FOOD – Havermoutpannenkoekjes

Havermoutpannenkoekjes

Als ik ’s ochtends voldoende tijd heb eet ik op het moment het liefst havermoutpannenkoekjes. Erg lekker, ik bedoel wie wil er nu geen pannenkoeken als ontbijt?! Naast dit heb ik ook de hele ochtend geen honger meer en zijn ze dus ook nog eens voedzaam.

Recept havermoutpannenkoekjes (voor 1 persoon)
– 8 eetlepels havermout
– 1 ei
– 2 eetlepels Hüttenkäse
– scheutje magere melk

De Hüttenkäse is optioneel, zelf vind ik het wel erg lekker. Maar als dit niet in huis is gebruik ik gewoon wat extra melk. Dit alles mix je met bijvoorbeeld een staafmixer. Ik gebruik geen precieze hoeveelheden, maar kijk een beetje naar de dikte van het beslag.

Verhit ondertussen wat boter of olie in een pan en maak mooie kleine goudbruine pannenkoekjes.

Als beleg gebruik ik altijd wat honing en kaneel. Ook eet ik vaak fruit bij mijn havermoutpannenkoekjes, zoals appel, aardbeien of kersen. Net wat er in huis is of wat je zelf lekker vind.

Havermoutpannenkoekjes

En je ontbijt is een feestje! Heb jij wel eens havermoutpannenkoekjes gemaakt?

Naast dit kan je havermout natuurlijk ook gewoon gebruiken voor pap, door smoothies of je kan er koekjes van maken. Hoe eet jij je havermout het liefst?


Nathalie

5 gedachtes over “FOOD – Havermoutpannenkoekjes

  1. Pingback: Food – Juni 2014 | Naths Life

  2. Pingback: TAG – The Instagram Tag | Nana

Geef een reactie

