SPORT – Ladiesrun de voorbereiding

De kriebels waren toch al een paar dagen flink aanwezig, maar ik had er vooral heel veel zin in! Mijn eerste officiële 10KM, met als doel een tijd onder het uur en dan het liefst natuurlijk gewoon een snelste tijd. Zoals jullie in mijn vorige post hebben kunnen zien was mijn snelste tijd 57:03 vorige week tijdens een 10KM trainingsrondje.

Maar wat is er dan allemaal belangrijk tijdens de voorbereiding?

playlist ladiesrun

Allereerst moet er natuurlijk een goede playlist gemaakt worden. Ik heb mijn ‘Ladiesrun’ playlist gemaakt in itunes. De meeste muziek die ik luister tijdens het hardlopen komt uit de playlists van Bodypump. Tempo is natuurlijk belangrijk! En deze muziek geeft me een goed gevoel. Hebben jullie nog tips voor goede muziek?

Voorbereiding Ladiesrun

Tijdens mijn oefenrondje van vorige week heb ik helaas weer heel wat blaren opgelopen. Vandaar dat ik deze keer goed uitgerust was met blarenpleisers, pleisters en sporttape. En ik kan alvast meedelen dat dit prima gewerkt heeft, nergens last van gehad (behalve dat ene plekje dat niet ingepakt was, toch een nieuwe blaar erbij)!! Erg blij dat dit mij niet heeft belemmerd tijdens mijn run.

Ook een goede hardloopoutfit is belangrijk. Het weerbericht voor 1 juni stond al een week op zonnig en 18 graden, een korte broek en top dus. De dresscode van de Ladiesrun was roze, maar laat ik nu net geen roze (sport)kleding hebben.. Ik heb er nog over nagedacht om alsnog iets rozes te kopen, maar heb toch besloten dit niet te doen. Simpelweg omdat ik gewoon ECHT NIET van roze hou. Sorry Ladiesrun! Pluspunt: mijn publiek was blij met mijn gele shirt, ik viel namelijk wel op tussen al het roze.

Bijna nog mijn startnummer vergeten! Deze moest ook nog ingevuld worden met medische gegevens.

Op het laatste moment ervoor gezorgd dat de accu van mijn telefoon 100% was, zodat deze niet uit zou vallen. Helaas liet mijn GPS tijdens de run te wensen over, dus hier had ik alsnog niet zo heel veel aan.

Mijn enige mindere punt in de voorbereiding was mijn voeding. Net iets te weinig gegeten voor de run, ik was namelijk mijn krentenbol vergeten mee te nemen uit de auto.. Vrijdagavond kregen we een email van Ladiesrun met als tip om de dagen voor de run vlees zoveel mogelijk te vermijden. Dit net nadat wij klaar waren met BBQen.. Een verbeterpuntje dus! Wel heb ik gelukkig genoeg gedronken, iets waar ik normaal gesproken ook veel moeite mee heb.

Jij nog tips voor een goede voorbereiding voor een run? Hoe heb jij je voorbereid op de Ladiesrun?


Nathalie

Geef een reactie

