SUMMER GOALS – Week 3

zomerdoelen-planning-week3v

Het was een warme derde week van mijn Summer Goals, toch ben ik best tevreden met wat ik bereikt heb de afgelopen week. Lees hieronder hoe mijn week is verlopen..

Maandag
Gisterenavond twijfelde ik nog om niet wat later op de ochtend te gaan sporten, maar ik koos er toch voor om de wekker vroeg te zetten voor een groepsles Bodypump. Blij dat ik dat gedaan heb, want het was fijn. Wat helemaal mijn dag goed maakte is dat de instructrice zei dat ze het meisje met de mooiste benen had gevonden, achterin de zaal met het gele shirt (IK?!). “Ben jij stiekem topsporter?” Haha. Mijn dag kan niet meer stuk. Eigenlijk was ik tot twee jaar geleden zo’n beetje de meest onsportieve persoon op aarde.. Maar dat heb ik maar niet vertelt. Uiteraard stiekem wel een beetje trots!!

Dinsdag
Voor vanavond stond er weer een les XCO op het programma. Toen ik op de sportschool aan kwam bleek helaas dat de XCO les uitviel, gelukkig was er om dezelfde tijd ook een les Bodycombat. Ook leuk! Wel erg lang geleden voor mij dat ik een lesje had gevolgd en ik had het dan ook best zwaar!

Oja ik heb vandaag ook wat nieuwe nummers aan mijn ‘running playlist’ toegevoegd, deze deel ik binnenkort met jullie!

Woensdag
Ook de planning voor vandaag is gewijzigd! Maar dat zag ik al even aankomen, het weerbericht voorspelde al een perfecte avond om een rondje te wielrennen en gelukkig wilde paps mee. Nadat we eenmaal mijn nieuwe kilometerteller aan de praat hadden gekregen hebben we een kort rondje gefietst. Maar het was ontzettend fijn. Hopen dat het weer zo blijft, dan kunnen we weer vaker een rondje op de wielrenfiets doen.

SG4 Avondrit

Oeps pas toen ik onder de douche stond bedacht ik me dat ik nog buikspieren moest doen vandaag..

Het was een warme dag en eigenlijk ben ik ook niet helemaal tevreden over hoeveel ik gedronken heb. Ik heb die twee liter wel gehaald. Maar dat moet beter met dit warme weer, zo maar een flesje water mee naar bed.

Donderdag
Vanochtend ging de wekker weer vroeg voor een lesje Bodypump. Ik maakte voor het eerst gebruik van de nieuwe smartbar van Les Mills en merkte vrij snel het verschil. De gewichten die hiervoor gebruikt werden bevatten zand, waardoor deze met de jaren steeds iets lichter zijn geworden (en ik al die tijd maar denken dat ik sterk was..). De nieuwe gewichten die bij de smartbar horen zijn op gewicht en zullen ook geen gewicht meer verliezen door ander materiaalgebruik. Gisterenavond voelde ik al spierpijn opkomen met dank aan de les Bodycombat wat het nog extra zwaar maakte vanochtend.

Vrijdag
Door de voorspelde warmte en omdat ik vanochtend toch vroeg wakker was heb ik iets over 9 uur mijn hardloopschoenen aan gedaan voor een kort rondje rennen. Wat een verschil met vorige week, toen het zeker 10 graden kouder was en ik nog een PR liep! Nu is mijn tijd niet erg goed, maar dat had ik ook absoluut niet verwacht. Ik ben blij dat ik ben gegaan ondanks de hitte.

photogrid3xsummergoals3

Ook heb ik met (heel erg veel) moeite mijn kwartier buikspier oefeningen gedaan, ik koos om zelf wat oefeningen te doen en deed hierna nog de 4 Minutes to Flat Abs & Toned Thighs van Blogilates.

Zaterdag
Het enige doel waar ik vandaag aan heb gewerkt is het uitlezen van mijn derde boek, Jetlag van Emily Barr. Ik heb het boek tweedehands gekocht (waarschijnlijk op een rommelmarkt of bij de kringloop). Ik vond het een erg fijn boek om te lezen.

photogrid3xsummergoals3-2

Zondag
Oeps.. Ik kon het vandaag echt niet opbrengen om te gaan hardlopen. Zo warm en de tijd vloog voorbij. Met dat ik dit typ bedenk ik me dat ik eigenlijk niet weer mijn 15 minuten abs kan overslaan (dit doel kost me toch duidelijk het meest moeite) en ik ben dus toch nog aan de slag gegaan met wat video’s. Deze keer koos ik voor de verandering eens voor wat andere video’s die ik vorig jaar wel eens deed van XHIT daily. De Six Pack Abs en de 10 Minute Intense Lower Ab Workout. Trots dat ik het toch nog heb gedaan!

Summer Goals
Oké de weken vliegen dus echt al voorbij en zeker met het warme weer zoals in de afgelopen week komt er weinig uit mijn handen. Wel heb ik echt ontzettend genoten van het mooie weer! Ook belangrijk!!

Misschien moet ik wat van mijn zomerdoelen inplannen in mijn weekplanningen, zodat ik die niet uit blijf stellen. Ik denk dat ik in deze komende twee weken een keer ga voor die 15 kilometer hardlopen.. Ook moet ik echt eens wat dingen op marktplaats gaan zetten.

Hieronder mijn planning voor week Summer Goals week 4.

zomerdoelen-planning-week4

Misschien haal ik mijn gemiste keer hardlopen morgen nog wel in (als het weer een beetje mee zit). Mocht ik deze keer nog niets doen aan mijn zomerdoelen dan plan ik deze vanaf volgende week ook in!

Wat zijn jouw doelen voor deze week?


Nathalie

 

2 gedachtes over “SUMMER GOALS – Week 3

  1. Super goed dat je je doelen weer gehaald hebt! Ik had vanwege het warme weer ook geen zin om te gaan hardlopen. Fietsen is dan altijd een goed idee ^^

Plaats een reactie