SPORT – Bodypump

Samen met een vriendin ging ik mij vorig najaar inschrijven bij de sportschool, we wilden namelijk graag dansen en gingen dus voor de Zumba lessen. Nadat we ons hadden ingeschreven wilden we gelijk een groepsles volgen, om 8 uur begon Bodypump en na wat snuffelen in de folder besloten we dat maar eens te proberen! Sindsdien ben ik om..

Bodypump

Daar stonden we dan, met een barbell met aan allebei de kanten een gewicht van 1 kilo. Vol goede moed gingen we van start! Ik vond het direct al ontzettend leuk om te doen, maar wat was dat ZWAAR! Aan het einde van de squats en lunges kon ik bijna niet meer op mijn benen staan! Trillen!! Ook de dagen daarna viel het niet mee om te bewegen. Trap lopen, ik wist niet dat het zo’n opgave kon zijn!! Normaal ren ik zo 10 keer op een dag de trap op en af.. toen stond ik bovenaan de trap moed te verzamelen om tree voor tree beneden te komen (met rustpauze halverwege) en dan te bedenken dat ik op zolder mijn kamer heb!!

Toch stond ik de weken daarna iedere week weer in de zaal met mijn barbell, ondertussen gelukkig met iets meer gewicht! Opvallend eigenlijk hoe snel je lichaam sterker wordt. Na die eerste keer heb ik ook nooit meer zoveel spierpijn gehad. Gelukkig maar, want ja ik hou van een beetje spierpijn.. maar het moet wel leuk blijven. Om de drie maanden heeft Les Mills een nieuwe playlist en dan merk ik dit mijn lichaam weer even moet wennen aan de nieuwe bewegingen en dat brengt wat extra (fijne en draagzame) spierpijn met zich mee.

Bodypump

Maar wat doet Bodypump dan precies? Bodypump is een barbell les die je gehele lichaam versterkt. De les is ontwikkelt om je kracht en uithoudingsvermogen in de grote spiergroepen te verbeteren en tegelijkertijd zoveel mogelijk calorieën te verbranden (zo’n 600 calorieën per les, volgens de website).

Een les duurt 60 minuten en is opgebouwd uit drie delen. Er wordt altijd gestart met een warming up, waarbij gebruik gemaakt wordt van lichte gewichten. Hierna volgt het grootste gedeelte van de training, waarbij elke belangrijke spiergroep aan bod komt, zoals je borst- rug-, schouder- en buikspieren. Met oefeningen zoals squats, presses, lifts en curls. Bij de cooling down worden de spieren gerekt en gestrekt om blessures te voorkomen. Bron: Les Mills – ABOUT BODYPUMP™

Hieronder een impressie van release 89 van de afgelopen maanden.

Er is om de 3 maanden een nieuwe Bodypump music tracklist, met over het algemeen ontzettend fijne muziek. Ik gebruik deze ook vaak voor het hardlopen! Aankomende week is er weer een nieuwe tracklist, dat wordt pijn lijden bij mijn volgende Bodypump les!

Zelf merkte ik na een paar maanden echt verschil. Niet alleen in de gewichten die ik kan tillen, maar ook voel ik dat mijn armen gespierder worden. Snel resultaat dus!

Heb jij wel eens een les Bodypump gevolgd? Ben je net zo enthousiast of die je liever iets anders?


Nathalie

7 gedachtes over “SPORT – Bodypump

  1. Pingback: Sport – XCORE | Naths Life

Geef een reactie

