig geweest deze week! Natuurlijk heb ik mijn 15 km hardlopen gehaald! En dan ook nog eens een langste afstand ooit met wielrennen! De komende weken worden wat chaotischer en ga ik wat minder streng zijn voor mezelf.

Ik heb aan het begin van de zomerdoelen het doel gesteld om een wat duidelijker beeld te krijgen met wat ik wil met mijn weblog. Hier heb ik nu wel een beter beeld van. Ook heb ik (zoals jullie misschien al wel hebben kunnen zien) mijn header / logo veranderd. Omdat mijn vakantie en de verhuizing ook steeds dichterbij komen en ik dan niet meer zoveel tijd heb als nu heb ik een duidelijke planning gemaakt met ideeën voor blogs voor de komende weken! Ik hoop nu ik nog veel tijd heb heel veel vooruit te schrijven, zodat er ook in deze drukke periode nog genoeg nieuws te lezen valt op mijn blog.

Doordat de tijd zo snel is gegaan ben ik bang dat het bezoekje aan Delft niet meer gaat lukken deze zomer! Maar ik wil deze stad zeker nog een keer bezoeken, misschien een keer dit najaar!

Summer Goals - week 6

Voor volgende week is de planning weer hetzelfde als de afgelopen weken, alleen heb ik het weekend vrijgehouden. Omdat ik dan vakantie ga houden en mezelf dus niets wil verplichten op sportief vlak! Deze week ga ik wel mijn spullen uitzoeken en inpakken voor zover dit mogelijk is op dit moment! Nog maar 2 weken tot we de sleutel van ons huisje krijgen!!


Nathalie

5 gedachtes over “SUMMER GOALS – Week 5

Geef een reactie

