SUMMER GOALS – Week 4

zomerdoelen-planning-week4v

Nu al vier weken bezig aan mijn Summer Goals, wat vliegt de tijd! Nog altijd blijft het lastig om alle doelen te halen, maar ik ben zeker tevreden met wat ik iedere week weer allemaal af kan vinken!

Maandag
Ook vanochtend ging de wekker weer vroeg. Toch altijd even lastig de eerste 5 minuten! Maar zeker de moeite waard, want ook vanochtend was Bodypump weer fijn. Het was rustig, waarschijnlijk zijn er al veel mensen op vakantie gegaan, want die begon deze week. Ik heb vandaag vooral mijn armen wat zwaarder dan normaal getraind, ik heb hier zo weinig kracht in!

Even dacht ik nog aan hardlopen, maar ik heb besloten dat ik dit als alles mee zit woensdag, vrijdag en zondag ga doen. Het wordt weer warm! Ik moet mijn wekker dus wel op tijd gaan zetten, anders weet ik het wel..

Oja omdat deze dag de enige dag van de week is die dus niet extreem warm wordt heb ik mijn kamer een grote schoonmaakbeurt gegeven! Zo fijn als alles weer netjes en schoon is!

Dinsdag
Ook vanavond valt de les XCO uit (instructeur op vakantie) en dus volg ik ook deze week weer een les BodyCombat, het gaat zelfs al iets beter dan vorige week!

Woensdag
Oeps! Ik zie dat in mijn planning die ik vorige week online plaatste de woensdag helemaal leeg was, dat klopt natuurlijk niet! Net als de afgelopen weken stond ook voor deze week een rondje hardlopen en buikspieroefeningen op de planning.

Maar eerst staat er een andere sportieve activiteit op het programma, wielrennen kijken op de Paardenmarkt. Dit jaar met speciale aandacht voor het vrouwenwielrennen! Leuk!! Speciaal hiervoor zijn Marianne Vos (meervoudig Wereld- en Nederlands Kampioen én Olympisch Kampioen), Ellen van Dijk (meervoudig Nederlands- en Europees Kampioen tijdrijden én Wereldkampioen Tijdrijden op de weg) en Iris Slappendel (Nederlands Kampioen) aanwezig bij de wielerronde.

photogrid3xwielerronde

Wat een vrouwen!! Marianne Vos is in het echt best een klein vrouwtje, maar wat zit er een kracht in die benen! En wat is het mooi om haar te zien winnen. Heel veel respect voor deze dames!!

Door de volle planning van vandaag trokken we pas om half 10 ’s avonds onze hardloopschoenen aan voor een rustige 6,5 kilometer. En wat een indrukwekkend uitzicht door een prachtige zonsondergang met de molens (in rouwstand) op de voorgrond. Een wereld die zo mooi kan zijn, maar waar zoveel verdriet heerst..

Omdat het al zo laat was heb ik mijn buikspieroefeningen niet meer gedaan, ik was blij dat ik mijn bed in mocht!

Donderdag
Gisterenavond kreeg ik het bericht door dat de Bodypumples van vanochtend niet door zou gaan, omdat er geen vervanging geregeld kon worden. Jammer. Maar dat betekende vandaag dat ik en mijn zusje eerder naar het Alexandrium konden gaan om te winkelen en we dus ook eind van de middag nog even van de zon hebben kunnen genieten. Fijn!

Vrijdag
Ik heb de hele dag gewerkt en heb direct toen ik thuis kwam mijn hardloopschoenen aangetrokken om nog voor het avondeten 7 km hard te lopen. Ik heb echt hele stijve benen deze week, geen idee hoe het komt? Maar toch een redelijke tijd neer gezet en een fijn rondje gelopen.

En oja! Ik heb vandaag de 500 kilometer bereikt op Nike+. Deze maand zit ik op 43,4 kilometer op dit moment! Goed bezig!

photogrid3xsummergoals4

Ik heb nog heel wat buikspieroefeningen in te halen. Vandaag koos ik voor de nieuwe workout Lower Belly Flattener van Blogilates, daarna deed ik de Extreme Abs Workout, samen goed voor ruim 20 minuten abs.

Zaterdag
Voor vandaag stond er niets op de planning en heb ik ook niets gedaan. Wel heb ik samen met paps onze eerste meubels, de eetkamerstoelen opgehaald. Gewerkt aan mijn zomerdoel dus! Leuk, het begint nu steeds echter te worden!

Zondag
Het was vandaag erg fijn weer om hard te lopen. Vrolijk gingen we dan ook van start, helaas deed mijn GPS signaal het niet (een kilometer in iets meer dan 3 minuten is niet echt geloofwaardig). Runkeeper was flink van slag en heb ik dus al snel uitgezet. Nike+ deed het iets beter maar had er ook duidelijk moeite mee. Uiteindelijk heb ik het zelf nog even nagerekend en heb ik 7,5 km in 41:35 minuten gelopen. Valt me zeker niet tegen, ik had weer erg last van zware benen en dan toch nog zo’n tijd lopen..

photogrid3xsummergoals4-1

’s Avonds deed ik mijn buikspieroefeningen, ik koos vandaag voor de 10 Minute Ab Workout: How to Get a Six Pack en The 7 Best Ab Exercises van XHIT. Ik vind de workouts van XHIT fijn om te doen, iedere oefening wordt 30 seconden gedaan en er wordt snel gewisseld. In totaal goed voor bijna 20 minuten buikspieroefeningen.

Summer Goals
Ik ben op dit moment bezig in het boek De Tweeling van Tessa de Loo, maar heb deze week niet erg veel gelezen. Wel ben ik bezig met een planning voor mijn blog. Het geeft een fijn gevoel om wat meer vooruit te plannen, zeker met de drukke weken die eraan zitten te komen. De komende twee weken heb ik wat extra tijd en wil ik dus ook wat extra tijd besteden aan mijn weblog.

zomerdoelen-planning-week5

Ik heb er weer zin in!! Hoe was jouw week?


Nathalie

Een gedachte over “SUMMER GOALS – Week 4

Geef een reactie

