SPORT – Helpen motiveren

Zelf vind ik het soms best lastig om voldoende motivatie te vinden om te gaan sporten. Als ik eenmaal in het juiste ritme zit dan gaat het allemaal prima en bijna als vanzelf, maar zodra ik hier vanaf dwaal kost het me erg veel moeite om mezelf ertoe te zetten iets sportiefs te gaan doen en gezond te blijven eten.

Heb jij hier ook last van? En hoe komen we van dit motivatieprobleem af? Hierbij mijn tips:

1. Volg motiverende accounts
Er zijn erg veel blog of Twitter accounts met motiverende slogans. Zoek een account, of meerdere, die bij jou passen en volg deze! Het helpt echt! twitter slogan

2. Stel nieuwe doelen
Met een doel sporten is altijd meer motiverend dan sporten omdat ‘het moet’. Ik merk aan mezelf dat ik het nodig heb om een doel te hebben. Ook het meedoen aan een sportevenement kan een goed motiverend doel zijn.

3. Zorg voor afwisseling
Iedere keer hetzelfde rondje hardlopen of dezelfde routine oefeningen begint snel te vervelen. Ga op zoek naar nieuwe hardloop routes in jou buurt of zoek nieuwe filmpjes met oefeningen op internet.

4. Plan je activiteiten in
Zet het hardlopen of welke andere sport dan ook in je agenda. Zo stel je het minder gemakkelijk uit. Voor mij werkt dit echt! Als ik dit niet doe heb ik sneller smoesjes en ‘komt het morgen wel’.

activiteiten inplannen

5. Wees realistisch
Van mezelf weet ik gewoon dat als het echt slecht weer is ik zelfs met alle bovenstaande tips het nog moeilijk vind om ook daadwerkelijk mijn hardloopschoenen aan te trekken en naar buiten te gaan. Wees dus realistisch en houd hier rekening mee, plan meer binnensporten in.

Ik ben erg benieuwd wat jij van mijn tips vind en of deze ook voor jou werken. Heb jij nog andere tips? Dan lees ik dit graag in de reacties!


Nathalie

2 gedachtes over “SPORT – Helpen motiveren

  1. Handige tips! Ik wil ook beginnen met sporten, maar precies in het weekend waarin mijn vriend en ik echt wilden beginnen kregen we allebei griep. En sindsdien lukt het maar niet om te beginnen. Dus hier heb ik wat aan, bedankt!

    • Beginnen is ook echt het moeilijkst! Maar gelijk agenda erbij pakken en een vaste dag en tijdstip prikken. Als het eenmaal in je ritme zit gaat het (bijna) vanzelf. Succes!

Geef een reactie

