TAG – Run Baby Run

Onderstaande tag is opgezet door Annemerel.com, een blog dat ik al een tijdje volg en voor mij ontzettend motiverend werkt! Mijn absolute nummer één aanrader dus!!

Tag Run Baby Run

Wanneer ben je begonnen met hardlopen?
Ik ben in de zomer van 2012 begonnen met hardlopen met een vriendinnetje, het was meer lopen dan rennen. Maar je moet ergens beginnen toch? In 2013 heb ik de smaak pas echt te pakken gekregen.

Waarom ben je (in eerste instantie) gaan hardlopen?
Ik ben begonnen met hardlopen omdat ik in die tijd bezig was met afvallen, wilde een paar kilo kwijt en wat gezonder leven.

Ben je altijd een hardloper geweest, of stond hardlopen voor jou gelijk aan steken in je zij?
Ik ben gewoon absoluut geen sporter. Heb naast een paar jaar gym niets gedaan buiten schoolgym om en ook dat vond ik over het algemeen verschrikkelijk. Sporten en dus ook hardlopen stond dus voor mij gelijk aan steken in mijn zij.

Loop je het liefste alleen of samen?
Ik vind het erg gezellig om met iemand te lopen, zeker op dagen als de motivatie minder is. Toch loop ik mijn beste tijden als ik alleen loop en kan ik ook hier erg van genieten.

Wat is je favoriete hardloopschoen?
Daar ben ik nog naar op zoek.. Heb nu een paar Nike Dart 9, welke zorgen voor blaren. En een paar Asics (nog iets), welke zorgen voor blauwe teennagels en blaren (te klein ben ik bang). Twijfel nu tussen het kopen van een paar Nike Lunarglide 5 of Nike Air Zoom Pegasus 31.

Waar loop je normaal gesproken?
Ik loop het liefst langs het water, door het bos of langs de molens. In de omgeving van mijn huis.

Favoriete hardlooproutes

Wat is het gaafste rondje dat je ooit gelopen hebt (afgezien van wedstrijden)?
Rondje langs het water, zo mooi met het zonnetje erbij.

Wat is het grootste drama dat je onderweg hebt meegemaakt?
Gelukkig geen hele grote drama’s, op pijn in mijn voeten na dan..

Heb je al wel eens een wedstrijd gelopen? Wat was je eerste wedstrijd?
Begin van de maand heb ik de 10km van de Ladiesrun in Rotterdam gelopen, dit was ook mijn eerste wedstrijd. Lees mijn verslag hier.

Ladiesrun

Als je al een wedstrijd hebt hardgelopen, wat is de mooiste wedstrijd die je ooit gelopen hebt?
Automatisch dan dus ook de Ladiesrun, was erg leuk om te doen! Er zullen dan ook zeker nog meer wedstrijden volgen!

Doe je naast hardlopen ook nog andere sporten om je hardlooptraining te ondersteunen?
Ik probeer twee keer in de week een groepsles van Les Mills te volgens op de sportschool, mijn favorieten zijn XCO en bodypump. Bij mooi weer doe ik ook aan wielrennen. Soms train ik ook thuis met YouTube.

Wie of wat is jouw grootste inspiratie op hardloopgebied?
Annemerel.com is een grote inspiratie en erg leuk om te lezen. Ook volg ik diverse fitness en health accounts op instagram, waar ik veel inspiratie uit haal.

Wat is jouw top 5 powersongs?
1. A Little Party Never Killed Nobody – Fergie, Q-Tip & GoonRock, 2. Killer – Skism & DC Breaks, 3. Play Hard – David Guetta, Ne-Yo & Akon, 4. Bom Bom – Sam & The Womp, 5. Push it – Yves La Rock

Wat is de langste afstand die je ooit gelopen hebt?
12 kilometer, binnenkort wil ik eens een poging doen tot een 15 kilometer run.

Wat is jouw grootste doel op hardloopgebied?
Na de 10 kilometer gaat mijn komende doel denk ik een halve marathon worden.. Wel een beetje eng hoor zo’n lange afstand!!


Nathalie

Geef een reactie

