LIFE – Lijstjes

photogrid3xlijstjes

Ik echt een ‘lijstjes mens’. Ik maak echt van alles lijstjes, als ik dit niet doe blijf ik er maar over piekeren, iets waar ik ook erg goed in ben trouwens.. Lijstjes zijn gewoon fijn, geordend en ze zorgen ervoor dat ik niets vergeet.

Gek eigenlijk, ik kan ergens uren mee in mijn hoofd zitten en als het er dan op aan komt vergeet ik het alsnog.. Tenzij er een alarm in mijn telefoon staat of het op één van mijn volgende lijstjes staat natuurlijk!

Receptenboek
Een lijstje met alle recepten die ik nog uit moet printen voor in mijn kookboek. Ik heb voor mijn 21e verjaardag van mijn zusje een kookboek gehad wat je zelf kan vullen! Ontzettend leuk om te doen. Lekkere recepten sla ik dus gelijk op om later nog eens uit te typen en te printen. Erg veel zin om al deze receptjes uit te gaan proberen in ons eigen huisje!

Wishlist
Wie heeft deze niet? Zoveel moois wat ik best nog wel eens zou willen hebben. Waarschijnlijk gaat dit lijstje dan ook nooit helemaal afgevinkt worden, maar ach.. we moeten iets te dromen hebben toch?

Logeren/vakantie
Een lijstje met alle spullen die mee moeten als ik niet thuis slaap. Erg handig, want ik vergeet altijd iets. Sokken, haarborstel.. Nu is het net voordat ik mijn spullen pak even snel het lijstje doorlopen en alles gaat mee.

To do
Ook aan dit lijstje zal nooit een eind komen. Maar het geeft me wel rust, typisch zo’n lijstje waar ik echt niet zonder kan.

To do zomer
In tegenstelling tot bovenstaand lijstje is dit lijstje gevuld met allemaal leuke dingen die ik aankomende zomer wil gaan doen. Jij nog leuke ideeën? De zomervakantie komt er nu toch echt snel aan!

Cadeau ideeën
Hoe vaak heb je niet dat je tegen elkaar zegt “oja, dat moeten we hem of haar geven als ze jarig is!” en dat je later denk “we wisten toch wat, maar wat ook alweer?” Ik heb dit dus in ieder geval heel vaak, vandaar dat ik het tegenwoordig gelijk opschrijf als ik iets bedenk of als ik een vriendin of familie iets hoor noemen wat zij graag zouden willen hebben. Voorkomt een afgezaagd cadeau (lees: douchegel, drank of geld) of als je toch voor een origineel cadeau wilt gaan voorkomt dit eindeloze zoektochten.

Huisraad later
Met alles wat we nodig hebben als we op onszelf gaan. Denk aan opscheplepels, taartschep, placemats, vergiet en ga zo nog maar even (heel lang) door. Gelukkig is het meeste ondertussen afgevinkt. Maar juist dan is het handig om het overzicht een beetje te bewaren tussen alle verhuisdozen vol.

Huis regelen
Eigenlijk ook een soort ‘to do lijstje’, maar dan met alles wat we nog moeten regelen voordat we ons huisje in kunnen. Adres wijzigen, verzekeringen regelen, enzovoorts. Handig om even over na te denken, het is natuurlijk niet alleen maar leuk meubels uitzoeken.

En zo zijn er nog veel meer tijdelijke lijstjes. Voor de meeste van deze lijstjes gebruik in de applicatie MobisleNotes. Deze app had ik al op mijn vorige Android telefoon en synchroniseert de lijstjes en notities online, hierdoor waren alle lijstjes heel gemakkelijk weer op mijn iPhone te krijgen. Natuurlijk is ook de herinneringen app van Apple erg makkelijk. Of je pakt gewoon pen en papier.

Gebruiken jullie ook lijstjes? Ben benieuwd naar die van jullie!


Nathalie

2 gedachtes over “LIFE – Lijstjes

  1. Pingback: LIKES – Favoriete applicaties | Naths Life

  2. Pingback: LIKES – Favoriete applicaties | Nana

Geef een reactie

