SUMMER GOALS – Week 1

Summer Goals week 1

De eerste (best wel zware) week van mijn Summer Goals challenge is alweer voorbij! Benieuwd naar hoe ik het ervan af bracht?

Maandag
Mijn kamer was na alle drukke dagen (eindverslagen, eindpresentaties, stress!!) best wel weer een puinhoop. Hoog tijd om dit eens op te ruimen dus. De grootste chaos heb ik opgeruimd, alle schoolspullen die ik dit jaar heb verzameld zoek ik donderdag wel uit.

’s Middags heb ik samen met een vriendin afgesproken om een ‘rondje brug’ te lopen (4 kilometer), ondertussen hebben wij fijn bij gekletst. Perfecte combi!

Pas ’s avonds ben ik aan de slag gegaan met mijn buikspieren, omdat ik vandaag verder niets gepland had staan ga ik voor 3 video’s van Blogilates. Ik heb dit sinds vorige zomer eigenlijk niet meer gedaan, dus ben ik eerst op zoek gegaan naar de nieuwste video’s van Cassey om zo mijn favorieten op YouTube weer aan te vullen. Vanavond koos ik voor Abs on Fire, The 5 Best & Most Effective Ab Exercises en als laatste deed ik de 4 Minutes to Flat Abs & Toned Thighs. In totaal 25 minuten. De laatste twee video’s zijn vrij nieuw en deed ik dus voor het eerst.

Mijn eerste dag 2 liter water drinken, een echte opgave voor mij!! Ik heb gewoon (bijna) nooit dorst.

Dinsdag
Ik ga nu al een aantal weken op dinsdagavond naar de sportschool voor 45 minuten XCO, echt heel erg leuk om te doen!! Juist vandaag besloot de instructeur nog wat extra buikspieroefingen te doen aan het eind, au! Maarja achteraf voelt het altijd weer goed. Ik zal binnenkort een blog schrijven over XCO. Na de les ben ik nog even de sportschool in gegaan om mijn nieuwe Nike Lunarglides te proberen op de hardloopband (vanmiddag bezorgd door Zalando. Ahhh!), maar dit was ik na 10 minuten weer zat! Snel buiten proberen, veel leuker!

Woensdag
Vandaag heb ik de planning iets aangepast. Eigenlijk had ik wel weer eens zin om een rondje te wielrennen en dus stelde ik dit voor in onze ‘wielren whatsappgroep’, gelukkig waren er meer enthousiast. Omdat hardlopen en wielrennen een beetje teveel van het goede zou zijn op één dag en heb ik dit maar even uitgesteld naar later deze week.

Wel ben ik eerst nog aan de slag gegaan met mijn buikspieren. Ik koos voor een aantal korte video’s. De 5 Minute Ab Express Workout deed ik voor het eerst. Ook de nieuwe 4 Minutes to Flat Abs & Toned Thighs die ik maandag voor het eerst deed heb ik vandaag nog een keer gedaan, leuke workout! Hierna deed ik  nog de Roar Challenge for Abs & Inner Thighs video en de Dance with Me Ab Challenge, deze kon ik nog van vorige zomer. Van die laatste wordt ik altijd erg vrolijk!

’s Avonds na het eten gingen we wielrennen. We hebben een rondje gefietst wat ik het liefst fiets, rechte weg en dus niet hoeven te stoppen. Heerlijk. Het was echt goed wielrenweer voor mij, niet te warm (ik kan daar echt niet tegen), maar wel lekker het zonnetje. In totaal hebben we 22 km gefietst, helaas heb ik geen kilometerteller. Deze moet ik echt deze zomer aanschaffen. Dit maakt het veel uitdagender!

Summer Goals week 1

Donderdag
Alweer een aantal weken ga ik op donderdagochtend naar Bodypump! En ik vind dit nog altijd echt ontzettend fijn om te doen. De nieuwe release komt er bijna aan (volgende week doe ik deze voor de eerste keer, leuk!!) en dus hebben we deze keer gemixt. Met name mijn armen hadden het vandaag ERG zwaar! Maar fijn, ik merk echt zo’n ontzettend verschil in mijn armen sinds dat ik Bodypump!! Ik had dus echt geen kracht in mijn armen en merk nu dat ze sterker worden en dat is ook duidelijk te zien en te voelen! Trots!!

Voordat ik naar de Bodypump ging heb ik nog even snel mijn kamer netjes gemaakt.

Vrijdag
Omdat ik er woensdag voor heb gekozen te gaan wielrennen in plaats van hardlopen heb ik al sinds zondag niet meer gerent en natuurlijk moeten ook mijn nieuwe Lunarglides nog op de weg getest worden! Daarom heb ik vandaag Bodycombat laten vallen en ben ik lekker een rondje gaan rennen. Ik vind dit toch leuker om te doen en daarnaast belangrijk om bij te houden! Toen ik vanochtend wakker werd voelde ik het al gelijk.. Spierpijn! En wat me verbaasde is dat vooral mijn benen het moeilijk hebben, terwijl ik gisteren nog typte dat mijn armen het zwaar hadden (niet dat hier helemaal geen spierpijn is..).

Zonder al te veel verwachtingen trok ik dus mijn hardloopkleding aan. Uiteindelijk is het toch nog een rondje geworden van 5 kilometer met een gemiddelde onder de 6 minuten. Best trots op, die laatste 500 meter ging ik echt stuk!!

Iemand die hard werkt moet zichzelf natuurlijk ook belonen. Tijdens het douchen heb ik dus mijn gezicht en lichaam lekker gescrubd.

Zaterdag
Vandaag zijn we de hele dag naar de Woonboulevard in Breda geweest, leuk! Maar hierdoor heb ik mijn doelen wel een beetje verwaarloosd! Morgen die buikspieren als nog maar doen dan..

Zondag
Nog steeds veel spierpijn in mijn benen! De eerste meters met hardlopen voelden dan ook pijnlijk, toch ging het later wel lekker. Ondanks dat heb ik het op een korte 4 kilometer gehouden. Even rustig aan en er stonden voor vandaag nog 15 minuten buikspieren op het programma, dit maar gelijk na het hardlopen gedaan. Ik koos vandaag voor The 5 Best & Most Effective Ab Exercises en de 5 Minute Ab Express Workout. En ik had het zwaar!! Maar doel alsnog gehaald! Tijdens het hardlopen bedenk ik me dat ik me weer vergeten ben in te smeren met zonnebrand. Oeps.. gelukkig was het vandaag niet zo zonnig! Wel gaat het drinken ontzettend goed en daar ben ik echt heel trots op!

Summer Goals week 1

Zomerdoelen
Met mijn zomerdoelen ben ik nog niet echt begonnen deze week. De laatste opdrachten voor school moesten nog gedaan worden en dus is hier gewoon nog niet echt tijd voor geweest. Even lekker rustig aan doen hiernaast is wel fijn. Vanaf volgende week ga ik de eerste dingen oppakken.

Ik kreeg als advies om meer leuke doelen toe te voegen, dit heb ik dan ook al gedaan. Zo wil ik deze zomer heel graag een keer een daagje naar Delft en wil ik graag veel boeken lezen, ik vind dit gewoon zo fijn om te doen. Mijn eerste boek heb ik al uit. Hopelijk volgen er meer mooie zonnige dagen, dan kan ik heerlijk met een goed boek in de zon zitten! Ik heb er zin in..

Summer Goals planning week 2

Volgende week ga ik wel echt drie keer naar de sportschool, maar dan kan ik maandagochtend gaan (deze maandag moest ik nog naar school voor eindpresentatie). Ik twijfel voor dan nog tussen Bodypump (9:00 uur) en XCO (10:00 uur), maar even aankijken nog..

Over het algemeen ben ik tevreden met de doelen die ik heb behaald. Er zijn nog wat dingen niet gelukt, maar het moet tenslotte wel een uitdaging blijven!


Nathalie

2 gedachtes over “SUMMER GOALS – Week 1

  1. Pingback: LIKES – Week 28 | Naths Life

Geef een reactie

