SUMMER GOALS – Week 2

Zomerdoelen week 2

Deze tweede week van mijn Summer Goals challenge had ik eigenlijk pas echt helemaal zomervakantie, of nouja.. zomer.. helaas was die ver te zoeken het grootste gedeelte van deze week. Maar vakantie had ik wel en dus alle tijd om te werken aan mijn doelen..

Maandag
Zondagavond heb ik toch besloten om de wekker vroeg te zetten en te gaan voor een uurtje Bodypump om 9 uur. Zodat ik ook nog wat aan de rest van mijn dag zou hebben, één van de enige mooie, zonnige dagen van de week waarschijnlijk.. Snel heb ik mijn kamer nog even opgeruimd voordat ik richting de sportschool moest.. Morgen komt dit verder wel.

’s Middags heb ik met mams een rondje van ongeveer 9 kilometer gefietst, fijn zo in het zonnetje en gezellig praten..

Dinsdag
Omdat het opruimen er gisteren een beetje bij in is geschoten (en het vandaag de hele dag regent, wat moet ik anders doen) ben ik vanochtend aan de slag gegaan met mijn kamer. Ook heb ik alle schoolspullen van het afgelopen jaar uitgezocht en opgeruimd.

’s Avonds was ons wekelijkse avondje XCO weer met de nieuwe release! En wat is die leuk!! Deze keer iets kortere nummers, maar meer op conditie! Zweten dus.

Woensdag
Vanochtend vroeg zag ik mijn kans (het leek even droog te blijven) en trok ik mijn hardloopschoenen aan. Toen ik eenmaal de deur uit wilde bleek dat mijn buienalarm app erg optimistisch was geweest en het regende dus toch aardig door. Even twijfelde ik, maar besloot toch een kort rondje te doen nu ik eenmaal in mijn hardloopkleding stond.

PR 10K

Speciaal voor #runthegame (waar ik eerder al over schreef ) besloot ik een foto te maken met de molen (Holland) en liep ik dus de andere kant op dan het korte rondje dat ik van plan was, met de bedoeling om hierna om te keren en alsnog mijn route te vervolgen. Mijn benen voelden echt super aan en voordat ik het wist rende ik door, een rondje van 9 kilometer te gemoed. Ik ben eigenlijk continu bezig geweest met de muziek en heb geen één keer vooruit gekeken. Mijn gemiddelde snelheid bleef ook ontzettend goed en ik zag dus een nieuw PR aankomen(laatste was 56:56 op de 10 km van de Ladiesrun). De laatste kilometer had ik het zwaar, mijn doel was om onder de 5’30” gemiddeld te eindigen. En ik heb het gehaald! Woooeehoeee!! Zo trots! Na bijna 55 minuten in de regen te hebben gelopen kwam ik aardig doorweekt thuis aan, maar wat een verschil met die hitte! Dan ben ik echt niet vooruit te branden.

#runthegame

 

Mijn doel was vandaag ook om in de ‘starting 11’ te komen van de #runthegame challenge. Dit heb ik nu dus ook ruim gehaald met ruim 24 kilometer. Tijdens het hardlopen heb ik ook echt gevochten met de wedstrijd in gedachten, bijzonder!

De abs heb ik vandaag maar even laten zitten. Ook met de zonnebrand ben ik deze dagen niet erg in de weer.. Maar pff hebben jullie zon gezien? Ik niet!! Ik weet dat zelfs zonder zon zonnebrand nog belangrijk is.. Ik ga dus mijn best doen dit weer op te pakken.

Donderdag
Vanochtend besloot ik al voordat de Bodypump les begon ook maar gelijk een XCO mee te nemen, zodat ik direct door kon. Heerlijk lang gesport dus. En wat was het warm en benauwd!! Toch een fijn gevoel dat ik het gedaan heb.. Ik moet zeggen dat ik nu wel moe ben na de weinige uurtjes slaap vannacht (met dank aan het WK).

Vorige week liep ik al eens een rondje van 4 kilometer met een vriendin, erg goed bevallen en dus besloten we dat vandaag weer te doen. Gezellig!

En oja met het insmeren van de zonnebrand is ook de zon weer terug!

Vrijdag
Oeps ik was behoorlijk lui vandaag. Pas om 8 uur vanavond besloot ik eindelijk aan de slag te gaan. Als eerste moest ik natuurlijk de nieuwe video van Cassey uitproberen de EXTREME ABS Workout en zoals de naam al zegt die is ZWAAR! Maar fijn. Hierna deed ik de Victoria Secret Model Ab Workout.

Zaterdag
Voor deze zaterdag stond er niets op de planning.. Rustdag.

Zondag
Vanochtend besloten we een 6,5 kilometer te lopen, volgens de diverse weerapplicaties zouden we dan net voor de regen thuis zijn. Ik begon lekker en rende al een paar kilometer een hele goede tijd. Op de 3 kilometer begon ik te beseffen dat ik wel eens een snelste 5 kilometer kon gaan lopen als ik dit vol zou houden! Doorbijten dus! Zonder al teveel moeite rende ik de 5 kilometer in 25:52 minuten! Wauw! ‘Zomaar’ even mijn tweede PR deze week. Hierna was ik kapot en heb ik ontzettend door moeten bijten om op die 6,5 kilometer te komen. Toch ook nog geëindigd met een snelste gemiddelde snelheid. Trots!!

Fastest 5K

’s Avonds bedacht ik me dat mijn buikspieren nog op de planning stonden en dat ik deze toch niet weer over mocht slaan van mezelf. Daarom besloot ik net zelf nog een kwartiertje te improviseren terwijl ik de finale van het WK kijk. Spannend hoor, straks de verlenging vanuit mijn bedje kijken. Wie denken jullie dat er gaat winnen, Duitsland of Argentinië?

Morgenochtend gaat de wekker weer vroeg voor Bodypump, de start van Summer Goals week 3 alweer!

Zomerdoelen
Ook deze zaterdag zijn we weer op pad gegaan op zoek naar meubels en zijn we dus weer een stapje verder. Aankomende week wil ik ook aan de slag gaan met het uitzoeken van mijn kast (er staan weer twee lege bananendozen te wachten). Verder heb ik deze week weer een boek uitgelezen, deze keer las ik Route du Soleil van Suzanne Vermeer. Ook ben ik bezig in de Voedselzandloper (eindelijk!).

Zomerdoelen week 3

De meeste doelen gaan goed. Alleen die zonnebrand blijft een moeilijk puntje (maarja het leek afgelopen week ook meer herfstvakantie dan zomervakantie en dus kan ik het mezelf vergeven).. Aankomende week ga ik streng zijn voor mezelf, vooral met het mooie zomerweer in het vooruitzicht!

Verder is de planning voor aankomende week hetzelfde gebleven als afgelopen week. Heb jij al zomervakantie? Wat zijn jouw plannen?


Nathalie

 

6 gedachtes over “SUMMER GOALS – Week 2

  1. Ik blijf dit soort artikels motiverend vinden, ik weet niet precies waarom. Ik zie dat jij gewoon goed bezig bent met sporten en daardoor wil ik ook weer aan de slag. Ik moet zeggen, bij mijzelf gaat het redelijk. De ene dag gaat het beter dan de andere, maar over het algemeen ben ik best trots op mezelf 🙂

    • Bedankt! Dat is een groot compliment, want dat is ook de bedoeling! Goed dat je trots bent op jezelf en succes met sporten! Het moet vooral ook leuk blijven!

Geef een reactie

