SPORT – Thuis workout

Het is vrij gemakkelijk om thuis een workout te doen. Met een paar vierkante meter en een kwartiertje van je tijd kom je al een heel eind! En het hoeft ook nog eens helemaal niet veel te kosten. Maar wat zijn nu fijne workout video’s? En welk materiaal is er fijn om te gebruiken?

Thuisworkout

Er zijn echt ontzettend veel leuke workout plannen, challenges en video’s online te vinden. Ik volg op YouTube accounts als Blogilates, XHIT Daily, LivestrongWoman, Tone It Up en zo zijn er nog veel meer accounts! Heb jij nog leuke tips? Zelf heb ik een afspeellijst met favoriete workout video’s aangemaakt met behulp van YouTube.

Ook zijn er natuurlijk erg veel leuke challenge online te vinden, zoals de 30 days challenges. Het lijkt me ontzettend leuk om eens zo’n challenge te doen. Maar omdat ik ook mijn groeplessen wil volgen in de sportschool, wil hardlopen en als het even kan af en toe nog een rondje wil wielrennen wordt het allemaal al snel een beetje teveel!

Een thuisworkout hoeft helemaal niet veel te kosten, de meeste workouts zijn op zich goed te doen zonder fitness accessoires. En je hoeft ook geen dure setjes sportkleding aan te schaffen.

Toch heb ik thuis wel wat fitnessaccessoires voor mijn workouts, hieronder mijn drie favorieten.

Yogamatje
Ik gebruik mijn yogamatje meestal voor mijn buikspieroefeningen, de mat maakt het zitten net iets comfortabeler. Ik heb dit matje afgelopen winter gehad met Sinterklaas. Een yogamatje hoeft helemaal niet veel te kosten, kijk eens bij een Action of Xenos en je hebt voor een paar euro een matje om je oefeningen op te doen.

photogrid2xthuisworkout-yogamatje

Het matje vind ik vooral erg fijn om bijvoorbeeld de oefeningen van Blogilates op te doen. Hieronder één van mijn favoriete workout video’s van dit moment, waarbij ik mijn yogamatje gebruik.

Dumbells
Dumbells zijn erg fijn om thuis te hebben als je iets meer op kracht wilt trainen. Ik heb mijn dumbells gehad voor mijn 21ste verjaardag. Het setje is van Rucanor, voor deze dumbells van 2 kg betaal je ongeveer 20 euro.

photogrid2xthuisworkout-dumbells

Ik ben destijds op zoek gegaan naar fijne workout video’s waarbij dumbells gebruikt worden, zo ben ik op het YouTube account gekomen van Tone It Up. Hieronder mijn lievelingsvideo voor mijn armen.

Springtouw
Het springtouw heb ik een tijdje terug gehad en eigenlijk nog niet erg vaak gebruikt. Ik wil dit zeker wel gaan doen, maar weet nog niet hoe ik dit moet gaan combineren met al mijn andere sportieve activiteiten (wie had ooit gedacht dat ik dit mijn woorden zijn)..

photogrid2xthuisworkout-springtouw

Misschien leuk om te gebruiken als warming up voor het hardlopen? Of als combinatie met mijn buikspieren op vrijdag? Gebruik jij het springtouw wel eens? Laat het me weten!

Zoals ik al zei geen smoesjes meer dus! Alleen nu die motivatie nog vinden. Zelf vind ik het altijd lastig om me ertoe te zetten. Voor een groepsles op de sportschool weet ik gewoon dat ik er bijvoorbeeld om 9 uur moet zijn en dan doe ik dat. Een kwartier buikspieroefeningen kan ik de hele dag doen, waardoor ik het vaak uit blijf stellen en het er uiteindelijk niet meer van komt.. Inplannen dus! En gewoon doen!

Doe jij wel eens een thuis workout? Wat is jouw favoriet? Ik ben erg benieuwd naar jullie tips, laat het me weten in een comment!


Nathalie

2 gedachtes over “SPORT – Thuis workout

  1. Pingback: SUMMER GOALS – Week 5 | Nana

Geef een reactie

