LIKES – Favoriete sport applicaties

Favoriete sport applicaties

Ook voor het sporten zijn ontzettend veel fijne applicaties die je kunnen helpen met het doen en registreren van jouw activiteiten. Dit zijn mijn favoriete sport applicaties..

Basicfit - Virtuagym

Basic-Fit
Ik ben sinds vorig najaar lid van BasicFit, hier volg ik dan ook mijn groepslessen zoals Bodypump en XCO. Via deze applicatie kan je het groepsrooster van de sportschool bekijken, handig!

Voor degene die veel gebruik maken van de sportschool zelf is het ook mogelijk om een trainingsschema op te stellen via deze applicatie, leuk om je vorderingen bij te houden.

Download: Apple / Android

Virtuagym
Vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar een website die mijn fitnessvorderingen bij houd. Virtuagym is zo’n website.Β Vaak maak ik mijn trainingsschema op de Virtuagym website en houd ik mijn vorderingen bij via de applicatie.

Download: Apple / Android

Nike+ - Runkeeper

Nike+ Running
Voor het hardlopen gebruik ik altijd de Nike+ applicatie, gewoon omdat Nike zo leuk is. Ook vind ik de badges die je kunt verdienen erg leuk. En het is erg handig om direct via de applicatie je muziek te beluisteren.

Een ander groot pluspunt aan de Nike+ app is dat je direct een foto kunt maken en hieraan informatie als jouw afstand, pace en route kunt toevoegen. En deze met jouw route kunt delen op sociale media.

Download: Apple / Android

Runkeeper
Omdat ik niet kan kiezen gebruik ik naast Nike+ ook de Runkeeper applicatie, handig hieraan vind ik dat je de GPX route via de website kunt downloaden. Zo kan ik mijn hardlooproutes uploaden op Strava en mijn fietsroutes van Strava uploaden op Runkeeper. De Runkeeper applicatie is namelijk niet alleen geschikt voor hardlopen, maar ook voor sporten als wielrennen, skeeleren, zwemmen, activiteiten in de sportschool, enzovoorts.

Ook is de mogelijkheid om vrienden te volgen veel fijner via de Runkeeper applicatie. Je ziet hier een simpele tijdlijn met de activiteiten van jouw vrienden, ook kun je deze ‘liken’ en hierop reageren.

Download: Apple / Android

 

Strava - Buienalarm

Strava
Voor het wielrennen is Strava een hele fijne applicatie. Wat ik vooral leuk vind aan de applicatie zijn de segmenten, zo kan je op bepaalde geselecteerde trajecten jezelf vergelijken met jezelf en met anderen. Je kunt ook zelf een segment aanmaken, bijvoorbeeld een lange rechte weg in het rondje wat jij altijd fietst. Leuk om eens te proberen.

Verder is Strava vergelijkbaar met Runkeeper, ook met deze applicatie kan je meerdere sporten bijhouden en je kunt heel gemakkelijk zien wat jouw vrienden hebben gepresteerd. Nog een leuk puntje, als je samen met een vriend fietst en de applicatie ziet dat jij dezelfde route op dezelfde tijd hebt gedaan dan zet de app automatisch dat jullie samen hebben gesport.

Download: Apple / Android

Buienalarm
Buiten sporten is leuk, maar natuurlijk niet als het regent! Daarom hou ik de Buienalarm app altijd goed in de gaten voordat ik mijn hardloopschoenen aantrek. Ook de keuze om op de fiets of met de auto naar de sportschool te gaan is zo gemakkelijk te maken.

Download: Apple / Android

Met welke applicaties sport jij graag? Laat het me weten!

β™₯
Nathalie

Een gedachte over “LIKES – Favoriete sport applicaties

Geef een reactie

