Food – Juni 2014

FOOD - Juni 2014

Ik hou van lekker eten en vind het leuk om mooie en gezonde gerechtjes te maken en deel deze natuurlijk graag met jullie.

Deze maand heb ik geprobeerd (lukt echt niet altijd) bewust te eten en zo veel mogelijk gezonde keuzes te maken.. Het “korte broeken/bikini seizoen” komt er weer aan, HELP!

Ontbijt
Foodj Juni - ontbijt

Op het moment ben ik verslaafd aan havermoutpannenkoekjes, het recept hiervan lazen jullie al in mijn eerdere blog: FOOD – havermoutpannenkoekjes. Verder eet ik gewone havermoutpap, yoghurt met fruit of cruesli. Ik probeer zo min mogelijk cruesli te eten door de grote hoeveelheid suiker, maar soms is het gewoon makkelijk en snel.

Lunch
Foodj Juni - lunch

Naar school neem ik altijd gewoon een brooddoosje met boterhammen mee, maar thuis probeer ik brood zoveel mogelijk te vermijden. Ik vind het alleen nog lastig om vervangingen te vinden, hierboven mijn alternatieven van afgelopen maand. Heb jij nog tips voor een gezonde lunch?

Tussendoor
Foodj Juni - tussendoor

Ik zou het liefst de hele dag eten en tussendoortjes zijn er bij mij dan ook (misschien wel iets te) vaak. Afgelopen maand heb ik geprobeerd zoveel mogelijk van de voorverpakte ‘schoolkoekjes’ af te komen en te kiezen voor gezonde tussendoortjes. Zolang ik thuis ben gaat dit prima, als ik de hele dag weg ben vind ik dit nog lastig.

Diner
photogrid3xfoodjuni-diner

Omdat ik nog thuis woon kookt mijn moeder eigenlijk iedere avond, genieten dus van deze luxe nu het nog kan. Hierboven twee van mijn lievelingsrecepeten uit de Allerhande. Links Risotto met ham en champignons en rechts Champignontaart. Aanraders!

Ijsjes
Foodj Juni - ijsjes

Mijn allergrootste verslaving, ijsjes! Ik eet eigenlijk iedere avond een waterijsje, meestal die simpele invrieslollies (staan nu niet op de foto). Soms koop ik een rakketje of ander waterijsje. Deze maand heb ik mezelf verwend met twee bakjes sorbetpret van Hertog, de framboos en citroen (deze moet ik nog proeven). Ook heb ik deze maand voor het eerst zelf ijsjes gemaakt, ontzettend lekker en vooral supergezond.

Ik ben benieuwd naar wat jullie de afgelopen maand voor lekkere dingen hebben gemaakt of gegeten! En oja, als jullie graag een recept willen van één van mijn eigen gemaakte gerechten hoor ik het natuurlijk ook graag!


Nathalie

Een gedachte over “Food – Juni 2014

Geef een reactie

